Spelrum
Giraffen16
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade16
Mobilspel
Pågående18 992

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Curly Girl - Ej medlem längre2009-02-22 10:35
Antal inlägg: 159

varför har du valt att skaffa barn?
Låter säkert som en jättedu fråga för många men seriöst varför har du valt att skaffa barn. Jag har aldrig vart speciellt förtjust i barn och alla som känner mig vet att de aldrig någonsin kommer bli några barn för mig. Sen är de ju bra att folk vill ah barn så de finns de som tar hand om oss när vi blir gammla o bla bla bla men om du bara går till dig själv som mamma/pappa varför ville du ha en unge?

anktejp - Ej medlem längre2009-02-22 10:38
Antal inlägg: 695

jag har ingen unge ännu men när jag skaffar en är det väl av ungefär samma anledningar som man skaffar ett husdjur.

Tettis2009-02-22 10:38
Antal inlägg: 173

Den kärlek som finns mellan en förälder och ett barn går inte att jämföra med något. Den överväger allt. Det ville jag för allt i världen inte missa.

lehena2009-02-22 10:39
Antal inlägg: 116

Jag skulle inte heller ha barn från början, älskar barn men tanken att trycka ut en unge genom hela härligheten, det fann inte i min värld... Men sen blev jag gravid iaf, inte meningen, och då kunde jag inte välja att ta bort det. Detta är snart fyra år sedan och nu väntar jag nr 2. Aldrig ångrat att jag skaffade barn, inte ens när jag låg på förlossningen.
Så anledningen till att jag skaffar en till är för att det är så kul och underbart med den första!!

Robodendron - Ej medlem längre2009-02-22 10:39
Antal inlägg: 161

Det är inte första gången du tar upp detta ämne. Kan du förklara närmare varför du inte vill ha barn?

lehena2009-02-22 10:40
Antal inlägg: 116

anktejp - "jag har ingen unge ännu men när jag skaffar en är det väl av ungefär samma anledningar som man skaffar ett husdjur."

Hoppas verkligen att det inte heller blir några barn för din del...

bizzzy - Ej medlem längre2009-02-22 10:43
Antal inlägg: 3169

Rob, be henne inte att förklara varför, då blir hon avstängd igen..

nystan12009-02-22 10:44
Antal inlägg: 3414

Nu har mitt barn visserligen inte kommit ut än, men anledningen till att jag vill ha barn är dels för att jag älskar barn, och dels för att det på något sätt känns som att det är meningen med mitt liv.
Låter fånigt som fan ser jag, men det är så jag känner det i allafall.

MrsFlash2009-02-22 10:44
Antal inlägg: 240

Jag skaffade barn för att jag hade en längtan efter det. Dessutom tycker jag om barn. Har man en dålig dag räcker det att träffa ett litet barn och man går med ett leende på läpparna igen (i alla fall jag...).

MrsFlash2009-02-22 10:45
Antal inlägg: 240

Och jag håller med Tettis fullständigt.

Curly Girl - Ej medlem längre2009-02-22 10:45
Antal inlägg: 159

Robodendron - de är jättesvårt att förklara för som du hör så är detta med att skaffa barn en underbar händelse för många. Jag skulle ärligt få panik av att ha någon växande i mig (som att a mask i magen fast värre), snälla inget ont menat mot er som tycker de är fantastiskt men detta är ju bara vad ja tycker. Tanken på förlossning känns inte heller så frestande ligga där helt utlämmnad o de skall ta foton o filmas o nej ursch fy. Jag vill inte bli stor och gå upp flera kilon. Jag tycker inte att barn är söta. Byta blöjor, gå upp o trösta mitt i natten när de har kolik, kräk,bajs, kiss, sjukdommar, bäbislukt URSch nej ja tycker verkligen de är obehagligt. jag har inget emot barn om de håller sig ifrån mig och självklart skulle jag rädda en unge om de behövdes o jag kunnde men egna eller ha med andras o göra... Nej tack

bodilp - Ej medlem längre2009-02-22 10:46
Antal inlägg: 60

anktejp: :D

bodilp - Ej medlem längre2009-02-22 10:46
Antal inlägg: 60

curly: kanske hinner du ändra dig, men det är bra att betänka varför man vill ha barn och om man vill det ja.

anktejp - Ej medlem längre2009-02-22 10:49
Antal inlägg: 695

lehena det där var väl jävligt elakt sagt av dig.

Många skaffar husdjur för att älska och ta hand om dem, uppfostra dem och låta dem bli en del av sitt liv, för att utöka sin "familj". (man säger ju ofta att ens husdjur är som en familjemedlem)

Jag skaffar inte barn för att mitt släktnamn ska leva vidare, jag skaffar inte barn för att dom ska ta hand om mig när jag är äldre, jag skaffar inte barn för att det är trendigt, för att åldern "är inne" eller för att mina kompisar har det.
Där har du exempel på folk som kanske inte är lämpliga att ha barn, men även om det är så skulle jag aldrig skriva att jag "hoppas dom aldrig får barn". Jävla idiot.

Robodendron - Ej medlem längre2009-02-22 10:54
Antal inlägg: 161

Curly girl: Ärligt talat verkar det som att du har något av en fobi för det mesta som har med bebisar att göra. Hjälp finns att få, om så önskas. Annars är det ju så att det är ingen mänsklig skyldighet att sätta barn till världen. Man slipper om man vill, och det är ju förvisso bra.

ANDERStG2009-02-22 10:56
Antal inlägg: 7560

Ni kan länka till förra tråden, jag minns inte exakta orsaken. :)

Rönnbybo2009-02-22 10:58
Antal inlägg: 279

Hur gammal är du Curly Girl om jag får fråga. Ibland när den så kallade klockan för att kunna bli gravid börjar närma sig slutet händer det att man ändrar sig. Jag har varit med om kompisar som absolut inte skulle ha barn men som nu har fler.

Dalkullan2009-02-22 10:59
Antal inlägg: 1256

Ett litet barn i magen som sparkar är det underbaraste som finns...har aldrig nånsin kännt mig så stark som när jag var gravid...man skulle kunna bära all världens elände på sina axlar...ja så känns faktiskt =)

ingson2009-02-22 11:02
Antal inlägg: 4285

Konstig fråga. Människor och djur äter,skiter,sover och skaffar barn.
Frågan borde väl vara varför man väljer bort något av det?

ANDERStG2009-02-22 11:02
Antal inlägg: 7560

Inte konstigt att man får postnatal depression om man bär all världens elände på sina axlar.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?