Spelrum
Giraffen25
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade42
Mobilspel
Pågående19 596

Forumkategorier

Användare Inlägg  
engrymstek2008-04-04 11:25
Antal inlägg: 46

Ang: hej/tfm
jag vill inte verka otrevlig, men är jag den enda som inte är direkt bra på dessa små ord som uppenbarligen är en del av god betapet-anda?

hej hej, tjenare, tfm, tfgm.. samma sak, hela tiden. jag spelar mina spel för att spela, inte för att snacka... låter jag torr? det gör jag säkert :) men jag ösnkar att det var legitimt att inte hålla på att chatta under matcherna och ändå kunna ses som en okej människa ;)

feedback?

candy22008-04-04 11:38
Antal inlägg: 21

fast även om du inte pratar under matchen så säger man väl hej eller tjenare elle nåt? Det tycker jag hör till god ton. Sen är det väl upp till var och en om man vill prata=) Men det kan faktiskt vara trevligt att prata och ända spela bra!
så tycker jag iaf

y not2008-04-04 12:16
Antal inlägg: 9014

tycker att det blir lite störigt med allad dessa långa konversationer som tar bort fokus under matchen.
räcker det inte att börja med ett h och sluta med ett t, om man nu är så himla snacksalig vill säga.

Miss_jk2008-04-04 12:17
Antal inlägg: 8941

Sluta nu, inte en tråd till om detta. "Sök i forumet" är en funktion som funkar ganska bra faktiskt! Try it!

(Sorry om jag låter som världens argbigga, men detta är typ den 135:e tråden om exakt detta ämne, som ändå aldrig leder till något...)

Zizzi2008-04-04 12:32
Antal inlägg: 866

Om du tycker att dessa diskussioner inte leder någonstans så kan de ju bero på att diskussionen aldrig får fortgå.
Personer som gillar att hälsa i början av matchen och tacka för matchen ska tydligen förlöjligas?
Så fort någon startar dessa hej&tfm diskussionerna så kommer det alltid en kör av ilskna kommentarer, tjat om hur många detta ämne avhandlats, suckanden.
Som jag ser det så är oftast de som börjar prata om detta ämne vänliga och undrande, men motståndarna till hej&tfm verkar vara väldigt hetlevrade.
Jag tillhör dem som gillar att hälsa och tacka för matchen och jag blir varm om hjärtat ifall jag blir bemött på samma sätt.
Jag diskuterar gärna detta ämne på ett lugnt och sansat sätt, men det går nästan aldrig att göra det p gr av alla hetsporrar som drar ner diskussionen till sandlådenivå.
Ni som inte gillar hej&tfm, skriv då gärna varför ni inte gillar det, men försök låta bli att förlöjliga och skriva kommentare i stil med "-men varför gnälla, inget att gråta över, skaffa er ett liv". Det är ju dessa kommentarer som gör att ämnet inte går att diskutera och som gör att ämnet aldrig leder till något.

Zizzi2008-04-04 12:42
Antal inlägg: 866

Ojdå, glömde ge feedback till engrymstek :-).
Klart att du är en okej människa även om du inte skriver hej och tfm :-).
Jag stör mig inte så mycket på det förfarandet, blir mera ...vad ska jag säga...förundrad eller fundersam.
Varför denna ovilja till att hälsa eller tacka? Ont om tid? (men då har man verkligen lite tid till sitt förfogande), har ni så mörkt i rummet att ni inte ser tangentbordet?, har aldrig fått lära sig att vara artiga?, avskyr människor och önskar att ni enbart kunde spela mot en robot?.
Det är ju så få bokstäver och kräver så lite ansträngning så jag personligen har svårt att se varför det är sådan motvilja mot att skriva hej och tfm.
Numera bryr jag mig iofs väldigt lite ifall ni hälsar eller skriver tfm till mig, men jag tycker ändå att företeelsen att inte skriva något är intressant att diskutera om.

