Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 836

Forumkategorier

Användare Inlägg  
idafredde - Ej medlem längre2009-10-30 14:14
Antal inlägg: 106

Skönhetsoperationer :)
Vad tycker Ni??

Jag är helt klart för, varför inte om man är missnöjd och mår dåligt!!

Miss_jk2009-10-30 14:29
Antal inlägg: 8941

Vet inte hur denna tråden artade (eller urartade?) sig, men här kan du iallafall läsa vad en hel del folk tycker. Säger nu inte att diskussionen inte kan fortsätta här, utan det var bara ett tips...

www.betapet.se/forum...am p;page=0

Jag är kluven. Tror att i MÅNGA fall så sitter inte det man mår dåligt över i utseendet utan i huvudet, och då kommer man troligtvis hitta fler grejer att operera efter att man rättat till en grej och så slutar man som MJ. Däremot kan jag förstå folk med t.ex. extremt utåtstående öron, konstiga bölder etcetera om de fixar till det, även om jag själv aldrig skulle göra det. (Trist att det ska behövas.)

Jag har tron att om man inte är nöjd med sitt utseende trots att man faktiskt ser helt okej ut så kommer det tillbaka på ett eller annat sätt. Man har vart kräsen helt enkelt och rätt var det är så står man där med ett fult ärr i ansiktet som inte går att göra något åt. Vet att det låter konstigt, men så tror jag. Det finns folk som har det såååå mycket värre (utseende-mässigt då) än en lite för stor näsa eller lite för små bröst, så jag tycker nog inte att man ska klaga på "småsaker".

idafredde - Ej medlem längre2009-10-30 14:44

Nja, jag håller med om lite men absolut inte allt.
Mår man dåligt och har dåligt självförtroende pga tex en kroppsdel och "fixar" det tror jag att man mår mycket bättre och ser helt annorlunda på saker och ting jämfört med tidigare kanske!
Säger inte att det ÄR så, bara min teori!

caughtbock2009-10-30 14:59
Antal inlägg: 7699

Jag är för och planerar att genomgå minst en inom en snar framtid.

idafredde - Ej medlem längre2009-10-30 15:01

:) Jiiihaaa - vad om jag får fråga?

mollee - Ej medlem längre2009-10-30 15:05
Antal inlägg: 6087

Skönhets operationer passar inte alla typer av människor. Min personliga åsikt är att man helst ska undvika att operera sig och vara nöjd med den man är oavsett om man har små bröst, stor näsa eller vad det nu kan vara som gör att man känner sig otillräcklig. Man ska vara stolt över sig själv och acceptera sina brister. Alla har vi något vi inte är nöjd över.
Egentligen tycker jag att sådana typer av operationer bara skall brukas åt folk som har råkat ut för exempelvis olyckor, tex brännskadade osv.

Sedan så är det upp till var och en vad man vill göra med sin kropp.
Tycker dock att man bör försöka att bygga upp sitt självförtroende innan man bestämmer sig för att operera sig.
Tror inte att operationer löser det grundläggande problemet, och att många som opererar sig sedan hittar något annat som de tycker ser osmickrande ut på kroppen. Har man en dålig självbild spelar det ingen roll om man opererar sig, utan man hittar då oftast nya fel
ändå...

Däremot kan jag t.e.x förstå en 35 årig kvinna, som har liten A-kupa. Hon har för övrigt bra självförtroende och självkänsla. Nu efter 10 års övervägande har hon till slut bestämt sig för att operera brösten till en liten C-kupa för att hon vill känna sig mer kvinnlig.
Detta tycker jag är helt okej, har man övervägt saken länge och noga och verkligen vet att man behöver detta för att bli hel inombords då skall man göra det!

Däremot, är man en trasig människa som påverkats av medias skönhets ideal och om man tror att allt kommer att bli frid och fröjd bara för att man skaffar större rattar, då borde man enligt mig inte operera sig. Tror inte att det löser någonting, utan personen kommer nog vara lika trasig efter operationen...

idafredde - Ej medlem längre2009-10-30 15:12

Tycker det är helt upp till var och en och kan man operera sig snyggare, vill och kommer trivas med det - why not??

Jag opererade mina bröst 2001 efter jag ammat mitt första barn och är helnöjd!
TROTS att jag är för detta med skönhetsoperationer rekommenderar jag ingen att operera brösten innan man fått sitt första barn...
Nu väntar jag mitt tredje barn och har bestämt mig för ytterligare en bröstoperation efter den kommande ammningen :)

mollee - Ej medlem längre2009-10-30 15:12

Visst, jag kan nog känna att jag ibland skulle vilja ha en liten större bh-storlek. Men sedan kommer jag på hur nedvärderande det egentligen är mot sig själv att tänka så! Enda anledningen ö.h.t till varför jag skulle operera mig är ju att jag vill att folk ska bekräfta mig. Kanske att karlarna ska slänga lite extra blickar åt mig när jag går på krogen eller när jag ligger på stranden. Jag kan nog känna så ibland, men det går sedan över när jag inser det idiotiska med det hela:
Vill jag verkligen bli betraktad som ett objekt? Jag tror inte jag vill det. Jag vill nog att folk ska titta mig i ansiktet när jag pratar och jag vill att folk ska tända på min hjärna och personlighet, inte på min kropp.

Sedan känner jag såhär, jag är den jag är. Okej jag kanske inte har världens största bröst, men mina bröst är fina ändå. Och dom är naturliga och äkta, det är en del av den jagär helt enkelt.
Det är Malin!

