Spelrum
Giraffen19
Krokodilen2
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade48
Mobilspel
Pågående19 957

Forumkategorier

Användare Inlägg  
hottiz2007-12-22 22:21
Antal inlägg: 235

varför tackar så få för spelet numera?
bara drar oavsett dom vinnen eller förlorar...80% av mina matcher drar bara motspelaren utan ens tt eller tfm

illiterate - Ej medlem längre2007-12-22 22:57
Antal inlägg: 6521

Jag har också märkt en sådan tendens, men jag skulle gissa att det rör sig om c:a 20%. För att ta seden dit man kommer har jag börjat med att vara tyst i c:a 20% av mina matcher.

Q-tile - Ej medlem längre2007-12-22 23:01
Antal inlägg: 1319

Ibland hinner man inte ens skriva tack själv innan de stänger ner. (En del tackar till och med strax innan de sista dragen, kanhända för att slippa stanna kvar och ödsla tid på mig när när spelet tagit slut och jag fullgjort min "funktion". ;-) )

Silverin - Ej medlem längre2007-12-22 23:29
Antal inlägg: 1760

Majoritetn av de man lirar emot e just bara motståndare i ett spel.
Inget snack, tfgm o sen vidare...
De man haft roliga spel med eller som man lirar mot lite oftare får lite mer tid/uppmärksamhet. Men jösses... sitta o bli "polare" i vart o vartannat spel.
Funkar ju'nte.
Får man ett tfgm så räcker det... får man inte ens det så spelar det inte heller nån roll.
Kan tänka att den där surkarten ska jag undvika att spela mot. Men eftersom jag lider av CRAFT så glömmer jag den tanken till nästa gång. :-)

andraideal - Spelvärd/Forumvärd2007-12-23 10:03
Antal inlägg: 3298

Jag tycker verkligen inte tfm eller tfgm är något som man ska förvänta sig av folk. Det är ju bara ett spel. Tycker det är mer irriterande med folk som i main-chat tycker att någon varit otrevlig för att motståndaren inte sagt tack för matchen. Kan ju vända på saken, varför ska man skriva saker som tt eller tfm? Inte säkert ens att alla vet vad det betyder. Huvudsaken är väl att man själv gör som man vill, och om någon väljer att bli irriterad eller liknande (jag vet att trådskaparen inte skrivit nåt om irritation, utan det är bara en fråga om varför) så är ju det ett val hos den personen.

tt

y not2007-12-23 11:37
Antal inlägg: 9014

inflation

t

Zeppelinare - Ej medlem längre2007-12-24 14:03
Antal inlägg: 678

För att alliansen vann valet.

Qrax2007-12-25 00:46
Antal inlägg: 154

Det händer väldigt sällan att folk jag möter inte säger tfm. Det kan bero på att jag nästan bara möter folk som spelat många matcher. Då har de flesta lärt sig att det är så man gör. De få gånger folk inte säger tfm så är det när dom inte är nöjda med matchen på nåt sätt. Dom har haft otur med brickorna eller så har jag haft det. Eller så vinner jag jättestort. Jag tycker det är väldigt oartigt att inte säga tfm av den anledningen.

Möter man nästan bara folk som har låg rating så beror säkert de uteblivna "tfm" på att folk inte vet vad det betyder eller att dom inte vet att man "ska" säga det efter matchen.

Bitte - Administratör2007-12-25 09:55
Antal inlägg: 24210

>>Qrax. Om man som jag då har många matcher och låg raiting , . hur ska du då tolka det, Man kan väl inte påstå att raitingen är avgörande för att man tackar eller ej..

Bitte

oeronbarn - Ej medlem längre2007-12-25 16:07
Antal inlägg: 2288

man skulle väl kunna tänka sig ett samband mellan verbalitet och framgång i betapet?

SunsetBiker - Ej medlem längre2007-12-25 22:33
Antal inlägg: 150

Jag tackar alltid. Det kostar så lite att tacka.

