Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 305 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Lolita Pop - Ej medlem längre | 2012-03-04 18:11 | |
![]() | Bräden Hoppas att jag lägger den här diskussionen på rätt ställe nu. Och obs att jag sett att det redan skrivits om detta men den "tråden" är ju låst. Jag har också letat efter andra, redan befintliga diskussioner. Alltså, det handlar om det som många kompisar skrivit om idag, att Betapets klassiska bräde försvunnit. Nu har jag själv kikat och det "nyklassicistiska" brädet liknar väldigt mycket special för i alla fall mig. En värd skrev att det här inte skulle gynna den med tur utan skickliga spelare. Hur då? Kring startplattan finns ju flera rutor med 3xbokstav. Skickligheten skulle väl isf bestå i att ingen lägger första ordet och så avslutas matchen. För vem vill riskera att motståndaren har fått bra bokstäver och smäcker in det på de här rutorna? Det är tråkigt att Betapet tydligen blivit hotade och måste ändra, eller vad det handlar om. Men en fråga blir då: Det finns en sajt som heter ordspel (där är det inte gratis att spela). Och de har klassiskt bräde (vet det eftersom flera av kompisarna som spelar här är medlemmar där). Hur kan de ha det när inte Betapet får ha det? Eller vad det nu handlar om? Tacksam för svar. | |
| monk - Administratör | 2012-03-04 18:26 | |
![]() | Lolita: Tack för dina synpunkter. På specialbrädet kan man nå 2st 3xord med en "femma" (5 brickor). Ett sådant drag kan mer eller mindre innebära att matchen är avgjord. På det nya brädet krävs en "nia" för att nå 2st 3xord. Så menar att det är en stor skillnad. Det nya brädet gör det även möjligt med en startrullning över 2st 2xord (startrutan är 2xord som den alltid varit). Därför ges en god kontringsmöjlighet för motståndaren att lägga över 2st 3xbok. Kan ej svara för hur andra ordspelssajter resonerar omkring utformning av spelbräde. | |
| Borzov | 2012-03-04 18:28 | |
![]() | Det kommer nog att ta ett tag att vänja sig, men det går nog. Men nog hade ni kunnat gå ut med lite mer info. Jag trodde jag startat fel slags spel när spelplanen öppnades. | |
| Observer | 2012-03-04 18:48 | |
![]() | Håller med ovanstående. Kan ni inte lägga upp en bild på nya brädet ? | |
| grace1 | 2012-03-04 18:52 | |
![]() | Vore kul med en lista på vilka mer förändringar ni gjort. | |
| Ö-a | 2012-03-04 19:09 | |
![]() | nya poäng på bokstäverna, L får två poäng nu, jag har för mig att L hade ett förut. | |
| blue_moon | 2012-03-04 19:14 | |
![]() | Ja minsann! P har nu 3 i stället för 4, och M har 3 (tidigare 2). | |
| kompiskarin | 2012-03-04 19:17 | |
![]() | Inte överförtjust. Gillade gamla klassiska... | |
| kompiskarin | 2012-03-04 19:17 | |
![]() | men borde ändå spela mindre så det passar ju bra :) | |
| Jakobina | 2012-03-04 19:17 | |
![]() | Lite information tidigare skulle väl inte ha varit fel. Som det blev nu trodde jag att jag tryckt fel!! | |
| cadette - Ej medlem längre | 2012-03-04 19:23 | |
![]() | Gud så hemskt Jakobina.. | |
| Hedelinarn | 2012-03-04 19:30 | |
![]() | Tackar nog för mig på Betapet när det klassiska brädet försvunnit. Fruktansvärt tråkigt. Fram tills igår den bästa spelsidan. Idag, oerhörd besvikelse. | |
| cadette - Ej medlem längre | 2012-03-04 19:42 | |
![]() | Jadu Hedelinarn, du har ju varit medlem i 24 timmar nu, så jag förstår att besvikelsen är enorm.. | |
| Hammill | 2012-03-04 19:43 | |
![]() | Finns det något svar på varför det klassiska brädet är borttaget? Jag har tappat sugen direkt. Kan man inte ha både det nya brädet eller det gamla. Jag går annars över till Ordspel igen. | |
| monk - Administratör | 2012-03-04 19:46 | |
![]() | Den ursprungliga tråden om ändring av brädet finns här: www.betapet.se/forum...ad id=30410 | |
| slånbär | 2012-03-04 19:57 | |
![]() | Om man undrar hur brädet ser ut så är det ju bara att starta ett spel för en person och gå in och kolla. Nema problema. | |
| Ordnära | 2012-03-04 20:12 | |
![]() | Mycket trist det här. Men ingen skugga ska väl falla över Betapet-gänget. Utgår ifrån att det är juridik (rättigheter) det handlar om. Att man därför känner sig tvingade till detta för att inte bli stämda och riskera att drabbas av stora skadestånd. Ungefär som när brädspelet Alfapet ändrades på ett antal punkter för att Alga inte längre hade kvar rättigheterna att använda Scrabble-konceptet i Sverige. Lite konstigt dock att detta sker nu när Betapet och "den andra sajten" försett oss med "riktig Scrabble" på nätet i såpass många år. Beträffande det nya brädet tycker jag nog det verkar som slumpen skulle spela större roll än förut på bekostnad av skickligheten. För att nu inte tala om problemen för oss som också spelar IRL. Det blir besvärligt med två olika spel. Olika utseende på brädet, 9 bokstäver med annorlunda poäng och 4 bokstäver som finns i olika antal. Tror inte jag kommer att fortsätta här. Men tack Odin, Monk och övriga för det som varit!!! | |
| grace1 | 2012-03-04 20:14 | |
![]() | Jaja, man vänjer sig efter ett tag. Jag var bara nyfiken på vilka mer förändringar det är. | |
| Hedelinarn | 2012-03-04 20:18 | |
![]() | Jag har varit med på denna sida många år... Detta är bara mitt senaste konto. Singelmalt är mitt äldsta. Vad som hänt är givetvis tråkigt och saknaden av Betapet blir nog stor. Jag har uteslutande spelat klassiskt bräde eller standard vad man nu vill kalla det. Nu är det slut med det. | |
| med | 2012-03-04 20:28 | |
![]() | Det nya brädet är väl inte helt fel | |