Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
3
Grisen
Böjningslistan
29
Inloggade62
Mobilspel
Pågående20 450

Forumkategorier

Användare Inlägg  
elden662006-05-07 17:04
Antal inlägg: 2

Nedkopplad????
Jahapp där förlora man typ 60 poäng då man får ett meddelande att man blivit nedkopplad??? sen att komma in på samma spel igen var ju totalt omöjligt. Tråkigt.

elden66

tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2006-05-07 17:21
Antal inlägg: 2979

trist men har hänt de flesta

elden662006-05-07 17:50
Antal inlägg: 2

Okej, men tråkigt var det, hade ett bra spel och ledning=( och förlora massa poäng...

steglitsen2006-05-07 19:16
Antal inlägg: 56

Varför inte förklara som det är ??? Min teori är att när väldigt många spelar blir vi med "sämre" bredband lättast nedkopplade.Detta händer oftast på fre-sön.Jag förstår att ni inte kan kompensera oss för då hade väl några kopplat ner sig och skyllt på omständigheterna.
En som har blivit nedkopplad väldigt många gånger.Har ADSL precis i gränzonen för det möjliga.Har jag rätt ????
Steglitsen

Betagogsyrra2006-05-08 14:51
Antal inlägg: 1

Jag blir också nedkopplad ibland. Men det som är mest frustrerande är att tiden fortsätter att gå och att man kan flytta på bokstäverna man har. Det enda man inte kan göra är att lägga ut det ordet som man tänkt. Förlorade precis en massa poäng på ett spel jag ledde och skulle precis lägga värsta ordet (x3) när jag fick meddelandet att jag blivit nedkopplad. Då tvingas man ge upp, vilket känns illa, och när man gett upp det spelet så funkar allt precis som vanligt igen. Spelade mitt på dagen (få inne) och jag trodde att jag hade ett "bra" bredband. Men det är alltså bredbandets kvalité som är felet? Trist som tusan men jag lär fortsätta spela eftersom jag diggar det här spelet skarpt.

noRnoS2006-05-08 19:46
Antal inlägg: 188

Oftast går det att komma tillbaka in i spelrummet igen (bara man kommer ihåg vilet "djur"). Ibland kan det löna sig att kolla uppkopplingen genom att skriva en punkt eller annat tecken i chatten (räcker med den inne i spelat (ser att vissa skriver i main men det är onödigt). Om det inte funkar inom rimlig tid så har du blivit nedkopplad. Då är det bästa att avsluta med krysset i övre högra hörnet och sedan trycka på F5 för att uppdatera spelrummet. Ibland hamnar man dock ute i första menyn, då gäller det att logga in i rätt spelrum igen. Om man gör det får man frågan om man vill gå in i aktivt spel igen. Svara ja och spela på igen.

Ovanstående funkar inte då det är stora problem med servern eller vid servicearbeten.

odin - Administratör2006-05-08 21:20
Antal inlägg: 7442

Som det står i "vanliga frågor", det är omöjligt att säga exakt var felet ligger. Men att det är någon stans mellan vår server och er uppkoppling är klart.

Ajdan2006-05-10 08:34
Antal inlägg: 396

Fast jag har spelat med modem och inte blivit nedkopplad. Och spelat med bredband och blivit nedkopplad. Så det beror väl på vad det är som är fel, det kanske inte är ens egen uppkoppling.... funderar en väldigt oteknisk spelare :-)

Gunilla N - Ej medlem längre2006-05-10 10:17
Antal inlägg: 9562

Hm, jag spelade mot en person igår som ansåg att jag nog borde passa när han blev nedkopplad. Kruxet var ju bara det, att den tid han var borta tog max 20 sekunder och inte passar jag i samma ögonblick som han ramlar ur! Sedan blev jag tvungen att stänga ner eftersom "ett fel uppstått med Internet expl......." och på min gamla seeega laptop tog det en gräslig tid att logga in och hitta rätt igen. Men enligt min motspelare tog det också bara ca 20 sek och han passade "sportsligt" (!??!). Hur kan det komma sig att min verklighet är helt olik andras? Tid är väl det enda här i världen som är rättvist?!

Mr Mabini2009-04-27 19:59
Antal inlägg: 64

Min dator har fungerat väldigt bra att spela med tills igår, andra har blivit nedkopplade som jag spelat emot men nu händer det mig ideligen. Har bredband, har diskrensat och kollat igenom datorn noga. Kan ha fel men tror att felet ligger hos Betapet

Mr Mabini2009-04-28 11:48
Antal inlägg: 64

Läste att man kunde byta webbläsare, nu använder jag Firefox istället för Explorer. Ta i trä, det verkar funka.

louisiana2009-04-29 23:11
Antal inlägg: 35

Detta är inget svar, det är en fråga: Varför blir man nedkopplad bara i Betapet??? Det är min bästa avkoppling, spelar minst en match i stort sett varje kväll, men nu börjar jag tröttna. Under den senaste tiden har det hänt att jag blivit nedkopplad 5-7 ggr under ett spel. Det är ju också irriterande för motspelaren!
(Jag har haft Firefox hela tiden)
Louisiana

odin - Administratör2009-04-29 23:13
Antal inlägg: 7442

louisiana, läs mina svar i masssor med trådar inklusive denna.

Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?