Och jag vill inte ändra på mig själv. Jag vill att folk ska ge mig blickar för den jag är och inte för något som jag blivit genom att operera mig.
Vissa saker kan inte köpas för pengar... naturlighet exempelvis :)

mollee - Ej medlem längre2009-10-30 15:15

Idafredde! Du har rätten att göra vad du vill med din kropp, det ska man kunna ha;)
Och jag har inget emot att folk opererar sig alls. Jag är en ganska vidsynt människa.

Sedan förstår jag att du ville operera dig efter att du fött barn, brösten har nog inte samma fasthet efter att man ammat och så där...

Men jag står ändå på mig, och tar helst avstånd från operationer om det inte är nödvändigt. Men som sagt, att andra opererar sig gör mig inget. Bara folk mår bra inombords är jag nöjd! :)

caughtbock2009-10-30 15:18

Idafredde: Ja det får man. Bröst och haka.

Om jag ska vara ärlig har jag ganska många komplex och skulle lätt kunna hitta 5 saker på mig själv som jag kan tänka mig att operera. Sen kan jag dessutom hitta 10 saker till som jag hatar, men får lära mig att leva med... Och nu när jag säger detta förstår jag att man kan tycka att jag borde jobba på självförtroendet och att operationer inte kommer lösa något, men det struntar jag i. :)

idafredde - Ej medlem längre2009-10-30 15:21

Okej :)
Önskar dig all lycka och jag tror visst att operationerna kommer lösa en hel del, ser man bra ut mår man ju bättre, så är det bara :)

mollee - Ej medlem längre2009-10-30 15:21

Caughtbock... fattar ingenting. Du är ju så himla vacker.
Varför vill du ändra på dig själv?

caughtbock2009-10-30 15:26

Tack molle, du är också vacker. Väldigt vacker!

Brösten har jag velat operera länge och då snackar vi inte ett-två år utan snarare tio. De passar inte min kropp alls.
Hakan vill jag operera eftersom jag inte har någon... Det ser oproportionerligt ut i förhållande till näsan.

Uisge-beatha - Ej medlem längre2009-10-30 15:28
Antal inlägg: 1338

Det är väl okej att göra detta med sin egen kropp och sina egna pengar. Vad jag har sett hittills på kända människor är att plastikkirugin inte nått upp till önskvärda resultat riktigt än. De flesta personer som har försökt skära upp sitt 45 åriga ansikte för att ersätta det med ett 25 årigt dito, har i mitt tycke inte riktigt lyckats. Resultatet på de flesta har blivit ett slätt men lätt svullet "Joker"ansikte istället för en ungdomlig fräschör. Men det är klart - det kanske var exakt vad de beställde iofs...Små korrigeringar kan säkert lätt leda till fler och större har jag en känsla av.

mollee - Ej medlem längre2009-10-30 15:30

Tänk er att ni vore en jätte vacker vas som gått sönder. Vasen är ett arv från eran avlidna moder och den står er väldigt kär och er moder älskade nog vasen ännu mer.
Bara för att ni lagar en liten del av vasen, blir den hel då?
Istället borde man samla ihop alla skärvorna och laga vasan ordenligt ända ned från botten.
Sen kan man alltid köpa en ny, lite finare vas men det är inte riktigt samma sak som ifall man hade haft kvar den gamla vasen ;)

Okej, dåligt exempel jag vet....

Bitte - Administratör2009-10-30 15:31
Antal inlägg: 24199

Jag har plastikopererat mig och vill inte kalla det för skönhtesop, utan det jag gjort är att ta bort min hänget på magen efter 50 kilos viktnedgång och samma sak med brösten gjort en förminskning av de tomma påsarna som jag hade kvar

Bitte

Uisge-beatha - Ej medlem längre2009-10-30 15:34
Antal inlägg: 1338

... men visst är det väl ändå ett skönhetsingrepp, Bitte? Ett fullt förståeligt sådant - men icke desto mindre handlar det väl om utseendet även gällande sådana ingrepp? Kanske har jag fel här, men jag kan inte se ngt annat motiv till det?

mollee - Ej medlem längre2009-10-30 15:35

Caughbock! Jag vet hur du känner dig, det gör jag.

Jag har alltid haft relativt små bröst, och ahr länge trott att stora bröst är mycket bättre, och att alla killar tycker om stora bröst. Men många av de killar jag träffat, har faktiskt sagt till mig att de hellre har lite mindre, fastare och yppigare bröst än riktigt stora.

Okej, en del killar tänder på större bröst, men inte alla! Tror män tycker det är mycket sexigare med en tjej som kanske har små bröst men som är nöjd med sig själv och har bra självförtroende,
Än en tjej som har opererat brösten och som ändå inte är nöjd med sig själv.

Sedan tänker jag så här, vill man verkligen vara tillsammans med en kille som inte nöjer sig med och så som jag skapades av naturen? Man vill ju bli älskad för den man är...

caughtbock2009-10-30 15:36

Jag tycker det var ett bra exempel molle och jag förstår vad du vill komma fram till. :) Jo, det är klart det är bättre så som du säger och jag önskar ibland att jag kunde tänka så.

mollee - Ej medlem längre2009-10-30 15:36

Men bitte, det är helt förståerligt! Det är faktiskt skillnad (hur dubbelmoraliskt det än låter) på operationer och operationer...

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?