engrymstek2008-04-04 12:43

sorry, jag hade inte sökt i forumet, tänkte faktiskt inte tanken. :)

egentligen var det en annan fråga jag funderade på, och det är inte varför man ska eller inte ska heja. utan det är: då man inte hejar, måste man vara otrevlig bara för det? :) jag har iaf under min tid på betapet fått kanske 3 st privata meddelanden där folk skriver hur otroligt otrevlig jag är som inte hälsar eller tackar för matchen. jag förstår deras poäng, men jag kanske säger emot mig själv. för jag... äh, orkar inte bry mig :) saken är den, att då jag inte tackar för matchen får man sura reaktioner, och jag skulle bara vilja ifrågasätta just den reaktionen. att man blir arg då folk inte orkar chatta under match?

vilken uppviglare jag är, ber om ursäkt isf.

love_ya - Ej medlem längre2008-04-04 12:43
Antal inlägg: 209

Kanske admin kan införa att i de sex översta rummen _måste_ alla som spelar heja och tacka och fixa och dona, medans man i övriga näppeligen får göra varken det ena eller det andra. Automatisk avstängning sker om man missbrukar. Suck! (Och håller med Miss_jk till fullo).

y not2008-04-04 12:51
Antal inlägg: 9014

jag håller med engrymstek, och vad gör det med ännu en tråd närt intresset är så strort. Miss_jk tex, är det ett stort intresse du har att bevaka att inte samma ämne upprepas och att få visa att det har gjort så?

Miss_jk2008-04-04 12:54
Antal inlägg: 8941

Nej.

pistol-pete2008-04-04 13:06

jag hälsar bara när om min motspelare hälsar först. tfgm skriver jag aldrig längre. gjorde sånt förut nu kanske det bara är tt. ibland sticker jag direkt när matchen är över oavsett om jag vunnit eller torskat. är lite lat så att säga

blue_moon2008-04-04 13:29
Antal inlägg: 9713

Hehe... det är väl samma lättja som gör att folk inte går/cyklar runt hörn på gräsmattor utan sneddar tvärsöver, även om genvägen bara blir ett par meter kortare?

Kovlandboy - Ej medlem längre2008-04-04 14:17
Antal inlägg: 1

Jag håller med candy2, kan ju säga ett hej ibland, behöver inte vara helt dött.

hunkpapa2008-04-04 16:32
Antal inlägg: 8

skulle inte programmerarna kunna lägga in så att man automatiskt säger hej hej till varandra innan matchen börjar och tfm eller nåt när matchen är slut. så är alla trevliga mot varandra + att man slipper anstränga sig så mycket.

Stepe5432008-04-04 16:37
Antal inlägg: 377

Men se, ett alldeles lysande förslag. Så slipper Miss_jk (som jag håller med fullständigt...) reta sig på dessa ständiga diskussioner om ett ämne som ingen kan "vinna".

chipsolist2008-04-04 16:50
Antal inlägg: 4

Dagens i-landsproblem?

Stepe5432008-04-04 16:54
Antal inlägg: 377

Möjligt! Men på grund av det så får det inte diskuteras eller?

andersgalmen - Ej medlem längre2008-04-04 17:04
Antal inlägg: 49

får man säga att nån spelar enormt tråkigt? som att konsekvent lägga ut B, F och C till höger om alla färgade brickor.

oceano - Ej medlem längre2008-04-04 17:11
Antal inlägg: 1563

Om man nu ska ha ett Hej å tfm som ligger i programmet hur mycket värt blir då det hejet å tfm? Det e ju lite som att lura sig själv på nåt sätt tycker jag. För mej spelar det ingen roll om folk hejar eller inte. Jag vill spela å inget annat.
Å för att svara på trådskaparens fråga så tycker inte jag att man e per automatik e en otrevlig person eller inte besitter nån "hyfs" om man inte hälsar!

salix - Ej medlem längre2008-04-04 17:18
Antal inlägg: 106

Men herregud, det kan väl inte vara så betungande att få ur sig ett hej och ett tfm....

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?