Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 837 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-06-28 19:23 | |
![]() | Chatta på betapet. "På Betapet kan du... Chatta och diskutera i forum" Jag undrar, eftersom det blir gnäll från vissa när man chattar i rummen, och från andra om man postar för flitigt i forumtrådarna, VAR ni menar att man ska chatta? Jag provade även IRC-kanalen, men den var inte så aktiv då jag gav den en chans, dessutom är den ganska så begränsad i användarantal. Det vore bra om man ordbajsade på rätt ställe, så man sedan när någon gnäller, kan vända sig till er och förklara att man har rätt att ordbajsa just där man ordbajsar. Såvida ordbajsandet följer svensk lag så klart, och inte är spam. Förklara gärna också vad som räknas som spam här. MVH Nattravn. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-06-28 19:29 | |
![]() | Jag har inte i sikte att prova var gränserna går, eller på något vis vara till besvär, men ibland så råkar mitt liv befinna sig i en händelsefattig epok, varpå det kan kännas ett visst sug efter att utväxla ord med människor, och då kan det vara bra om det finns en plats att tillämpa detta fenomen på. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-28 19:30 | |
![]() | Skit i de -vissa-. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-06-28 19:31 | |
![]() | Det skulle jag kunna göra, men jag vill inte ställa till oreda och förstöra spelupplevelsen för andra i onödan. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-28 19:33 | |
![]() | Hehe försent :P Nej allvarligt, rummen tycker jag funkar bra. Synd att min teckenkodning är fucked up, annars hade jag nog med hängt där. | |
| Nemi | 2008-06-29 19:57 | |
![]() | Nattravn: Du var inne i några minuter bara på irc, det är inte alltid livfull konversation men det går bra att hälsa och invänta svar :) Just nu är vi 19 st inloggade i kanalen, hälften idlande och resten "stand by" typ. chattande kan man ju göra via privatmeddelanden här på betapet med, glöm inte det :) Det är jättekul med livlig aktivitet i spelchattar och forumet och oftast är det inte "för mycket" men när det blir så att några få personer skriver så intensivt att t ex ett rop på hjälp från någon annan inte hinner läsas då kanske det är lite väl intensivt. Svårt att ge en tydligt gräns för vad "för mycket" är liksom. | |
| Nemi | 2008-06-29 19:57 | |
![]() | trashone: kör linux? Går att ordna så att teckenkodningen blir bättre. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-06-29 20:17 | |
![]() | Nemi: Haha, så du var där när jag steg på? Jag har för mig det var mitt i natten med, så jag lade ribban högt, att förvänta mig svar från någon direkt, kanske. :) Men det är hur som haver alltså helt ok att chatta i spelchatten om man håller sig till ett rimligt antal inlägg? Och vad som är rimligt får tolkas i individuella fall? | |
| Nemi | 2008-06-29 20:19 | |
![]() | Gå in på #betapet på EFnet nu så kan du se hur mkt folk det är :) Jag är alltid inloggad men inte alltid närvarande så jag ser allt även om jag ej ärdär ;) Som svar på dina frågor: mja. typ. ;) | |
| Aleu | 2008-06-29 20:28 | |
![]() | Hur bär man sej åt när man går i på "#betapet på EFnet". Och ja, jag vet att det är en dum fråga ;)). | |
| Nemi | 2008-06-29 20:34 | |
![]() | Det är inte en dum fråga :) Återkommer strax med instruktion | |
| Nemi | 2008-06-29 20:45 | |
![]() | EFnet är ett av många irc-nätverk och för att anväda det och gå in i en kanal så behöver man antingen installera ett program på datorn, ett tillägg till firefox (webläsaren) eller så kan man chatta direkt via en web-chat. Som vardagsanvändare av irc har jag själv ett program för att koppla upp mig på irc (jag sitter i ett antal olika kanaler). Det vanligaste programmet för windows-användare är mIrc www.mirc.com/ Om man inte vill dra ner ett program men ändå chatta på ett vettigt sätt (ej webchat dvs) så är chatzilla kanonbra. Det är ett plugin till weläsaren firefox oxh finns att hämta här: addons.mozilla.org/e...x/ addon/16 (Kräver förstås att du använder firefox. Gör du inte det så tycker jag att det är värt att fundera på :) ) Om du vill använda webchat gå hit irc.netsplit.de/webc...?n et=EFnet chat room = #betapet | |
| Aleu | 2008-07-01 19:23 | |
![]() | Nemi: Tack för svaret och för att du inte idiotförklarade mej :)) | |