Spelrum
| Giraffen | 50 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 81 |
Mobilspel
| Pågående | 19 473 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| uffe6y | 2008-08-26 21:00 | |
![]() | Roliga saker som barn säger,,, I skolan där jag jobbar har ju ungar sagt roliga saker under lektionerna...som tex. Vad tänker ni på för djur nu under påsken? Eleven: Gris...påskgris (Påsk ris) eller när de skulle ta med sig något som var viktigt ur en tidning och läste högt: Flygplan kapat av allergiska terrorister (Algeriska) | |
| Tess 08 | 2008-08-26 21:03 | |
![]() | Jag gick väl i mellanstadiet skulle vi läsa engelska texter och prata om, inte direkt översätta. En klasskompis till mig hade fått en kort text om någon springar-stjärna eller ett fotbollslag och i stället för att säga att dom vart "mästare" så sa hon att de vart champinjoner. Det tyckte vi andra var himla kul! | |
| Tess 08 | 2008-08-26 21:03 | |
![]() | (översättning på champions om någon inte fattade) | |
| MoonSpell | 2008-08-26 21:07 | |
![]() | Min dotter har ett helt eget språk som nu även jag pratar :) Den där till tv´n : Fjärrkonvitroll. Om något inte är bra, tex knöliga strumpor i skorna: Obeskönt. Bra att ha när det regnar: Rappapy. Kul ord tycker jag.. | |
| Ellebellebii - Ej medlem längre | 2008-08-26 21:08 | |
![]() | Det var i somras på jobbet... jag slutade för dagen och sa hejdå till barnen och min kollega, då sa en pojke som inte fyllt fyra än: Tack för att du kom! Det tyckte jag var roligt... haha det är ju mitt jobb! ;) | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-08-26 21:09 | |
![]() | Åh vad gulligt! | |
| Mirr | 2008-08-26 21:12 | |
![]() | Jag tycker det är underbart när barn gör verb av substantiv. Tex. sa min 3,5 åriga dotter här om dagen att hon skulle frisyra mig. På jobbet var det en elev som saxa istället för att klippa. Har dessutom haft en elev som gjorde tvärt om alltså substantiv av verb och sa höron istället för öron. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-08-26 21:13 | |
![]() | En liten 3 årig släkting." Pippin pippar" = fågeln piper | |
| Miss_jk | 2008-08-26 21:13 | |
![]() | Här finns fler roliga saker som barn säger om någon vill läsa, eller kanske rentav fortsätta skriva i: www.betapet.se/forum...=- 0#610275 | |
| LadyZara | 2008-08-26 21:15 | |
![]() | Min lillasyster (mycket yngre) satt och stirrade på mig länge länge. Sen sa hon med eftertryck; DU, vet du om att dina ögonbryn är olika stora? :S | |
| uffe6y | 2008-08-26 21:24 | |
![]() | jaha,,så fick man inte skriva här längre | |
| uffe6y | 2008-08-26 21:28 | |
![]() | En liten kille sa en gång,,,Igår kom en farbror och hämtade våran stereo för vi hade inte betalt den. Jag sa ...dina föräldrar vill nog inte att du säger det där högt | |
| zmiley | 2008-08-26 21:30 | |
![]() | Saxat ur Hasse Eskilssons blogg: Den ende spelaren som är kvar från min tid i Hammarby är ”Sulan” Sleyman. Han gjorde igår sitt första tävlingsmål genom tiderna för Hammarby. Jag och Williot 4 år var i lördags och hälsade på hos Hammarby på deras träningsanläggning i Årsta. Williot som är stor fotbollsälskare gick omkring i lunchrummet och jag frågade Williot om han visste vem jag stod och pratade med. – Petter Andersson svarade han blixtsnabbt. Då kom ”Sulan” fram och frågade om han visste vem han var. – Sjuan svarade Williot. Senare frågade Williot mig vad Rami Shaaban heter på svenska. | |
| Mr Sun Green - Ej medlem längre | 2008-08-26 21:30 | |
![]() | Frankie, my dear, I dong give a dam. | |
| uffe6y | 2008-08-26 21:35 | |
![]() | haha,,skönt Zmiley | |
| Mercedes | 2008-08-26 21:45 | |
![]() | Jag måste ha undsluppit mej en svordom eftersom jag antecknat följande i ett häfte: -Va sa du mamma - satan? - Nej sablar sa jag. - Kan du säja sablar?... (jag ville blanda bort honom och försökte avleda honom från ordet Satan). -Nä jag är nog fö liten, men Satan kan ja säj´. (Thomas 3 år 4 mån) Elvisp = Motorvispel Pipa = Rökkäpp Hushållsassistent = Uschmaskin (orden uppfunna av Thomas). | |
| Mirr | 2008-08-26 21:48 | |
![]() | När min tjej var knappa tre sa hon Pippi Långtotti passar ganska bra tycker jag | |
| broglo | 2008-08-26 21:51 | |
![]() | En tjej på tåget en gång sträckte sig efter saften och utropade "mamma, mamma, jag är drickenödig" (motsatsen till kissenödig...) På jobbet var det en kille i sexårsåldern som på uppmaningen att ställa vilken fråga han ville tittade mig djupt in i ögonen och frågade (med sorgsen blick) "Varför hängde dom upp Gud på ett kryss?" | |
| -Lala-la | 2008-08-26 22:02 | |
![]() | startade inte jag en tråd om just detta förra veckan? *surar.... och ser inte det roliga i denna tråd. | |
| Eiram62 | 2008-08-27 11:50 | |
![]() | Min dotter letade efter balansen åt mig som jag tappat i trappen,,,,,, | |