Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 73 |
Mobilspel
| Pågående | 19 731 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Snurt | 2008-06-24 18:47 | |
![]() | Förändringsförslag IV Här är några föslag på vad som skulle underlätta för mig.. 1 En kryssruta i situationen skapa nytt spel som kommer ihåg vad jag brukar ha som standardspelplan: Slumpad plan, snabb, 4 pers. Inte så viktigt men det vore skönt att slippa gå in och ändra varje gång jag skapar ett nytt spel. 2 Ställbar tid i spelrummet. Kaaanske lite overkill men jag har förmågan att hålla på i 17 minuter (längre ibland:) ) så jag går back i 2 min på snabb eller så vill ingen annan spela i 30. 3 ca 600 klick per match? Musarm? Streamade utlägg av ord vore skönt, dvs att man klickar på första rutan och drar i ordets riktning och bokstäverna hoppar dit så länge man håller vänster musknapp nere. 4 Hänger ihop med 3:an.. Kan man få välja var de nya bokstäverna hamnar så att det finns möjlighet att få upp nya på höger sida, så flyttar man fram dem i rätt ordning mot höger sida av det vita fältet som rymmer 10-12 bokstäver. 5 Hänger ihop med 4:an Två fält för bokstäver man har på hand. Tack för att man nu i inställningar kan välja att ha öppna spel i spelrummen så man ser ranking på motspelaren.. 6 Kan man då få sortera spelen efter sperlskaparens ranking? | |
| Snurt | 2008-06-24 18:48 | |
![]() | 4 ska vara Kan man få välja var de nya bokstäverna hamnar så att det finns möjlighet att få upp nya på höger sida, så flyttar man fram dem i rätt ordning mot vänster # sida av det vita fältet som rymmer 10-12 bokstäver. | |
| Snurt | 2008-06-24 18:49 | |
![]() | Spelskaparen på 6 an... | |
| Q-tile - Ej medlem längre | 2008-06-24 19:08 | |
![]() | Den funktion jag saknar mest i en spelsituation, särskilt då under hetsmatcher, är att kunna "skriva" brickorna i rätt ordning på stället. Om brickorna ligger enligt NGODRIN skulle det vara oerhört smidigt att skriva ORDNING för att sortera stället därefter. Detta skulle spara in mycket tid. | |
| Snurt | 2008-06-24 19:26 | |
![]() | Bra förslag | |
| Snurt | 2008-06-24 19:30 | |
![]() | Om amn kunde markera flera bokstäver och dra dem åt sidan eller upp på spelplan , kanske byta riktning neråt med ctrl tangenten så vore det mycket bra. alltså lägga ut ett helt ord med en musdragning, tom mellanrummen skulle kunna göras där nere .. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-06-24 19:31 | |
![]() | Genialiskt förslag! Och om någon bricka är blank borde dess värde gå att fylla i med tangentbordet också. Det tar för många sekunder att greja med musen. | |
| Snurt | 2008-06-24 19:40 | |
![]() | Jepp. Mycket smidigt .. Kanske måste man gå ur chattläget via en knapptryckning typ insert? Tur att man inte behöver programmera det här. Mycket impad hittills. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-06-24 19:42 | |
![]() | Esc borde vara bästa knapp för att lämna chattläget. | |
| Suds McDuff | 2008-06-24 20:44 | |
![]() | Jag tycker faktiskt att era förslag är överflödiga. Är nöjd som det är:) | |
| odin - Administratör | 2008-06-24 21:35 | |
![]() | Tycker era förslag faktiskt är bra :-). Ska slå på vår Flash-utv. | |
| Snurt | 2008-06-24 22:50 | |
![]() | Trevligt | |
| shakespear | 2008-06-24 23:56 | |
![]() | När man öppnar ett spelrum och en lirare hoppar in vill jag gärna se rating och % avbrutna matcher för denna innan jag startar spelet. Det borde väl gå att fixa ganska så smidigt. | |
| Snurt | 2008-06-25 00:03 | |
![]() | jag med. | |
| shakespear | 2008-06-25 01:06 | |
![]() | En sak till. Gärna ett filter till huvudmenyn så att jag kan välja att bara se matcher utifrån de kriterier jag väljer. Ex alla hets, eller hets/standard, etc... | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2008-06-25 04:16 | |
![]() | Snurts förslag nr 3 är det mest nyskapande jag sett på länge. Heja! :) | |
| Snurt | 2008-06-25 11:14 | |
![]() | Bamsefar, kul att du hejade! Shakespearfiltret är en bra grej! En bra sak vore "snabbmatch mot närmast sörjande" Utan att gå in i ett rum, söks ledigt spel enl Shakespearfiltrets inställningar som sparas för min användare, med den motspelare som ligger närmast min ranking. Alltså på startsidan kan jag direkt hoppa in i ett spel, oavsett rum, och hitta ett intressant spel i någon av djurrummen. (kan kräva att platsen bokas i ca 5-10 sek så att sidan hinner laddas) | |
| Dyslekso | 2008-06-25 12:09 | |
![]() | Snurt, jag förstår inte nr 3. Skulle man ha ett mellanrum mellan sitt ord och övriga bokstäver då, för att spelet ska veta att det är ett ord, och att det inte draggar med resten av bokstäverna också? Och när du säger drar i ordets riktning, ska spelet då veta att det t.ex. är en vågrät hakning det ska göra, och inte en lodrät påbyggnad? Undrar bara över detta, riktigt bra med liknande förslag! | |
| Snurt | 2008-06-25 12:19 | |
![]() | Dys. Tanken var så här : Du lägger upp ditt ord på vänster sida Du klickar som vanligt där första bokstaven ska vara och drar sen i sidled eller nedåt så länge som ordet är intakt. ska du lägga ut cyrix så drar du fem rutor nedåt och släpper. Mellanrummet var tänkt så här Om du vill haka på ordet er med pomERans alltså både fram och bak.. så lägger du upp på vänster sida i vita fältet pom ans (2 tomma i mellan) så kan du dra över hela - börja på v och sen dra nedåt. Alternativt klickar och drar du 2 ggr. Spelet behöver alltså inte veta om det är ett ord. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-06-25 12:26 | |
![]() | Ett förslag är att göra så att det inte går att vara inloggad i flera spelrum samtidigt. Det kan missbrukas. När man loggar in i ett spelrum borde man direkt loggas ut ur de andra, och eventuella matcher som är igång i dessa borde ges upp. | |