Spelrum
Giraffen36
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
27
Inloggade65
Mobilspel
Pågående19 666

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Jylle2008-10-23 20:15
Antal inlägg: 12

Antikompislista
Jag skulle vilja ha en "vill inte spela med igen"-lista på Min sida. Ibland spelar man mot folk som inte beter sig schysst och vill undvika dem igen. Jag vill komma ihåg dem.

Bitte - Administratör2008-10-23 20:20
Antal inlägg: 24214

Har varit uppe flera gånger ,, svaret brukar bligör en egen i excel

Bitte

sally93 - Ej medlem längre2008-10-23 20:31
Antal inlägg: 1032

Jylle..du skall minnas dom goda människorna i livet.....inte dom dåliga...Så försöker jag göra.........kallar jag det mental hygien;-)

sally93 - Ej medlem längre2008-10-23 20:32
Antal inlägg: 1032

Datorn segar och tangenterna hoppar.......Det kallar jag mental hygien**,,skulle det stå.

Ztoya2008-10-23 23:16
Antal inlägg: 43

Skulle det vara svårt att göra om kompislistan så att det gick att skriva in en text efter namnet? I så fall skulle det väl räcka med det och det fanns fortfarande bara en lista att använda som man vill.

katalias - Ej medlem längre2008-10-24 13:41
Antal inlägg: 2032

Jag gillar idén att användarnamnen får olika färg beroende på om de är kompisar/ickekompisar eller neutrala. Då slipper man dubbelkolla ett nick mot sin lista hela tiden utan vet direkt att det är någon man vill/inte vill spela med. Om det sedan är tekniskt möjligt att få till vet jag inte.

zero_cool2008-10-24 16:51
Antal inlägg: 171

Vill också ha möjlighet till en sådan lista, please!!!
Din idé var bra "katalias"... =)

krutmarie2008-10-24 16:54
Antal inlägg: 1696

Håller med om att en så´n lista vore bra. Idén med olika färger är kanonbra katalias. Spelvärdarna har ju annan färg på sina namn så det borde ju funka.

luggsliten2008-10-25 09:18
Antal inlägg: 39

Jag har en liten lapp bredvid datorn, det är ju ändå ganska få man vill undvika.

Mimikryp2008-10-25 11:11
Antal inlägg: 9057

Jag vill också ha en så'n lista! Jag har tänkt i samma banor som katalias, att man har en lista, men med olika färger för de man gillar och de man absolut INTE vill spela med igen.

katalias - Ej medlem längre2008-10-26 11:45

luggsliten, grejen med att användarnamnen får olika färger beroende på i vilken lista (kompislista/ickekompisli sta) man har placerat dom i, är just för att slippa dubbelkolla mot en egenskriven lista bredvid datorn. För oss som har laptop och inget skrivbord är det rätt besvärligt att varje gång leta efter lappen, eller öppna ett worddokument, o dyl.

Jag skulle önska att man redan i spelrummet såg de olika färgerna så att när man öppnat ett nytt spel, och någon med "fel" färg ansluter så kan man neka direkt utan att leta efter nicket i någon annan lista. Alternativt starta spelet utan dröjsmål.

Som det är nu ids jag inte leta efter nicket i några listor, även om det känns bekant och jag inte kan minnas om det var för att jag inte gillade spelaren eller tvärtom. Alltså händer det sig att jag får spela mot samma dryga person igen, trots att jag inte vill det.

Jag hoppas att sajtägarna tycker idén är bra och bestämmer sig för att genomföra den. Om inte så dör jag inte för det, utan får väl stå ut de gånger jag hamnar i ett spel med en dryg typ.

Gunilla No - Ej medlem längre2008-10-26 13:39
Antal inlägg: 1866

Lustigt. På drygt 6000 matcher har jag stött på EN person som jag gärna undviker spela mot igen. Undrars vad sånt kan bero på...?

Gunna F - Ej medlem längre2008-10-26 13:45
Antal inlägg: 873

luggsliten ;) presis... Postitlappar är Bra :O)

Kirkelina2008-10-26 14:50
Antal inlägg: 972

Jag undrar också var alla dessa otrevliga personer finns. Har ännu inte spelat 6000 matcher (men inte långt ifrån) och kan faktiskt inte komma på någon som jag absolut inte kan tänka mig att spela mot igen. Visst har det väl funnits en och annan som t.ex. varit dåliga förlorare och visat det på olika sätt, men nog kan jag spela mot dem i alla fall om de vill.

katalias - Ej medlem längre2008-10-26 23:58

Kirkelina, "absolut inte kan tänka mig" är väl att hårddra det hela. Vissa gillar man inte och kanske vill spela mot andra i stället. Därmed inte sagt att jag "absolut inte kan tänka mig" att spela mot dem. En funktion där jag kan markera de jag inte gillar med exempelvis en färg skulle vara önskvärd helt enkelt för min trivsels skull. Inte för att jag skulle spela bättre.

emmylicious2008-10-27 10:52
Antal inlägg: 4501

Har heller inte spelat 6000 matcher, men 1500 är det nog med mina gamla konton och jag har heller inte träffat på någon sån som jag aldrig vill spela med igen.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?