Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 3 |
Mobilspel
Pågående | 20 100 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Risotto - Ej medlem längre | 2009-06-15 21:36 | |
![]() | Lite ordmums passande för oss på denna sida Den här listan kan kanske vara lite tänkvärd och lärorik för spelare på betapet! En lista från Norstedts på de mest felstavade orden i det svenska språket. Detta enligt dn.se, länk bifogas. www.dn.se/nyheter/sv...n- 1.892122 De svårstavade orden abbonemang abonnemang aborre abborre abonemang abonnemang altid alltid anorlunda annorlunda annulera annullera agusti augusti avunsjuk avundsjuk bestämmde bestämde bestäma bestämma bestämmt bestämt bla bl.a. cyckel cykel definera definiera defenitivt definitivt defenetivt definitivt diskution diskussion diskusion diskussion disskution diskussion disskutera diskutera dublett dubblett igentligen egentligen imot emot faktist faktiskt fläskfile fläskfilé fotölj fåtölj följdaktligen följaktligen föresten förresten förän förrän gammla gamla gamal gammal giftemål giftermål hejdå hej då hälst helst hittils hittills hämd hämnd iallafall i alla fall isåfall i så fall iakta iaktta innom inom interjuv intervju intreserad intresserad kariär karriär kompletera komplettera konsentrera koncentrera konferans konferens konkurens konkurrens konkurent konkurrent korekt korrekt kunnde kunde kvalite kvalitet, kvalité lungt lugnt matrial material medecin medicin mäst mest mustach mustasch mäniskor människor nogrann noggrann noggran noggrann nogran noggrann nogrant noggrant någongång någon gång nämde nämnde ochså också orginal original pga p.g.a. paralell parallell parantes parentes recention recension rekomendera rekommendera rekomenderar rekommenderar religös religiös resturang restaurang sevärdighet sevärdhet skilnad skillnad speciel speciell specielt speciellt spännade spännande stämmning stämning succesiva successiva succesivt successivt särskillt särskilt terass terrass tillfredställa tillfredsställa tillfredställa tillfredsställa tillfredställande tillfredsställande tillfredställd tillfredsställd tillsamans tillsammans tvugna tvungna tyvär tyvärr ungdommar ungdomar värkligen verkligen vilkor villkor ytterliggare ytterligare överrens överens överaskad överraskad överaskning överraskning Källa: Norstedts. | |
anneli72 - Ej medlem längre | 2009-06-15 21:43 | |
![]() | Entrecote-Entrecoté | |
Pseudonymf | 2009-06-15 21:44 | |
![]() | Hade kanske räckt med en länk till listan? | |
anneli72 - Ej medlem längre | 2009-06-15 21:46 | |
![]() | Anjovis-Ansjovis | |
Risotto - Ej medlem längre | 2009-06-15 21:47 | |
![]() | Kanske, kanske inte, kan inte se något fel med att posta hela listan för att göra det mer visuellt för de som inte ids söka på länken. Personligen tröttnar jag då folk postar länkar och struntar i att söka kontentan av det hela. Scrolla inte längre än ner till länken så slipper du listan, litet smart tips så här på måndagskvällen. | |
svininfluens - Ej medlem längre | 2009-06-15 21:48 | |
![]() | Det räcker oftast med några generella s/mm[ld]/m$1/g osv. | |
Pseudonymf | 2009-06-15 21:48 | |
![]() | Måste tyvärr scrolla ner på sidan för att se vad alla andra smartskaft har skrivit, därav mitt inlägg att en lång lista kan vara drygt och segt. | |
Risotto - Ej medlem längre | 2009-06-15 21:51 | |
![]() | Tids nog behöver du bara hoppa till sista sidan för att se vad som har sagts och då är problemet helt ur världen. Också smart! men det får de som har programerat sidan ta på sig äran för. | |
anneli72 - Ej medlem längre | 2009-06-15 21:51 | |
![]() | Många politiker säger mänsker istället för människor. | |
Risotto - Ej medlem längre | 2009-06-15 21:53 | |
![]() | Nog måste man väl erkänna att man själv ramlar i en och annan av de gropar som listan markerar emellanåt. | |
Pseudonymf | 2009-06-15 21:53 | |
![]() | Problemet kvarstår fortfarande, även om det bara är sista sidan som är relevant just för stunden. | |
Risotto - Ej medlem längre | 2009-06-15 21:54 | |
![]() | Tänk om man skulle skriva "Terass Whalberg" istället för "Terrass Whalberg", då skulle man vara i onåd hos kunligheterna och hovet på livstid. | |
Tinna | 2009-06-15 21:56 | |
![]() | Jobbigt att skriva "terrass" när det ska va "tarras" :O :P | |
VaKul | 2009-06-15 21:57 | |
![]() | Ännu värre med dom som skriv er lugnt så här..LUNGT!??? Men det knepigaste som jag brukar sätta dit mina vänner med är...."genre"..uttalas "schanger/janger"...Inte många som stavar det rätt.. | |
Risotto - Ej medlem längre | 2009-06-15 21:57 | |
![]() | Pseudo, problem är något man löser och tar sig förbi, man stannar inte på dem och ältar dem varför. Ett sådant beteende är okonstruktivt och föga utvecklande, det är inte min melodi i alla fall. Allt går att lösa, det gäller bara att fundera ut rätt sätt. | |
Pseudonymf | 2009-06-15 22:00 | |
![]() | Men det var du som skapade problemet. Jag ser ingen vidare lösning på det. Sen så heter hon Elisabeth Tarras-Wahlberg. Det störde jag mig också på, men nu har jag löst det genom att rätta till det fatala misstaget. | |
anneli72 - Ej medlem längre | 2009-06-15 22:02 | |
![]() | Hejsan,Bettan duger bra. | |
Risotto - Ej medlem längre | 2009-06-15 22:07 | |
![]() | Mmmmm vissa är ju riktiga visserbessar, se där nu är vi redan på andra sidan. Pas problem som de säger i Frankrike. | |
Pseudonymf | 2009-06-15 22:10 | |
![]() | Nej, Risotto, vi är inte på andra sidan. Vet du inte att vissa användare har 30 inlägg/sida och inte 10? | |
apbur | 2009-06-15 22:13 | |
![]() | Om du är trött på att scrolla föreslår jag att du ändrar den inställningen. | |