Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 273 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| chickoshusse | 2007-03-16 15:25 | |
![]() | Vilken eller vilka portar går Betapet i? Har fått veta att anledningen till att jag inte längre kan spela Betapet från jobbdatorn kan bero på att Giraffen numera skulle gå på samma "port" som de andra spelrummen. Är detta korrekt uppfattat? Vad är i så fall anledningen till denna samordning? Och, är det något som hindrar att ett spelrum läggs på en port som förhoppningsvis är mera tillgänglig än de andra? | |
| odin - Administratör | 2007-03-17 11:02 | |
![]() | Vi har bytt från port 1400 till 1401 på Giraffen. Anledningen till detta är mer administrativa och gör det lite renare i vår databaslista över spelrum. Dock så tycker jag det är konstigt om ditt jobb haft öppet på port 1400 tidigare och att detta passade Betapet perfekt. | |
| chickoshusse | 2007-03-19 08:11 | |
![]() | Se min fråga i morse som råkade hamna under "Snack". Även om det är enklare för er så breddar det ju uppenbarligen möjligheten att spela om ni låter något av spelrummen gå över en annan port. | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-03-19 12:55 | |
![]() | I morse? Jag hittar inget inlägg av dig från idag i hela forumet förutom detta. :) | |
| chickoshusse | 2007-03-22 14:42 | |
![]() | Det inlägget hade i så fall råkat hamna under "Snack". Men min fråga kvbarstår obesvarad så vitt jag kan se - varför kan inte Betapet ha något spelrum över en annan port om det är så att det gör det enklare för en del av oss att även kunna spela dagtid. | |
| odin - Administratör | 2007-03-22 18:25 | |
![]() | Är inte en del, är en person. Ska se vad jag kan göra. | |
| honkan01 | 2007-03-23 08:19 | |
![]() | Nja, jag arbetar inom samma organisation som Chickoshusse och saknar också möjlighteten att spela. Vi är nog ännu fler men vi kanske inte har gett oss tillkänna. Det är trist att inte kunna ta en match dagtid, ett utmärkt sätt att rensa hjärnan och förbereda sig inför nästa arbetsuppgift. Hoppas på att det går att lösa. Tack för i övrigt en mycket trevlig site! | |
| raringen | 2009-11-03 19:01 | |
![]() | Vi har uppdaterat virusskydd och nu kan jag inte spela ... vilka portar används för Betapet och är det olika för olika rum ... vill kunna spela böjningsrum främst | |
| odin - Administratör | 2009-11-03 19:35 | |
![]() | Från "Vanliga Frågor": Jag har en brandvägg, hur skall den konfigueras för fungera tillsammans med Betapet? Betapet använder sig av datorportar för de olika spelrummen. En port är en kanal som information skickas igenom. Dessa portar skall vara öppna för utgående trafik. Många brandväggar tillåter utgående trafik per automatik. Om så inte är fallet kan du konfigurera brandväggen om du har behörighet att göra detta på den dator du använder dig utav. Följande portar ska vara öppna för utgående trafik: 1421-1432 mot adressen turrican.betapet.com (213.185.243.21). | |
| snorklan | 2009-12-10 14:12 | |
![]() | Jag antar att Giraffen ligger på 1421 då.. Stämmer det? | |
| odin - Administratör | 2009-12-10 16:11 | |
![]() | Yep! | |
| snorklan | 2009-12-10 16:19 | |
![]() | Tack tack :) | |