Spelrum
| Giraffen | 50 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 33 |
| Inloggade | 85 |
Mobilspel
| Pågående | 19 799 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nina1 | 2008-05-10 10:10 | |
![]() | flera trådar om samma ämne? jag undrar varför det är så många som har ont av att det råkas öppnas en tråd till om ett ämne som det redan finns en annan tråd om. vad har det för betydelse egentligen? ska man hårddra det så finns det nog en tråd i ALLA ämnen redan förmodligen så då är det ju kanske lika bra att lägga ner detta med forum. det finns säkert redan en i detta ämnet också men jag orkade inte söka reda på det så därför finns det nu en till i så fall. det är många som inte bryr sig om att ensa svara trådskaparen utan hela tiden hänvisar till annan tråd. irriterande. | |
| beaujolais - Ej medlem längre | 2008-05-10 11:00 | |
![]() | Håller med dig nina1! Ta t.ex. tråden "Bara borgare på betapet?" (Under seriöst av alla ställen). Rena "viskleken" (som ska börja med en mening och sluta med samma vilket den sällan gör). Jämför första inlägget med det mesta de sista sidorna så finns det ingenting som har med varann att göra. Iom det är det ju inte konstigt att folk vill starta nya trådar i samma ämne. För att _kanske_ få folk att hålla tråden. Och det gäller de flesta ämnen - vi människor har en tendens att tappa tråden. | |
| emmylicious | 2008-05-10 11:32 | |
![]() | Ska vi skapa dubbla och tredubbla trådar om alla ämnen så blir det tillslut väldigt synd om Betapet's servrar. ..och jag undrar samma sak tillbaka, varför måste folk skapa dubbla trådar? varför provar dom inte sökfunktionen först? om man kommer på ett ämne som känns intressant och kul att veta, typ "Vad har du för husdjur?" så är det säkert många som tänkt samma tanke innan, för det är en så pass vanlig grej. | |
| emmylicious | 2008-05-10 11:33 | |
![]() | Husdjur är vanliga menade jag där i slutet alltså. | |
| beaujolais - Ej medlem längre | 2008-05-10 11:43 | |
![]() | Bättre vore det väl att rensa bort trådar som legat i glömska sedan anno dazumal. | |
| nina1 | 2008-05-10 11:52 | |
![]() | det "beaujolais " säger är ju en bra sak. att rensa gamla glömda trådar. ofta så är det ju flera hundra inlägg i trådarna och sen då att läsa tillbaka kanske 50-100 sidor, det gör man ju inte. då kan det ju vara bra att skapa en ny så att den är mindre så att folk orkar sig igenom den. så tycker jag. och jag tror att det är fler än jag som tycker så här. | |
| nina1 | 2008-05-10 11:58 | |
![]() | när jag går i här i forum så är det för att jag vill eventuellt diskutera med andra eller bara läsa nåt kul eller lägga in nåt ämne själv som jag tror att andra kan ha nåt bra att säga i också men jag går sällan längre tillbaka i sidorna av ämnen än kanske 5 sidor sen är det så gamla och så många inlägg så jag orkar inte mig igenom dom. det är då jag menar att det kan vara läge att det kommer en till tråd i ett ämne och sen att den gamla raderas. | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2008-05-10 11:58 | |
![]() | Tro det eller ej, men det finns redan en tråd om detta. :) www.betapet.se/forum...ea did=6652 | |
| nina1 | 2008-05-10 12:02 | |
![]() | jo det var väl det jag trodde. alla ämnen är redan igång i nån tråd nånstans | |
| beaujolais - Ej medlem längre | 2008-05-10 12:05 | |
![]() | Åååh - att du bara orkar Bamsefar :)) | |
| nina1 | 2008-05-10 12:12 | |
![]() | den tråden är ju också 9 månader gammal så den hade jag inte ens tittat i eller rättare sagt inte gått så långt i sidorna så att jag hade sett den. sen kommer ju nån att skriva till mig här att jag skulle söka på den och visst det kunde jag ju ha gjort men samtidigt så kommer det upp så f-baskat många trådar när man söker så då är det ju också att bläddra igenom ett antal innan man har hittat rätt där. sen om en del tycker det är kul att leta efter trådar hela tiden och sen också påpeka det för alla som startar en tråd så är ju det upp till dom men det jag tycker är ganska irriterande det är att en del kan tjata hur länge som helst om att det finns andra trådar och skicka klickbara länkar till dom. hela tiden och nästan bli arg på den stackare som råkat öppna en till i samma ämne som redan finns. | |
