Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 65 |
Mobilspel
| Pågående | 19 700 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Fnesa Plugg | 2008-07-30 15:43 | |
![]() | lämna spel vid starten? En del lämnar spelet om man spelar slumpat och får ett upplägg vid starten. Hur gör man det? Ger man upp får man väl en massa minus och stänger man fönstret är spelet kvar? | |
| 25ggr - Ej medlem längre | 2008-07-30 15:45 | |
![]() | Nej man får inte minus om man lämnar spelet innan någon lagt ut några brickor. Själv blir jag irriterad på personer som gör så, men inget man kan göra åt det. | |
| glyskoljan - Ej medlem längre | 2008-07-31 09:51 | |
![]() | Att detta går är för mig helt ofattbart! Vad skulle paralellen kunna bli inom idrottsvärlden? Ett fotbollslag kommer till seriematch, och upptäcker att motståndarna ser större och starkare ut innan matchstart. -" Nä grabbar, det här går aldrig. Vi ger oss, vi byter om och åker hem!" Resultatet blir därefter oavgjort och en poäng till vardera laget. | |
| glyskoljan - Ej medlem längre | 2008-07-31 09:56 | |
![]() | Jag vet att svaret nu kommer att bli att detta ger en möjlighet att dra sig ur för dem som har accepterat spel av misstag! Det finns dock en annan tråd här, där en kille är sur för att han ger upp matcher av misstag(han säger att det inte är hans fel, men det är min tolkning) Skulle kanske även hans problematik avhjälpas om man lät folk ge upp mitt under matcherna utan poängavdrag?:) | |
| ANDERStG | 2008-07-31 10:14 | |
![]() | Sysslar inte med det själv i någon skala men det kan säkert vara bra vid slumpspel, denna avart för svagsinta människor. Analogin till slumpspel är att domaren före matchstart meddelar att motståndarlaget spelar med 20 spelare och inte berörs av gula/röda kort. | |
| Fnesa Plugg | 2008-07-31 10:24 | |
![]() | Man får alltså inte minus fastän man väljer "ge upp"? | |
| glyskoljan - Ej medlem längre | 2008-07-31 10:40 | |
![]() | Precis! | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-07-31 11:01 | |
![]() | Tjusningen med slumpat är ju att precis vad som helst kan hända. Det är väl bara gratulera om motståndaren dundrar igång med 400 poäng på första utlägget... den som sig i leken ger den får leken tåla. Noll i ranking för den sortens fegspelare borde bli följden | |
| glyskoljan - Ej medlem längre | 2008-07-31 11:57 | |
![]() | Jaha nu har tråden kommit att gälla slumpade spel, istället för huruvida det är bra att kunna ge upp gratis innan förstalägget. Dessutom har det kommit in solglasprydda herrar i debatten, vilka anser sig tycka det är ok att kalla meddebattörer idioter! | |
| nickisen - Ej medlem längre | 2008-07-31 12:00 | |
![]() | Vad gör allt om 100 år, lägg energi i viktiga saker istället..... Om det nu finns möjlighet att avsluta innan ord lagts är väl det bra om en spelare har accepterat av misstag! | |
| Tettis | 2008-07-31 12:02 | |
![]() | Alltså är inte det meningen med slumpat??? Om man vill ha ett rättvist upplägg från början får man väl spela standard eller special? | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-08-01 09:52 | |
![]() | Ja TS nämnde just slumpat i sitt första inlägg, glyskoljan... Det finns absolut viktigare saker i världen än Beta och dess regler men för min min egen del tar inte tangentbordafajtandet här så värst mycket energi, ser det lite som ett tidsfördriv. Men till ämnet igen då: varför acceptera att gå in i ett spel och sedan det första man gör så lämnar man...? Det vore liksom kul att veta hur man tänker när man gör så, ty rankingpoängen är ju aven de tämligen betydelslösa om 100 år... | |
| pho3niX | 2008-08-02 01:13 | |
![]() | det faktum att det går att avbryta slumpat spel som som inte passar måste åtgärdas, otroligt att det går att dra sig ur, irriterande grr=/ | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2008-08-04 02:02 | |
![]() | Jag gör det ibland, men det beror inte på att den andre får ett bra upplägg. Jag spelar inte slump just pga det. Det beror på att man inte kan se antal spelade matcher (vad jag vet) innan man accpterar ett spel. Jag vill spela mot lika personer, inte dem som har spelat 1000 spel mer än mig. Ranken säger faktiskt inte allt. Och man har inte tid att gå in och söka på nicket, för då har den andre slutat vänta osv | |
| glyskoljan - Ej medlem längre | 2008-08-04 10:58 | |
![]() | Hannaroman. Det finns folk som har spelat 5000 matcher, och har 1050 i rating och de som spelat 20 matcher och har 2200 i rating(omstartare) Med andra ord kan du långt ifrån vara säker på personers spelstandard även om du vet både ranking och hur många spel de spelat. Tycker inte detta argument heller håller för att ge spelare möjlighet att dra sig ur i starten utan poängavdrag. Vore intressant om ngn ur admin. gav en utförligare bild av vilka "tunga skäl" som finns när det gäller att bibehålla denna "spelutformningsplump" i ett för övrigt jättebra utformat spel! | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2008-08-04 16:45 | |
![]() | glyskoljan Det kanske är så, men då får jag ta det en gång. Och jag spelar inte mot dem som har 2200 i rating när jag har typ 1100 själv. Men jag antar att du förstår min poäng. | |
| Fnesa Plugg | 2008-08-04 18:00 | |
![]() | Jag lever på tanken att det jämnar ut sig i längden, och skulle därför vilja att man inte kunde dra sig ur ett slumpat spel. Det vore så häftigt att dundra in 500p någon gång. Jag kan leva med att min motståndare gör detsamma av nämnda anledning i första meningen. Det är därför det känns lite tråkigt när folk drar sig ur. Och jag är ingen idiot för det. Och jag har inte fått min hyfsat höga rating tack vare inledningsord. tack för ordet. | |
| Softarman | 2008-08-06 14:07 | |
![]() | jag skulle gärna se att man fick minus ifall man lämnade direkt. Jag behöver ofta göra det av olika anledningar och vill inte att någon ska tro att jag gör det av taktiska skäl. | |