Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 535 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Guds Vrede - Ej medlem längre | 2008-05-07 12:33 | |
![]() | Forumstruktur Hej, jag efterlyser möjligheten att kunna svara på inlägg. Som det är nu så måste man nästan sitta och uppdatera forumet för att kunna svara på ett inlägg. Ibland när man har varit borta från datorn så kommer det 150 inlägg emellan och då blir det svårt att få en fördjupad och flytande diskussion. Om ni tittar på forum som www.filmtipset.se/fo...gi ?forum=1 så har de löst det genom att svarsinlägget hamnar lite till höger om grundinlägget. Det blir så mycket lättare att följa debatten och fördjupningen i ämnet blir mycket bättre. | |
| E_Cantona | 2008-05-07 12:44 | |
![]() | Håller med om det...bra förslag | |
| monk - Administratör | 2008-05-07 12:46 | |
![]() | Jag tycker forumexemplet i länken var rätt rörigt... | |
| Guds Vrede - Ej medlem längre | 2008-05-07 12:48 | |
![]() | Okej, men det finns säkert andra sätt att lösa det på. Men som det är nu är det ännu rörigare här än på filmtipsets forum. | |
| monk - Administratör | 2008-05-07 12:52 | |
![]() | Jag förstår inte riktigt problematiken.. På vilket sätt menar du att man måste uppdatera forumet för att kunna svara på ett inlägg? | |
| Guds Vrede - Ej medlem längre | 2008-05-07 12:55 | |
![]() | Ser du inte det svåra med att svara på ett inlägg om det ligger 150 inlägg emellan? Klart det går som det är men det skulle vara en förbättring och underlätta med en citeringsknapp eller exemple från mitt första inlägg. | |
| Little_Red - Ej medlem längre | 2008-05-07 13:15 | |
![]() | Jag håller med om att det är ett bra förslag, fast kanske ännu mer uppenbara trådar som t.ex. newboards.theonering...st =1272445 Ursäkta nörd-länken :-) | |
| Morristown - Ej medlem längre | 2008-05-07 13:41 | |
![]() | Jag tycker det är bra som det är. Om det kommit 150 inlägg emellan så är det man själv tänkte skriva förmodligen redan avhandlat eller en smula gammalt. | |
| emmylicious | 2008-05-07 14:13 | |
![]() | Förstår vad folk saknar, men man kan ju alltid kopiera den texten man ska svara på och sätta citationstecken runt den.. | |
| gnill | 2008-05-07 14:22 | |
![]() | tycker också det vore bra med sk trådfunktion, kanske inte som i filmexemplet, men det finns många andra forum som funkar bra (kolla t ex olika föräldrasajter) | |
| le-lou | 2008-05-07 18:52 | |
![]() | visst kan man kopiera saker och sen svara på dem, men i många forum har de också löst det genom en fiffig knapp där det står "citera" på, och vips hamnar det inlägget man vill svara på först, så kan man i lugn och ro skriva sitt eget svar under. | |
| odin - Administratör | 2008-05-07 20:13 | |
![]() | Trådfunktion med en trädstruktur tycker jag är grymt rörig. Dock kanske en svarknapp som citerar automagiskt kanske vore något. | |
| emmylicious | 2008-05-07 20:27 | |
![]() | thesims.se och shapelink.com har bra forum. man måste dock vara medlem för att läsa på båda. | |
| y not | 2008-05-07 21:41 | |
![]() | håller med odin att trädsttrukturer bli grymt röriga med många sprtetiga iinlägg de här 150 inläggen efter skulle ju ringla sig i en mängd riktningar och hur ser en tråd ut med 500 inlägg och mer som nte är ovanligt? Men en citeringsknapp skulle göra citaten tydligare | |
| Zampano | 2008-05-07 21:43 | |
![]() | Skulle man inte kunna lösa det med en [QUOTE]-tagg? Eller något liknande om ni inte kör php. | |
| Guds Vrede - Ej medlem längre | 2008-05-07 21:46 | |
![]() | "håller med odin att trädsttrukturer bli grymt röriga med många sprtetiga iinlägg de här 150 inläggen efter skulle ju ringla sig i en mängd riktningar och hur ser en tråd ut med 500 inlägg och mer som nte är ovanligt? Men en citeringsknapp skulle göra citaten tydligare" Tror inte på att ett speciellt inlägg skulle få upp till femhundra svar. Om man bara svarar på första inlägget i en tråd så hamnar inläggen som de gör nu. | |
| monk - Administratör | 2008-05-07 22:42 | |
![]() | Guds V: det är ju ganska vanligt att en diskussion byter inriktning så ett specifikt inlägg kan nog få rätt många svar.... Tycker dock personligt att det är rätt nice att ha forumet "cleant" utan quote-funktion eller möjligheten att redigera sina inlägg.. Men vi ska överväga det igen så får vi se.. | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2008-05-07 23:13 | |
![]() | Ska man vara petig så kan forumtrådar inte ha trädstruktur, då de ej längre är trådar då, utan träd. | |
| Nippe123 | 2008-05-07 23:54 | |
![]() | Hela det här forum bör bytas ut mot ett nyare och fräschare med mer möjligheter. Just för att i nuläget är för rörigt och det är svårt som TS skriver lite svårt att leta efter en vist post som man vill svara på. Helt ärligt så är utseendet pinsamt om man jämför med den saftiga layout som finns på standardsidan. Det handlar kanske om tidsbrist vad vet jag. | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2008-05-08 00:14 | |
![]() | Jag tycker att det är bra som det är, som det är nu så får man lite plats med andra slags kommentarer mellan de övrigt gudsfruktiga sådana. | |