Skogaholm - Ej medlem längre2007-12-26 00:43
Antal inlägg: 85

Intressant att övervakare tycker att det är skitsamma om man visar hövlighet eller ej! trodde dessa var representanter och förespråkare för god ton och sportslighet här på sajten. Tfm + tfgm lär man sig efter 10 matcher sen visar man respekt och hyfs och tackar, på precis samma sätt som i alla sporter, lekar mänsklig interaktion.

Skogaholm - Ej medlem längre2007-12-26 00:49

Om jag väljer att be någon dra åt h..... här på sajten är det mitt val? Om du blir irriterad över detta om det drabbar dej Andraideal stänger du av mej. Fast det är ju inte säkert att du väljer att bli irriterad, och då är det ok att be folk dra åt h...???

Mouche - Administratör2007-12-26 10:03
Antal inlägg: 24193

Och så var vi då där igen...
Det gamla vanliga, ack så uttjatade och oerhört trista, attackerandet av övervakare för att övervakaren dristat sig till att ha en alldeles egen åsikt om saker och ting.

Det finns ingen regel om att man måste hälsa eller tacka för matchen.
Gör man det så är det naturligtvis trevligt men om man väljer att inte göra det så är det inget att gasta om i chatten för motspelaren.
Saken är nämligen den att det FINNS en regel som säger att man inte får lämna ut annan spelare i chatt eller Forum.

Min, Rent Personliga uppfattning, är att det knappast ger mig känslan av att vara högt respekterad och uppskattad för att någon plitar dit ett "tfm, tfgm" eller, ännu värre, "tt".
Jag avslutar mina matcher med olika skrivna saker "Hu vad stryk jag fick! Tack för uppvisningen!", "Tack för en kul match" etc ...
Om någon drar som en lön en fredagskväll, ja då brukar jag le ganska belåtet för mig själv eftersom jag då med ganska stor säkerhet spelat bra och motspelaren surnat till.

Att be någon "dra åt helv...e" är inget som har det minsta med just den här trådens ämne att göra.

Mouche

sick_boy - Ej medlem längre2007-12-26 16:02
Antal inlägg: 9

Håller med Skogaholm i hans kritik. Hur gör man när man sitter öga mot öga. Kliver man bara upp och går därifrån? Eller lägger man på luren utan att säga hejdå? Jag ser detta på samma vis. Annars är man på gränsen till misantrop!

y not2007-12-26 16:23

tycker inte jag.
Vi sitter inte i luren, och vi möts inte över ett gemensamt bord irl.
jag brukar förvisso skriva ett t, och ett grattz om jag förlorar men inte nödvändigtvis.
Men främst, jag störs inte ett dugg om den andra inte skriver ett ord. Jag spelar för att spela, och jag skriver i forum för att möta åsikter.

Perpersa - Ej medlem längre2007-12-26 16:24
Antal inlägg: 2193

Det är frivilligt att chatta eller ej. Och IRL-spel kommer aldrig bli detsamma som onlinespel.

hugokolbaz2007-12-26 17:49
Antal inlägg: 665

Jag skriver alltid tfm i pannan på min motståndare irl. Även om jag förlorar.

Skogaholm - Ej medlem längre2007-12-26 19:16

Men om den högst personliga åsikten övervakaren har i detta fall Mouche går stick i stäv med det alla andra övervakare proklamerar kan det väl va ok att kommentera!? Jag anser att det är just detta som är faran med den datoriserade världen, att man blir så opersonlig så det blir mindre viktigt att visa hyfs och god sed! Man är ju så anonym så ett dåligt uppförande är lättare att komma undan med. Tror det är viktigt att ni alla är tydliga med att god ton eftersträvas, och börjar man göra avkall på vikten av att visa respekt att tacka vad är då nästa steg?

y not2007-12-26 19:29

är inte vett och etikett alldeles för överskattat.

Var tid och plats har sina kutymer och de förändras

Hur sakulle det vara ifall vi alla försökte hålla oss till förlegade artigheter och sett att visa respekt.
Är det inte respekt nog att någon vill spela mot dig?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?