Spelrum
Giraffen19
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
3
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade48
Mobilspel
Pågående19 720

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Berra_la2008-09-19 01:19
Antal inlägg: 21

"Spelrummet öppnas men det är bara vitt..."
Jag har exakt det problemet (rubrik) som finns med i FAQ'n. Tyvärr passar inga av lösningarna för mig.

Jag har:
..senaste versionen av Adobe Flash Player.
..Windows XP Pro (inte Vista).
..(sen länge) Firefox som min standardbrowser.
..provat att rensa cashen, cookies, etc.

(Konstigt nog) fungerar allt som vanligt i Explorer, men det är ingen acceptabel lösning för mig.

Jag har inte kört speciellt mycket Betapet på sistone men det är inte omöjligt att problemt uppstod när jag bytte till Firefox 3 (3.0.1) för ett tag sen. Finns det något känt problem med den?

vindsus862008-09-19 01:26
Antal inlägg: 3785

Ja, det gör det.

Berra_la2008-09-19 01:29

Oki, tack!

Jag får väl leva med IE tills problemet löses från någon sida.

illiterate - Ej medlem längre2008-09-19 01:37
Antal inlägg: 6521

Du kan avinstallera adblock och installera om flash, samt rensa cache, så brukar det lösa sig.

vindsus862008-09-19 01:52
Antal inlägg: 3785

ja ursäkta att jag inte var till mer hjälp än "ja, det gör det."
men jag vet att många haft problem då de bytt till firefox 3. du får söka i forumet, tror det finns trådar där folk försöker lösa det.

Berra_la2008-09-19 03:51

Jo, det fanns en del läsning på forumet jag missat (läste inte tillräckligt många sidor bakåt). Lösningarna verkar vara ungefär lika många som trådarna. So.. så här funkar det på min burk:

Inaktivera adblock under "Tillägg" fungerar.. men eftersom det kräver omstart av Firefox letar jag f.n. vidare efter en snabbare lösning.

Whitelist (whole site) verkar inte funka trots att all annan reklam kommer tillbaka. Inte heller "Disable Adblock" (högerklick nere i högra hörnet) verkar räcka.. vilket jag finner mycket mysko eftersom jag inte kan förstå vad det kan vara för skillnad mellan disable och att helt inaktivera Adblock. Kass disable funktion imo. -.-

Jag kör med Filterset.G Updater så jag letade lite i det träsket om det kanske fanns där. Men eftersom "disable" inte räcker är det inte direkt troligt att det skulle hjälpa även om jag hittade och tog bort en rad där det stod "disable Betapet.. mouhaha".

illiterate - Ej medlem längre2008-09-19 04:03
Antal inlägg: 6521

Det är adblock som suger. Avinstallera den helt, och installera Adblock Plus.

Marie082008-09-19 11:29
Antal inlägg: 292

Jag hade samma problem efter att ungarna hade installer messenger plus!

Det löste sig efter att ha bockat bort/avinstallerat sponsortillvalet...

Berra_la2008-09-19 17:36

Ja, med Adblock Plus fungerar allt finfint igen. Dessutom får man ju lite nya inställningar att pilla med, vilket alltid är kul. ;-)

prause2008-09-19 17:49
Antal inlägg: 27

hmm...skumt. jag kör med firefox 3 och har aldrig haft problem.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?