Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 4 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 20 052 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| brakis - Ej medlem längre | 2007-09-04 23:43 | |
![]() | Ok ska kolla det - återkommer. | |
| brakis - Ej medlem längre | 2007-09-05 17:02 | |
![]() | Nu har jag kollat och internminnet är 1024 MB. Borde inte det räcka för lyxsurfande? Man blir nästan arg om det inte räcker på en nyinköpt dator. Har just talat med en som hjälper mig med mina datorer om att nedgradera till XP, men det känns inte kul det heller egentligen och det blir även det en massa extrakostnader för en vara som man köpt ny och som inte håller måttet. | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-09-05 22:06 | |
![]() | Min erfarenhet är att mängden minne på nyinköpta datorer nästan alltid är för låg, om man inte specifierat mängden själv. Jag är också övertygad om att det är ett försäljningstrick för att man ska köpa mer. :) | |
| Restetus | 2007-09-05 22:10 | |
![]() | Ja, dagens programmerare är så kassa så att de behöver 1 GB i RAM-minne, tacka vet jag Vic-20. På denna dator behövde progrmmerarna optimera koden. Idag spottar skolorna ut riktiga nollor även från KTH och liknande. Blir mörkrädd nästan när jag ser kod programmerad av dessa "nyskolade". | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2007-09-05 22:35 | |
![]() | 1 GB är i underkant om man använder Vista, men det bör egentligen räcka. Ett sätt att lite billigt förse datorn med extra minne är att förse den med ett stort och snabbt USB-minne och använda Vistas Readyboost funktion. Det innebär att minnet på USB-stickan används för att utöka RAM-minnet. Då kommer du undan med en kostnad på 300-500 kronor, om du går till nåt billigt ställe, typ Clas Olsson. Du kan förstås också välja att uppgradera RAM-minnet till 2 GB. Tyvärr innebär det troligen att du måste skrota de minnesmoduler som nu sitter i datorn (troligen sitter det 2 x 500 MB) och ersätta dem med 2 x 1000 MB. Det kostar en slant, i synnerhet om du har en bärbar dator. Om datorn är helt ny kan du försöka be butiken att byta till större minne, mot att du betalar mellanskillnaden. Om dom är schysta så går dom med på det. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-09-05 22:54 | |
![]() | Jag rekommenderar dig att ladda ner Ubuntu, installera Dual-boot, och testa ett tag. Gillar du det inte är det bara att boota tillbaka till Windows Vista, utan att du förlorat ett öre. (Som standard installeras nämligen en meny där du vid uppstart får välja mellan att boota Windows eller Ubuntu.) | |
| Restetus | 2007-09-05 22:59 | |
![]() | Man köper väl inte en ny dator för att sedan köra med obskyra OS som Ubuntu. Det är för nördar. | |
| Nemi | 2007-09-05 23:24 | |
![]() | Heh. Jag trordock att det enklaste är att köra på bigerkungs tips angående minnena. Att byta os eller nedgradera är inte alltid en hit om man inte är beredd att lägga ner en väldans massa tid på att lära sig nya saker,göra om installation av program eller liknande. brakis: för att göra det enklare medan du vänat på mer minne så försök att inte köra så många minneskrävande program samtidigt, t ex internet explorer och msn eller videoprogram och office osv. Sen går det alltid att slimma till allt och finjustera olika inställningar, jag ska se om jag kan hitta någon smart länk om det imorgon. /Nemi | |
| brakis - Ej medlem längre | 2007-09-06 16:27 | |
