Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 13 |
Mobilspel
| Pågående | 20 012 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vintage | 2008-08-10 15:32 | |
![]() | galet med minuspoäng! spelade just en match där det lagts kanske fyra ord. så var spelplanen låst och ingen av oss kunde lägga fler ord, så vi bytte bokstäver tills matchen automatiskt avslutades. vi hade då nästan samma poäng, motståndaren kanske hade 20p mer än jag. men när matchen var slut fick jag 110!!! minuspoäng och han samma summa plus! hur kan detta vara möjligt!? det tar ett tjugotal matcher att jobba upp sig 100 p men en enstaka obefogad förlust för att förlora över 100. rimligheten i detta?!?! | |
| gubbi | 2008-08-10 15:55 | |
![]() | Det beror helt på vilken rating du har och vilken rating din motståndare har. Du kan gå plus fast du förlorar mot någon med högre rating och minus fast du vinner mot någon med lägre. Att förlora mot någon med betydligt sämre rating leder vanligen till ett ganska stort tapp i rating. Läs mer här: www.betapet.se/rating/ | |
| vintage | 2008-08-10 16:02 | |
![]() | hmm.. antingen är det jag som eller så är rating-beskrivningarna ovanligt trassliga. men jag köper det där med poängförlust pga skillnad på rating. men tycker bara det var konstigt eftersom spelet var helt låst och inga ord kunde läggas mer. men men.. i get it. tack för svaret. | |
| vintage | 2008-08-10 16:03 | |
![]() | *antingen är det jag som är förvirrad | |
| gubbi | 2008-08-10 16:03 | |
![]() | Du hade en rating som var ungefär 400 mer än din motståndare innan matchen. Med det slutresultat som blev på grund av att brädet blev låst, ger en grov överslagsräkning att du bör ha gått minus med ungefär 130 i ratingen. | |
| gubbi | 2008-08-10 16:07 | |
![]() | När poängen blir riktigt låga så är det nästan enbart ratingsskillnaden innan matchen som avgör förändringen i rating. Uttrycket i formeln för ratingberäkningen som innefattar din och din motståndares poäng blir då försumbart liten, medan den vid "normala" slutpoäng är av samma storleksordning som uttrycket som innefattar er rating före matchen. | |
| gubbi | 2008-08-10 16:08 | |
![]() | Undantaget är naturligtvis när båda spelarna har ungefär lika mycket poäng även om det är lite. | |
| Softarman | 2008-08-10 16:12 | |
![]() | Är det svårt att skriva om? | |
| gubbi | 2008-08-10 16:16 | |
![]() | Jag vet inte riktigt vad du syftar på när det gäller att skriva om? På sidan jag länkade till kan man läsa: Fall 3: Du har negativ slutpoäng Din slutpoäng sätts till 0, vilket gör att första termen i formeln försvinner och du får maximal minskning. Eftersom första termen försvann får du samma minskning oavsett vad motspelaren har för poäng. | |
| Softarman | 2008-08-10 18:00 | |
![]() | skriva om ratingfunktionen så att den tar hänsyn till situationer som OP beskriver. | |