Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 504 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Maybach | 2008-09-20 18:59 | |
![]() | Slump = alternativ 1? Hallå varför är slump alternativ 1 då man ska göra ett spel helt plötsligt? Gör fel hela tiden så standardbräde alltid varit det förinställda alternativet. Varför röra om? | |
| run-marie | 2008-09-20 19:02 | |
![]() | Ja, det håller jag med om, man är van att gå in på ett ställe och det händer lätt då att man väljer fel. Varför kommer ingen information om att det är så? Jag har iaf inte sett det nånstans. | |
| bobo flux | 2008-09-20 19:08 | |
![]() | Och varför har det bytt namn från Standard till Klassisk? Är det så att administratörerna ser Slumpat som Betapets standardplan att spela på nu på grund av dess popularitet? | |
| odin - Administratör | 2008-09-20 19:08 | |
![]() | Vi slår vakt om Betapet så att det kan finnas kvar även i framtiden. Finns andra trådar om detta, stänger därmed denna. | |
| Pococurante | 2008-09-20 19:09 | |
![]() | Kommer inte betapet finnas kvar om Standard är förstavalet som det alltid varit? Tolkar jag dig fel? Om inte, jisses... | |
| odin - Administratör | 2008-09-20 19:09 | |
![]() | Fanns visst inga trådar om detta, så öppnar igen :D | |
| odin - Administratör | 2008-09-20 19:11 | |
![]() | Pococurante, du tolkar mig helt rätt. | |
| bobo flux | 2008-09-20 19:17 | |
![]() | Men varför byta namn från Standard till Klassisk? i så fall borde ju slumpat byta namn till standard, eftersom det är den spelplan som jag tror används mest. Ett betapet utan Standard är ju som fläskpannkaka utan fläsk...Dessutom, IRL-planerna är väl av Standar...hmm...Klassisk typ? | |
| odin - Administratör | 2008-09-20 19:26 | |
![]() | Slumpad är slumpad. Vi vill inte ha något som är "standard". Klassisk är det gamla hederliga. | |
| odin - Administratör | 2008-09-20 19:26 | |
![]() | Standard för dig är inte standard för mig så det känns inte som ett bra ord. Men det är min åsikt... | |
| run-marie | 2008-09-20 19:27 | |
![]() | Varför blir inte alla vi som spelar informerade om era ändringar innan det händer? Tycker på nåt sätt att administratörerna är skyldiga att upplysa om olika förändringar. Alla vi vill ju att Beta ska fortsätta men vi vill ju samtidigt få information som är viktig för oss. Att man "blir överkörd" av beslut händer väl tillräckligt ofta i arbetslivet? | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-09-20 19:35 | |
![]() | run-marie, varför skulle admins vara skyldiga till att upplysa om förändringar i förväg? Behöver man förbereda sig mentalt på ett nytt spelsätt? Jag tycker att vi ska vara tacksamma över att Betapet finns för oss, helt gratis. Dessutom har admin en tråd öppen "Snabbare än hets..." där Odin efterlyste åsikter och förslag innan paniken utbröt. | |
| mrperfect | 2008-09-20 19:36 | |
![]() | det är programmerare som bestämmer--och då är allting logiskt fast man är dålig på att informera----precis som på arbetsplatser ! | |
| bobo flux | 2008-09-20 19:37 | |
![]() | uppfattat, odin! :) Jag ska vara en snäll giraff i fortsättningen ;) | |
| odin - Administratör | 2008-09-20 19:38 | |
![]() | Vi har alltså skyldigheter gentemot dig? Jag fjärmar mig mot den formuleringen. Vi upplyser om det mesta och har en kontinuerlig dialog. Men jag har varken tid eller ork att vara "skyldig" att informera om allt som händer på Betapet då jag gör det mesta på kvällen efter mitt vanliga arbete. Vill därmed inte ha sagt att användarna skall krypa för mig bara för att jag "offrar" mig på min fritid, tvärtom. Men det är så trist hela tiden när det kommer upp diskussioner om hur vi kör över folk, censurerar i forum, inte "utreder" tillräckligt osv. Vi är ibland tvungna att ta snabba beslut då tiden tryter helt enkelt och vi gör aldrig saker på ren djävulskap. Vi anstränger oss och försöker förbättra oss men ibland är det svårt. Ibland tar vi även beslut som vi tror är för Betapets bästa (som nu) och det är alltid någon som inte gillar beslutet. That's life dock, men skyldig, nja... Betapet är, och kommer förbli ett projekt på hobbynivå tills Microsoft köper upp oss för 2 miljarder SEK... | |
| odin - Administratör | 2008-09-20 19:39 | |
![]() | (Och ibland tar vi hobbymässiga beslut, fast inte just detta :-) | |
| Mysteriet - Ej medlem längre | 2008-09-20 19:40 | |
![]() | Det är så fruktansvärt irriterande! Jag förlorade precis 118 i ranking bara för att jag tvingades spela slumpad | |
| Maybach | 2008-09-20 20:27 | |
![]() | Har nån svarat på min fråga än? Varför är inte "klassisk" det förhandsvalda alternativet längre? | |
| vulcan | 2008-09-20 20:32 | |
![]() | Du tvingades ju inte - du tittade inte efter ordentligt helt enkelt. Du kommer att spela tillbaka dina förlorade poäng så småningom och snart har du och jag och alla andra vant oss vid den nya ordningen, jag lovar! Det finns orsaker till att detta beslut har tagits, det är inte bara godtycke för att reta upp folk. Vi kan inte bli mer specifika än så, men ni som har lite fantasi och vet något om hur det kan gå till ute i stora världen kanske kan göra en hygglig gissning. Då detta beslut som odin redan förklarat tyvärr inte kan bli föremål för diskussion/omprövning, så stänger jag tråden igen. Ser nämligen ingen poäng att föra en diskussion om något som redan är genomfört och inte går att ändra. "Gilla läget" och var glad att Betapet har rum för både slumpisar, specialare och klassiker även i framtiden :-) | |
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.