Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 187 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| andarv962 - Ej medlem längre | 2009-01-19 15:43 | |
![]() | Ofrivilligt spel Allt som oftast händer följande: Jag klickar på en ledig plats eller den öppna dörren i ett nytt spel långt ner men inte sist listan. I samma ögonblick startar ett spel någonstans ovan i listan och allt därunder rullar upp ett snäpp. Min klickning hamnar då på spelet under och motståndaren startar spelet omedelbart så jag hinner inte lämna själv då jag inser vad som hänt. I stället för att spela klassisk snabb så blir jag indragen i ett slumpat panik-spel med en motståndare betydligt högre rankad än mig själv och en säker förlust är att vänta. Typ. Det går att leva med, beta-tillvaron blir mer spännande och okontrollerbar men det är samtidigt lite irriterande. Konstruktiv som jag är, kan jag anvisa en lösning. Ställ en kontrollfråga innan motståndaren kan starta spelet eller ens ser att du anslutit: "Du är på väg att ansluta till ett spel på spelplan x i tempo y mot z med ranking q. Fortsätta?" | |
| ANDERStG | 2009-01-19 15:44 | |
![]() | Nja, det händer mig en gång på tusen. Det blir för tradigt att svara ja varje gång. | |
| ANDERStG | 2009-01-19 15:45 | |
![]() | Och den ena gången på tusen hoppar jag ur spelet direkt. | |
| jernrandis | 2009-01-19 15:46 | |
![]() | Kan man inte få klicka i en redo-ruta inne i spelrummet? Det är ju mer eller mindre SOP för online spel | |
| hakwa - Ej medlem längre | 2009-01-19 15:47 | |
![]() | Faktiskt så är det ytterst sällan jag råkar ut för det. | |
| andarv962 - Ej medlem längre | 2009-01-19 15:51 | |
![]() | En gång på tusen... Nja, jag ser att jag spelat 930 matcher och det har vog hänt 4-5 gånger, dvs ca 1 gång på 200. Men man skulle ju kunna stänga av/sätta på kontrollfrågan under Inställningar i Personliga val precis som man kan välja bort ljud eller att man vill expandera spelen automatiskt. | |
| andarv962 - Ej medlem längre | 2009-01-19 15:53 | |
![]() | ...eller REDO-ruta, javisst! | |
| dr indianJAN - Ej medlem längre | 2009-01-19 15:53 | |
![]() | Jag är så bra så jag spelar mot alla | |
| krutmarie | 2009-01-19 16:21 | |
![]() | Det har hänt mig 3 ggr ungefär på 2200 spel, det jag ALLTID kollar är just tiden. När jag har gått in i fel spel har det varit klassisk istf slumpad och det var ju ett tag sen jag spelade, men det funkar ganska bra iaf. Skulle aldrig välja Obegränsad eller Panik (det har ju inte funnits så länge) det är därför jag är noga med tiden, men ibland kan man ha för bråttom och välja fel sorts spel. Det är ju inte länge sen nån här skrev om att den personen missat att det var obegränsad tid och att motståndaren som var förbannad på nån annan direkt upplyste om att det skulle ta så där 72 timmar. | |
| krutmarie | 2009-01-19 16:22 | |
![]() | Grattis dr indianJAN, det är nog inte många som är så bra! ;-) | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-01-19 16:51 | |
![]() | krutmarie, jag tror du missade TS' poäng. Det är när listan hoppar upp ett snäpp och man hamnar i ett spel man INTE valt, och spelöppnaren är jävligt snabb att starta spelet så man inte hinner gå ur själv. Det här har hänt mig säkert 10-15 ggr sedan regeländringen om poängavdrag om man lämnar startat spel innan första ordet är lagt. Jag är en av dem som verkligen vill ha en redoknapp, men det finns många som är emot så jag skulle tro att ingen dylik knapp blir av. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-01-19 16:53 | |
![]() | www.betapet.se/forum...e= 1#690007 www.betapet.se/forum...e= 2#771798 | |
| Paniksurr - Ej medlem längre | 2009-01-19 17:04 | |
![]() | Det är väl inte så smart att hoppa ur direkt? | |
| ANDERStG | 2009-01-19 17:14 | |
![]() | Jag hoppar alltså ur anslutningsrummet innan den ondskefulla entiteten i andra änden hunnit starta spelet. | |
| Kirkelina | 2009-01-19 22:41 | |
![]() | Men är man inte lika snabb som du, Anders, så kanske man inte hinner hoppa ur. Jag är för en redo-knapp eller liknande! | |
| Göllefjön | 2009-01-19 22:45 | |
![]() | Har hänt mig en gång, känns inte värt att måsta klicka i en massa godkännanderutor för att slippa, det blir bara krångligare att starta spel. | |
| Göllefjön | 2009-01-19 22:51 | |
![]() | Och ett tips till er som alltid hamnar fel, klicka på gröna pilen, då kliver ni ju inte rakt in utan får upp ett litet fönster först. Då ser ni om platsen är ledig, och är den det är ju risken minimal att den hinner bli tillsatt + att spelet hinner starta från det att ni bestämt er för att kliva in till det att ni klickat på musknappen. Blev det obegripligt det där? | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-01-19 23:00 | |
![]() | Göllefjön, ja det blev ganska obegripligt. Och du verkar inte riktigt ha förstått problemet heller. Vi klickar på gröna pilen. Vi ser att spelet är ledigt. Vi klickar på dörren - men i nästa millisekund har hela listan med öppnade spel hoppat upp ett snäpp så att man råkar klicka på fel dörr. Och innan man har fått ordning på muspekaren och hunnit lämna spelet (i förrummet) så har spelöppnaren hunnit starta spelet. Och då får man helt enkelt spela matchen trots att det inte är den match man man egentligen ville spela. Dessutom hamnar vi inte "alltid" fel. Om du läser en gång till märker du att det inte händer ofta alls. Men en redoknapp tycker vi inte är det minsta krångligt och innebär inte "en massa godkännanderutor". Det är EN knapp. Ett klick. Jag är en av dem som tycker att det absolut är värt det. | |
| Göllefjön | 2009-01-19 23:05 | |
![]() | Men klicka inte på dörren. Klickar man på den gröna pilen gör det inget om spelet åker upp. När man har klickat på pilen räcker det med att klicka på fältet som är tomt där det står "ledigt" och skulle spelet åka upp betyder det bara att man klickar på det ljusblå på ett annat spel och ingenting händer. Begripligare nu? :) | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-01-20 00:27 | |
![]() | Göllefjön, menar du att man kan gå in i ett spel genom att klicka på fältet "ledigt"? Jag trodde man måste klicka på dörren för att komma in. | |