Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade50
Mobilspel
Pågående19 433

Forumkategorier

Användare Inlägg  
PetLin22014-04-15 14:11
Antal inlägg: 298

Är det verkligen möjligt?
Såg i ratingtoppen en spelare med över 10000 poäng på endast 37 spelade matcher under de tre dagar vederbörande varit medlem. Är det verkligen möjligt att klättra så snabbt? Vederbörande måsteha vunnit mot högre rankade spelare med en astronomiskt stor marginal för att det ska gå ihop i min hjärna. Tänker jag fel eller?

Femme_femme2014-04-15 14:28
Antal inlägg: 387

Hur är det här möjligt undrar jag?

Kolla under veckans raket på mobilen:

"Plats Användarnamn Ratingökning
1 nn 2579"

Bitte - Administratör2014-04-15 15:11
Antal inlägg: 24154

Om ni misstänker nått så är det bättre att skriva till en värd eller admin än att ta det i forumet

Bitte

Femme_femme2014-04-15 15:27
Antal inlägg: 387

Jag undrade mest bara hur det var möjligt att öka så mkt på mobilen.
,ingenting annat. Då man knappt får ihop + 100 på 3st matcher.

IShotQ-tile - Ej medlem längre2014-04-15 17:03
Antal inlägg: 518

Att inte få diskutera ett fenomen med hänvisning till att fallet företräds av en spelare blir ju lite konstigt, eftersom det är så situationen uppkommit. Ingen har ju diskuterat aktuell spelare vidare ingående hitintills. Så länge det talas om sak snarare än person ser jag ingen problematik.

Tommy 19792014-04-15 18:48
Antal inlägg: 1182

Jag håller med trådskaparen. Det verkar helt orimligt. Om trådskaparens siffror stämmer så skulle spelaren i fråga gått med vinst med i snitt runt 250 poäng per spelad match. Visst kan spelaren i fråga vara extremt duktig och så vidare, men nu handlar ju faktiskt Betapet inte enbart om skicklighet utan i viss mån även om tur. Oavsett hur bra du är på spelet så styr det inte vilka brickor du får.

Bitte - Administratör2014-04-15 18:53

Alltså måste bästa tipset vara att be en värd eller Admin att titta på det

Bitte

So_open_mind - Ej medlem längre2014-04-15 20:12
Antal inlägg: 348

Han som tydligen fuskar måste va stolt ?

So_open_mind - Ej medlem längre2014-04-15 20:12
Antal inlägg: 348

Han som tydligen fuskar måste va stolt ?

bolt702014-04-16 16:23
Antal inlägg: 34

Jag tycker det är ännu märkligare att spela flera hundra matcher i Böjningslistan och vinna samliga. NÅN jäkla gång måste man stöta på patrull...

flugan12342014-04-16 16:56
Antal inlägg: 15

Visst måste det gå att konstruera ett antal sidor som exempel för att se hur man rent teoretiskt skulle kunna få ett sånt resultat som nu diskuteras. F ö tycker jag det är ganska ointressant - nöjet är att hitta/ "se" vilka ord som är möjliga.

flugan12342014-04-16 16:59
Antal inlägg: 15

Ibland stöter man på någon som tar hjälp av ordbeh.program. Det märks på hur lång tid det tar att komma med ett ord, oftast det första, men sen blir det svårare och det märks också.

La bruja2014-04-16 17:08
Antal inlägg: 505

Fast att använda ordlista eller liknande kan ju ändå aldrig påverka spelet såpass mycket att man vinner hela tiden med stor marginal. Det krävs ju som sagt tur med brickorna och framförallt en motståndare som inte öht bjuder på motstånd. Men om en person skapar ett antal profiler och hela tiden möter bara just dom och så att säga spelar mot sig själv då går det ju men som sagt det är ju ett uppenbart fusk som dessutom är ganska enkelt att kontrollera för admin.

IShotQ-tile - Ej medlem längre2014-04-16 17:28

"Det märks på hur lång tid det tar att komma med ett ord, oftast det första, men sen blir det svårare och det märks också."

