Spelrum
Giraffen42
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade57
Mobilspel
Pågående19 493

Forumkategorier

Användare Inlägg  
nella356492009-10-20 18:50
Antal inlägg: 282

Fasta
Är nyfiken på om någon har provat att fasta.. Jag har köpt hem Ledins vitaminfasta och tänkte köra igång på måndag.. Tänkte att det kanske kunde sporra en att börja vara lite nyttig sådär när man rensat ur..
Tycker de e så mysiga kvällar nu o krypa upp i soffan med en gottepåse, men tyvärr fastnar de ju runt midjan. Undrar om man får en kick eller så ..

Mänskohaj - Ej medlem längre2009-10-20 20:21
Antal inlägg: 43

Är det verkligen bra för hälsan att fasta?

amandahug - Ej medlem längre2009-10-20 20:44
Antal inlägg: 608

Kroppen är byggd för fasta. Vitaminer är dock meningslösa om man inte äter dem på naturlig väg.

slånbär2009-10-20 20:53
Antal inlägg: 5539

Jag fastade flera gånger när jag var i tjugoårsåldern och det var kanon. Jättejobbigt dom första dagarna men sen mådde jag helt fantastiskt. Jag fastade enligt konstens alla regler,dvs först nedtrappning i tre dagar,fasta i 5-10 dagar och upptrappning i ca tre dagar. Ned trappningen är skittrkig för det är som att banta men det är ett måste annars mår man jättedåligt om man tvärt slutar att äta bara. Man äter också tex laxerande örttabletter så man rensar ut det som finns i tarmen för annars ligger det ju kvar om inget trycker på under ett par dagar och det är inte bra. Själva fastan är rätt jobbig dom första två tre dagarna och ju sämre man mår desto större behov är man av att rensa ur kroppen på en massa gifter och skit. Jag rekommenderar att man är ledig och kan bry sig om sig själv bara och ingen annan. Inget arbete bara promenader och mycket frisk luft och mycket vila för man blir skittrött. Efter dom första dagarna vände det och sen mår man fantastiskt bra och jag hade kunnat fortsätta mycket längre jus tför att jag mådde så bra och hade sån otrolig energi men det är ju inte nyttigt att leva på flytande föda för länge för kroppen tar på muskelmassan rätt fort.
Det ska observeras att man inte ska fasta för att gå ner i vikt för det man tappar går man snabbt upp igen utan det kan vara ett sätt att kickstarta ett hälsosammare liv tex. På hälsokostaffärer finns det bra paket att köpa om man vill fasta. Själv köpte jag olika frukt och grönsaksdrycker,grönsaksb uljonger på hälsokosten och satte ihop mitt eget fasteprogram.
Om det är nyttigt eller inte vet jag inte men jag mådde väldigt bra och kom igång bra.

Miss_jk2009-10-20 22:37
Antal inlägg: 8941

Off topic men ett tips:
Atkins är hur lätt som helst. Bara äta god mat, och blir du godissugen så vispar du lite grädde med sötningsmedel och kakao i. Mums! Har hållt på i tre månader nu och tappat en jäkla massa centimeter både här och där. Inga problem. Jag skulle kunna hålla på hur länge som helst.

Junkgirl - Ej medlem längre2009-10-20 22:44
Antal inlägg: 223

Fastade med jämna mellanrum förr. Mådde jättebra av det. Har numera gått över till att ta en vecka tio dagar emellanåt då jag bara äter färsk frukt och färska grönsaker och käkar en detoxkur som heter Kuren som jag köper på hälsokosten. Mår lika bra av det.
Sedan låter jag med jämna mellanrum en osteopat kolla igenom mig och se till att lymfflödet fungerar som det ska så att kroppen tömmer ut alla slaggprodukter som den ska.
Inget av detta görs för viktens skull, jag är smal. Endast för välmående. Grädde och sånt skulle jag inte kunna äta utan att kräkas, så Atkins skulle nog gå bort för mig.

Miss_jk2009-10-21 06:26
Antal inlägg: 8941

Men du måste ju inte äta grädde, det var bara ett tips ifall man blir sötsugen...

ulle22009-10-21 07:35
Antal inlägg: 18

Fasta kan vara bra för och rena kroppen men tänk på att kroppen tar av musklerna först och sedan fettet. Men om man lurar kroppen lite med och äta ibland om man tänkt göra det för och banta. Själv har jag snart gått ner 30 kg sedan feb men det är utan fasta. Bara börjat äta bra och går ca 1 mil om dagen.

nella356492009-10-21 09:05
Antal inlägg: 282

Miss_jk jag ville inte fasta för att gå ner i vikt (först o främst fast de gör ju inget haha) utan tänkte kasnke när man renat ur all skit så kanske man automatiskt äter lite sundare då kroppen är ren:) på så sätt är det kanske lättare o komma igång, blir även minst´2 dagars träning då fastan är över.. Men ja ska läs om atkins oxå.)

miljonären - Ej medlem längre2009-10-21 09:24
Antal inlägg: 1133

fasta med msm och spirulina

miljonären - Ej medlem längre2009-10-21 09:24
Antal inlägg: 1133

varning för sötningsmedel

apbur2009-10-21 20:09
Antal inlägg: 9699

Vi är inte så korkat konstruerade att vi skulle bryta ned musklerna först och främst vid svält.
Klart viss muskelmassa ryker men det får man stå ut med om man ska bli av med späcket.
Att svält i sig skulle rena kroppen tror jag inte alls.
Dock kan man trimma systemet lite istället för att övergöda sig hela tiden.
Lätt svält bör mer eller mindre vara ett motto.

lolacola2009-10-21 20:21
Antal inlägg: 194

de bästa är att äta de man vill, de gör jag o jag har altid haft normalkroppsbyggnad. De är ju för fasiken bara o sätta sig i skita ut maten efter man käkat.

amandahug - Ej medlem längre2009-10-21 20:42
Antal inlägg: 608

Här finns en liten faktoid: www.elmhurst.edu/~ch...ya cid.html

Glöm inte bort att det som särskiljer människan från andra djurarter är först och främst vår uthållighet. Inga andra djurarter förmår springa lika långt som vi utan att behöva vila.

Sangria2010-01-03 15:05
Antal inlägg: 504

Här är en annan tråd om detta:
www.betapet.se/forum...-0 #1156833

mrperfect2010-01-03 15:08
Antal inlägg: 11437

Ja det var ju en enorm skillnad :D

Sangria2010-01-03 17:26

Oj Råkade läkta tillbaka till den här sidan när jag skulle lägga in länken i en annan mer nystartad tråd i ämnet. Ursäkta.

Sangria2010-01-03 17:27

länka:God så fel det blir iblan....

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?