Spelrum
| Giraffen | 52 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 4 |
| Grisen Böjningslistan | 35 |
| Inloggade | 93 |
Mobilspel
| Pågående | 19 617 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| las_vegas | 2008-06-23 15:24 | |
![]() | bensin priset fler än jag som tycker att bensin priset e tok för högt | |
| megasen | 2008-06-23 15:26 | |
![]() | Jag tror att vi alla är helt ense om att bensinpriset är åt skogen för högt. Visst ska vi se till att vi inte åker bil i onödan. Med tanke på miljön. Men då måste kollektivtrafiken byggas ut betydligt mera och betydligt bättre än | |
| Jättetrevlig - Ej medlem längre | 2008-06-23 15:28 | |
![]() | Nä. Tycker det är på tok för lågt. Nåt ska man väl betala för att förstöra vår jord? Gnäll inte för att du måste betala 20 spänn när du i bekvämhetens namn åker för att handla för 1000 kr? Så nej bensinpriset borde vara högre, så slippder vi okynnsesåkande. | |
| megasen | 2008-06-23 15:28 | |
![]() | MEN:::::::::.Dn skriver Dubblat bensinpris krävs för utsläppsminskningar Bensinpriset måste fördubblas om Sverige ska kunna minska trafikens koldioxidutsläpp. Bensinpriset måste redan idag höjas till dryga 27 kronor litern om vägtrafikens utsläpp till 2020 ska minska med 20 procent. Det konstateras i en ny rapport. | |
| Pajas - Ej medlem längre | 2008-06-23 15:28 | |
![]() | Instämmer med Jättetrevlig. | |
| megasen | 2008-06-23 15:29 | |
![]() | Så kan väl bara säga att jag håller med "Jättetrevlig"...trots att det är djävligt bekvämt med bil...så cykla mer.. | |
| jonaker | 2008-06-23 15:34 | |
![]() | Vi skall ha bilar som går på annat än bensin. Politiker och diverse stadsbor kan dilla om cykel och kollektivtrafik hur mycket de vill men det funkar inte utanför Stockholm. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-06-23 15:36 | |
![]() | I majoriteten av ställena där det bor folk funkar cykel. | |
| Jättetrevlig - Ej medlem längre | 2008-06-23 15:37 | |
![]() | Jo det går om man fokuserar mer på landsbygden ist för sthlm, men problemet är att huvudstaden prioriteras mer när det gäller kommunal transport. Jag bor i sthlm och jag behöver inte körkort alls! | |
| jonaker | 2008-06-23 15:44 | |
![]() | Skall det komma en buss var femte minut på Orust också? Snacka om att förstöra miljön. | |
| -huggo | 2008-06-23 15:47 | |
![]() | Jag har 5 mil enkelresa till affären och en enda buss som passerar 07.10 på morron och kommer tillbaka 17.20. Så kostar det 168 kr tor för biljetten. Det åker jag iaf billigare i bilen för. så slipper man vara borta en hel dag för att handla lite. | |
| Jättetrevlig - Ej medlem längre | 2008-06-23 15:48 | |
![]() | Varför inte? genererar fler jobb, och sänker bensinpriset. Alla bilister håller med? | |
| anduors83 - Ej medlem längre | 2008-06-23 15:49 | |
![]() | Lätt för er i storstaden och sitta och predika om hur bra det vore om bensinpriset fördubblades för då skulle minsann fler åka kollektivt... Sätt er ute i ingenstans. Här, där jag bor går det en buss varannan timma, in till "stan", 4 mil bort. Lätt att man åker dit med buss så fort man är i behov av något. | |
| Jättetrevlig - Ej medlem längre | 2008-06-23 15:50 | |
![]() | Om en buss plockar upp passagerare var femte minut(säg 20 st) är väl bättre om samma 20 pers sitter i varsin bil på väg till jobbet? | |
| Pajas - Ej medlem längre | 2008-06-23 15:50 | |
![]() | Många, tro det eller ej, ser det som ett privilegium att få åka bil. Men jävlar vad det gnälls. Om det är så dyrt, så sluta kör. Ställ bilen och promenera eller cykla. Vem gav er rätt att smutsa ner min jord!? | |
| jonaker | 2008-06-23 15:53 | |
![]() | Det är inte bilen som är problemet, det är drivmedlet. | |
| Pajas - Ej medlem längre | 2008-06-23 15:58 | |
![]() | Sluta använd det då. Eller be staten om något renare och billigare. De är säkert villiga till att sluta kränga bensin som de får in så bra med pengar på. Dubbelmoral utav helvete. | |
| anduors83 - Ej medlem längre | 2008-06-23 16:01 | |
![]() | Pajas: Går du till forskarna/läkarna och BER om ett vaccin mot cancer som inte finns om någon blir drabbad av det också? | |
| Pajas - Ej medlem längre | 2008-06-23 16:03 | |
![]() | Nej. Varför skulle jag göra det? Lite skillnad på sjukdom och bilkörning, va? Tycker ni inte om det, så ställ bilen. | |
| vulcan | 2008-06-23 16:03 | |
![]() | Den här artikeln tyckte jag var ganska tänkvärd. www.dn.se/DNet/jsp/p...p? a=781146 Hur vet vi att det är bilismen som är den stora syndaren som ska angripas. Lika mycket utsläpp som all bilism i HELA Stockholm och Sörmland från en enda industrianläggning. Ett exempel - är jag rädd - att mycket av miljödebatten styrs av den stora okunskap de flesta av oss har och fixering på vissa delar, medan andras bidrag helt glöms bort. Det känns som att transporter är den stora syndabocken i gemene mans medvetande just nu, andra källor tänker vi lite eller inget alls på. | |