Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 40 |
Mobilspel
| Pågående | 19 079 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Måns_E | 2008-12-01 09:58 | |
![]() | Nja, det är redan illa nog med alla som hoppar in och ur spelen. Ta bort slumpat bräde och special vore det bästa :) | |
| Pococurante | 2008-12-01 22:20 | |
![]() | Om situationen uppstår är det väl bara att be motståndaren passa sig ur spelet. Så vitt jag vet förlorar ingen rank då eftersom inga ord lagts (?) | |
| Gungner | 2008-12-01 22:35 | |
![]() | Poco, det funkar inte läs ovan. | |
| Gungner | 2008-12-01 22:37 | |
![]() | Det är väl bara att spela om man gjort misstaget att gå in i "fel" brädtyp. Hur svårt är det att spela slumpat eller special om man kan klassiskt bräde? Ni som gnäller är ganska jobbiga. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-12-01 23:01 | |
![]() | Gungner, om vi vill ha en redoknapp enligt Kirkelinas beskrivning, betyder det att vi gnäller då? Jag känner mig inte särskilt gnällig bara för att jag vill undvika att hamna i beskriven situation. | |
| Aleu | 2008-12-01 23:06 | |
![]() | Joo, poco har rätt!!! | |
| Gungner | 2008-12-01 23:46 | |
![]() | Ja, må så vara Aleu (har kollat det stämmer nu). Tror dock inte att motspelaren går med på att passa sig ut särskilt ofta, så den funktionen är värdelös (förstår inte varför odin gjorde så). Ett startat spel skall spelas klart, alternativet skall vara att ge upp. Några redo-knappar är bara strunt. Kolla vilka spel ni går in i, svårare är det inte. Ni kan bara skylla på Er själva att Ni inte kollar bättre. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-12-01 23:55 | |
![]() | Gungner, du har inte läst så noga, eller? Det handlar inte om att vi inte kollar, det handlar om att hela listan med spel åker upp ett snäpp när man precis ska klicka sig in i ett... vilket resulterar i att man hamnar i spelet som befann sig ett snäpp under det man ville in i. | |
| Gungner | 2008-12-02 00:20 | |
![]() | Konstigt, det har aldrig hänt mig trots 10000 matcher | |
| Aleu | 2008-12-02 00:25 | |
![]() | Det har hänt mej också och jag ser gärna en lösning på detta problem. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-12-02 00:48 | |
![]() | Mig har det hänt kanske tio ggr... Inte särskilt ofta alltså, men lika trist varje gång det händer. Förstår inte varför en redoknapp skulle vara så hemsk. Ser bara fördelar med det. | |
| grönmoped - Ej medlem längre | 2008-12-02 09:43 | |
![]() | Den enklaste lösningen borde ju vara att spelet liger kvar på samma plats till det startat. Nya spel ramlar in antingen över eller under. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-12-02 14:48 | |
![]() | grönmoped, ja det skulle definitivt eliminera problemet. Hoppas Monk eller Odin fixar något alternativen i alla fall, även om det inte är ett stort problem. | |
| vindsus86 | 2008-12-02 22:25 | |
![]() | det negativa med det vore om någon har ett spel öppnat som kanske inte är av någon jättepopulär speltyp, så ligger det kvar så långt ner i listan att det är ur bild om man inte scrollar neråt. då kommer folk kanske inte ens lägga märke till det. sedan tror jag det skulle se rörigt ut.. | |
| beaujolais - Ej medlem längre | 2008-12-03 09:18 | |
![]() | Att jag råkar hamna i ett slumpat spel av misstag (då jag helst spelar standard) gör inte så mkt. Däremot att hamna i ett med "normaltid" ist för hets eller möjligen stress det vore inte så kul. Har inte hänt på 10000 matcher säger du Gungner. Jag har nog "lyckats" med det 8-10 ggr på mina 237... | |
| vulcan | 2008-12-03 12:24 | |
![]() | Men varför läser ni inte vad det är för spel innan ni klickar er in i det? Ska vi verkligen lägga utvecklingstid på grejer som beror på det? Själv ser jag hellre att kraften läggs på nya spelfunktioner som t ex utmaning eller turnering. | |
| Incognito | 2008-12-03 12:47 | |
![]() | Jag tycker också att det är ett problem, inte livsavgörande direkt eftersom detta ändock "bara" är ett spel, men realtivt irriterande. Jag har spelat mycket och det händer mig ofta att listan förskjuts uppåt just när jag trycker på dörren till spelet (och jag har läst vilket spel det är!). Rätt irriterande att komma in i ett spel som man inte vill komma in i (annat bräde, annan tid, annan rating), men som sagt det går att leva med..... Utmaning vore toppen. Och Måns, slumpat/special och panik/hets är utvecklande för spelet, även om jag skulle vilja ha bort turmomentet i första draget. | |
| Aleu | 2008-12-03 13:25 | |
![]() | Vulcan: Nej, det känns väl onödigt att lägga tid på det, men förut kunde man lämna ett spel om man "kommit fel" utan att förlora massor i rating. Det är ju efter ändringen som man inte kan lämna ett spel innan första ordet lagts!! Då uppkom detta "problem". Självklart läser man vad det är för spel men om spelen flyttar sej just då kan man komma in i t.ex. ett obegränsat spel när man bara har tid för ett hets spel. Men visst det är bara ett spel! Och ni som jobbar med detta ska verkligen ha en eloge (stavning?) för det jobb ni lägger ner!! | |
| Q-tile - Ej medlem längre | 2008-12-03 15:52 | |
![]() | Tänk om listan flyttar sig precis när man klickar så att man hamnar i fel spel, personen som skapat det spelet annonserat i chatten innan att spelet ska vara i tre dagar. Då får man skylla sig själv. .. | |
| vindsus86 | 2008-12-03 19:41 | |
![]() | ja, fast då kan man nog förklara det för denna personen så den förlåter en och låter en gå tidigare.:) | |