| Sotfinger | 2008-05-10 16:41 | |
![]() | Det är väl helt OK att starta en ny tråd i stället för att gräva fram nån flera månader gammal bara för att ämnet är samma. Däremot förstår jag inte vitsen med att starta en närmast identisk tråd som en som redan ligger på första sidan. Det blir ju bara förvirrande för alla. Att folk blir less på ständigt nya trådar med samma ämne och hänvisar med länkar till dem som redan finns gäller nog mest vissa speciella ämnen som "varför sa han inte tack för matchen" och "jag tycker att man ska säga hej innan man börjar spela" vilket gamla betapeträvar som varit med ett tag har hört till leda. | |
| vulcan | 2008-05-10 16:58 | |
![]() | Med forumvärdshatten på, så tycker jag inte att det är hela världen med lite dubblettrådar. Det är inget konstigt heller att nya forumister vill diskutera ämnen som gamla forumister diskuterat före deras tid. Det enda jag verkligen irriterar mig på är när folk: 1) Inte orkar läsa Vanliga frågor, utan skapar trådar om grejer som finns hur tydligt och enkelt beskrivna som helst där 2) Inte tittar på de synliga diskussionerna i kategorin först. I de mest extrema exemplen har folk ibland skapat trådar som hamnat i princip intill en tråd om exakt samma sak och med nästan samma rubrik. Det tyder på en slöhet som nästan överträffar mannens från Magelungen i Hasse Alfredssons limerick. | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2008-05-10 19:33 | |
![]() | Jag tycker det bara är trevligt med länkar till äldre trådar för den läshungrige. Ibland kanske detta glädjeämne förbytts i besvikelse för de som önskade ett klickfritt svar och i stället fick en adress till en läs-mer-här-tråd. | |
| nina1 | 2008-05-10 22:54 | |
![]() | visst kan det vara det men det jag menar är dom som skickar hela tiden och som alltid påpekar var gång. Det verkar som att en del här på beta har som hobby att leta reda på trådar med samma ämne som just skrivits om. och som bara gör det för att vara irriterande och förstöra för trådskaparen. | |
| y not | 2008-05-10 23:49 | |
![]() | vi har alla våra sätt att söka bekräftelse och bli sedda på. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-05-11 09:08 | |
![]() | Fördelen med det skrivna ordet är ju att det finns kvar, så att man slipper upprepa sig hela tiden. Fattar inte poängen med att vilja radera gamla trådar, när det finns mycket information i dem som man vid behov kan länka till istället för att tvingas upprepa allt som sagts. Att bli arg för att någon postar en länk till en tidigare tråd är ju patetiskt. Man borde tacka för hjälpen så att man slapp söka själv. | |
| Miss_jk | 2008-05-11 15:57 | |
![]() | Men om man är så intresserad av något att man skapar en tråd om det för att kolla med andra vad dom anser, så kan det väl vara trevligt att kunna läsa den gamla tråden om samma ämne och då få se vad ännu fler anser. Jag är en av dom som nästan alltid länkar till de redan befintliga trådarna och jag _letar_ inte efter dom, utan använder sökfunktionen. I nio fall av tio så kommer den befintliga tråden upp på första sidan så särskilt jobbigt är det definitivt inte. Och ja, jag stör mig helt sjukt mycket på dublett-trådar av någon anledning. | |
| Bitte - Administratör | 2008-05-11 16:02 | |
![]() | Sant Miss_jk,, och det svaret om sök förekommer på alla forum som jag är aktiv på så det är inget specifikt för Betapet Bitte | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-05-11 18:03 | |
![]() | Det är en kränkning och härskarteknik att starta en ny tråd om ett ämne som flera redan skrivit om i en annan tråd. Det är ungefär som att säga "Nej, era åsikter bryr jag mig inte om så jag startar en ny tråd och hoppas få en bättre diskussion i den." Jag kan bara tänka mig två typer av människor som gör sådant: 1. Personer som inte (egentligen) är intresserade av att ta del av några andras åsikter utan bara vill skriva ner sina åsikter, eller ta plats och synas, och inte försvinna som en i mängden i en annan tråd. 2. Personer som är för lata för att ägna en minut åt att göra en snabb sökning efter informatin. Kan sådana personer verkligen ha vettiga åsikter ändå? Båda kategorier borde stängas av från forumet. | |