Ovanstående kan knappast användas för att styrka att någon fuskar. Jag kan utveckla det resonemanget, men jag tror att tråden ändå kommer stängas och tas bort, likt mången snarlik tidigare tråd.

bolt702014-04-17 08:28
Antal inlägg: 34

Även om man använder alla ordlistor i världen så borde man statistiskt stöta på slumpproblem.

yariss2014-04-17 11:24
Antal inlägg: 36

Att bara komma på tanken att fuska i ett gratisspel är ju orribelt !

yariss2014-04-17 11:25
Antal inlägg: 36

Ett H trilla bort =)

Bitte - Administratör2014-04-17 11:30

Så här skriver Odin en av ägarna om detta med fusk

""odin - Administratör 2008-03-16 16:51
Antal inlägg: 7419

Om fusk

Betapet är en spelsajt vars främsta syfte är att ge människor i alla åldrar chansen att spela för nöjes skull och under trevliga och avkopplande former. Man kan inte vinna något och alla spelare är lika mycket värda i våra ögon – oavsett hur hög eller låg rating man har. Det här är i första hand en rolig lek!

Trots det här förekommer det en del problem kring fusk och misstankar om fusk på Betapet. Vi har tyckt att det varit självklart att det här är ett ställe där människor möts och spelar efter sin egen bästa förmåga. Då det här tydligen inte har förståtts av alla spelare vill vi nu göra följande klart:

- Det är INTE tillåtet att använda hjälpmedel i form av ordsökningsprogram eller ordlistor under pågående spel!
- Det är INTE tillåtet att spela uppgjorda matcher med kompisar eller egna ”skräpkonton” i syfte att få upp ratingen på ett annat spelkonto.

De här reglerna gäller utan undantag och spelare som bryter mot dem kommer att få sina konton avstängda.

Vi vet att många spelare tror att fusket är utbrett. Vi delar inte den uppfattningen. Däremot vet vi att det ur trivselsynpunkt har varit ett minst lika stort problem med helt grundlösa fuskanklagelser mot andra spelare. Många ärliga spelare har tagit väldigt illa vid sig av sådant. Även här känner vi oss tvungna att komma med ett påpekande:

- Det är INTE tillåtet att anklaga andra spelare för fusk. Denna regel gäller utan undantag. Alla frågor om misstänkt fusk ska hanteras av Betapets övervakningsfunktion. Fuskanklagelser direkt mot andra spelare kan leda till varning eller avstängning. Om du misstänker att en annan spelare fuskar: Kontakta en övervakare eller skicka ett mejl till abuse@betapet.com.

Allmänt kan sägas att det är mycket svårare att bedöma fusk än vad många spelare förstår. Det räcker aldrig med en enstaka match och man måste som regel själv vara en mycket duktig spelare för att kunna avgöra vad som kan vara fusk och vad som helt bara är skicklighet. Våra bästa spelare har ett stort ordförråd och kan massor av både långa och korta ord som de flesta mer ordinära spelare aldrig ens hört talas om.

För säkerhets skull vill vi slutligen påpeka att följande är tillåtet:

- I efterhand slå upp betydelsen av ett spelat ord i en ordlista.
- Använda sig av en s.k. stryklapp för att pricka av spelade bokstäver.
- Ha olika ordlistor som man MELLAN matcher använder för att plugga in ord.""

IShotQ-tile - Ej medlem längre2014-04-17 11:46

Den här tråden handlar ytterst om en annan otillåten metod. En form av manipulation, troligtvis medelst idel uppgjorda matcher.

En spelare har nu uppnått en rating av 10088 poäng på 37(!) matcher. Däri ligger någonting att lösa för ansvariga. Det är svårt att ta topplaceringarna på något större allvar i nuläget.

_Tintin_2014-04-17 16:59
Antal inlägg: 28

Jag köper allt du skriver Bitte. Men får man 10.000 raring på 37 matcher är det ett så uppenbart fusk. Att sådana spelare får stå kvar utan åtgärd från beatapet gör ju att det känns meningslöst att rapportera om sådant. Ni borde ju kunna agera själva när det är så tydligt.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?