![]() | Tack, jag ser fram emot den länken. Men faktum är att jag bara har IE öppet när jag är inne på Betapet, i så fall är det processer i bakgrunden som jag inte styr över som snor kapacitet. Håll med om att det är botten att köpa en sprillans laptop för 10000 och sedan har den prestandaproblem vid enkel surfning! Man baxnar. Min gamla stationära med 1024 MB internminne (visserligen med XP) har alltid betraktats som en värstingdator här i huset som jag kan redigera film i och allt på en gång. Som sagt, tar gärna emot tips på hur jag stänger ner krävande "omedvetna" processer. | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2007-09-06 21:35 | |
![]() | Du kan ju börja med att titta på vilka ikoner som ligger nere till höger. Om det är många får du trycka på den lilla pilen för att se alla. Kolla upp vilket program var och en hör till, och fundera på om det är något av dem du inte behöver ha igång ständigt. I så fall kan du stänga av auto-starten av det programmet. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-09-10 00:34 | |
![]() | Skrattretande! blogs.cnet.com/8301-...he OpenRoad | |
| mange boy | 2007-09-10 23:30 | |
![]() | jag bytte webbläsare från IE till Firefox o vips så funkade chatten igen! Hade exakt samma problem med bokstäver som försvann innan dess. Nu "peppar, peppar" funkar det... | |
| FizzGT | 2007-09-11 05:51 | |
![]() | Hade oxå samma problem med vista. Visst är den seg. Men nu är allt skitbra eftersom jag har instalerat XP på min datorn. Blev så jävla trött på att ingenting fungerade. Tycker att det är alldels för tidigt de släpte det. De borde vänta lite och förbättra den innan, och tillverka mer spel och program som stödjer vistan | |
| brakis - Ej medlem längre | 2007-09-12 23:50 | |
![]() | Ja, jag har i princip bestämt mig för att nedgradera till XP, men måste invänta att datasnubben jag anlitar samlar fakta och kollar upp allt med drivrutiner o dyl. Mange boy! Avinstallerade du IE när du installerade Firefox, eller har du båda installerade? | |
| mange boy | 2007-09-13 22:28 | |
![]() | jag har båda. På vissa andra sidor är det firefoxen som inte funkar.... | |
| brakis - Ej medlem längre | 2007-09-16 23:06 | |
![]() | Hörde att datorer gått om bilar i statistiken för produkter som kunder klagar mest över. Helt förståeligt, när man köper en ny produkt och genast måste börja felsöka och åtgärda och ingen leverantör eller försäljare kan förstå, sätta sig in i eller lösa problemet. Man anses enbart knäpp som kund. Den här branschen kommer att braka samman en dag. | |
| mammamu - Ej medlem längre | 2007-12-16 14:21 | |
![]() | Jag håller på att bli tokig!!! Igår uppdaterade jag datorn och nåt skit hände.. Det kommer upp en ruta där det står: Utforskaren har slutat fungera, Windows söker efter problemet... Följt av att utforskaren startas om.. Det har hänt förut men nu är det katastrof för det slutar inte!!!!!! Det har hållt på hela f-b dagen å nu håller jag på att få ett spel. Det håller alltså på oavbrutet Jag har inte vart nöjd med Vista över huvud taget men nu är jag måttligt sur!! Vad sjutton kan jag göra?? Är det någon människa här som kan med det hela?? Hjälp, jag är i nöd:( | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-12-16 16:33 | |
![]() | Jag rekommenderar dig att uppgradera till XP. Se bifogad artikel för en sammanfattning av fördelarna med denna uppgradering: dotnet.org.za/coding...ws -xp.aspx | |
| mammamu - Ej medlem längre | 2007-12-16 20:27 | |
![]() | Jag hade ju xp på min gamla dator, det funkade hur bra som helst, nu kan jag bara inte hitta skivan:/ Det har fortfarande inte slutat, har försökt att söka lite men det är inte superlätt när den där lilla skitgrejen ska starta om den där F-B utforskaren hela tiden:( Bara jag hittar XP så är det det som ska in i den där datorn.. Jag är så sur nu så att jag håller på att bli tokig! Usch för Vista! | |
| Nemi | 2007-12-16 23:14 | |
![]() | Hoppas det löser sig mammamu, det låter inte roligt alls det där :/ Du kan inte använda systemåterställningen? | |