Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 20 151 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ordsvall - Ej medlem längre | 2008-04-14 21:33 | |
![]() | antalet unika rullningar borttappat? Vad beror det på att jag helt plötstligt inte får upp antalet unika rullningar på statistiksidan..? Det verkar lite konstigt, tycker jag! =/ | |
| monk - Administratör | 2008-04-15 08:51 | |
![]() | Det antalet totala rullningar står på översikten till din profilsida... antalet unika i dropdownlistan ändras hela tiden eftersom vi numera bara sparar de senaste 18 månaderna. | |
| ordsvall - Ej medlem längre | 2008-04-15 10:14 | |
![]() | så du menar att man inte längre kan se hur många unika rullningar man gjort de senaste arton månaderna..? senast stod det 2661 eller nåt sånt på min sida om utförda rullningar men det är alltså den siffran som försvunnit? liite lustigt är det allt, det att man förr bara fick gissa sig till hur många ggr man rullat totalt medan man nu då ska sitta och scrolla ner och räkna de unika rullningarna själv. nej, det här blev inte bra... det ser ju förstås bra ut hos spelare likt den som hade runt 300 unika rullningar (i huvudsak -ARE/-ERA) och totalt antal rullningar över 900. :d | |
| monk - Administratör | 2008-04-15 10:56 | |
![]() | Du kan exportera dem till Excel och kolla antalet för de senaste 18 mån.. Det var vissa som tyckte det var rörigt att se antal rullningar på profilsidan och sen en annan betydligt mindre summa på rullningssidan som dessutom bara gällde de senaste 18 mån. Får fundera lite på hur det kan lösas. | |
| ordsvall - Ej medlem längre | 2008-04-15 11:35 | |
![]() | aha, jag tänkte inte på att den möjligheten fast den visst står där.. slarvigt av mig. men jag måste väl princip fortsätta att fylla i den sparade excel-tabellen för hand anefter som jag får ut nya rullningar, om jag vill ha med äldre rullningar än dem jag la för arton månader sen? jag tycker det är problematiskt att ni gått in för att ta bort statistik äldre än 18 månader... =/ att era servrar lastas med kopiösa mängder ny data dagligen, det förstår jag men kan man inte istället ta och städa upp i hela forumet? där ligger t ex högvis med stängda nonsenstrådar som rimligtvis inte kan ha större samlarvärde än folks personliga spelstatistik, väl!? | |
| monk - Administratör | 2008-04-15 18:09 | |
![]() | forumet kommer säkert oxå att behöva rensas på sikt.. men det går inte att jämföra några hundra forumsinlägg om dagen med 20.000 matcher om dagen vilket tar betydligt större plats.. | |
| Qrax | 2008-04-16 19:10 | |
![]() | Rullningarna sparades inte när Betapet var nytt. Jag har själv sparat 2100 rullningar och jag har dessutom missat några. De månader jag spelade i början under 2004 sparades inte och därför står det 1936 på i min profil. Så det som står där går inte helt att lita på när det gäller gamla medlemmar. Lite dumt om man t.ex. vill räkna ut rullningar/match. | |