Spelrum
| Giraffen | 57 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 38 |
| Inloggade | 97 |
Mobilspel
| Pågående | 19 828 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| slånbär | 2010-07-05 12:20 | |
![]() | Android eller vanlig mobol? Min snart artonårige son ska få ny mobil men det är ju en fullständig djungel av märken och sorter. Den ska gå och få med comviq kompis så I Phone går inte(har tydligen inte rätt avtal) och den ska ha minst 5mpx kamera. Musik och annat ska ju självklart också funka på den. Gärna pekskärm då han har en I pod Touche som han är van vid. Har kollat på HTC legend och nån annat HTC , Erikssons Xperia och Nokia x6 och 6700. Hörde någon som sa att samsung är bättre än HTC. Tänkte att jag kollar här för alla nästan har ju mobil och det finns säkert flera med nya mobiler här på beta som kan ge råd. Vad ska man tänka på och är android modellen för framtiden och framförallt är det prisvärt-den får ju inte vara skitdyr. | |
| MustaVeri | 2010-07-05 12:21 | |
![]() | Skulle jag köpa en ny mobil idag så skulle jag köpa utan pekskärm, vad jag hatar skiten ! (har en Satio) :P | |
| nettan23 | 2010-07-05 12:23 | |
![]() | Låt han köpa den själv? | |
| slånbär | 2010-07-05 12:35 | |
![]() | Men nettan-vad har det med saken att göra? Klart han är med och bestämmer men det är jag som betalar så jag vill ju inte att han ska gå på en som är löjligt dyr med onödiga finesser. Det jag undrar över är ju också om just androidmobil är ett bra alternativ till vanliga? | |
| tydal | 2010-07-05 13:47 | |
![]() | Android (och iPhone) är en klass för sig. Det är nästa generations mobiler. Det är i pincip en dator som det går att ringa med. Det innebär att precis som en dator är du inte begränsad till att göra det som tillverkaren la in i telefonen när den tillverkades, utan du kan ladda ner nya program från internet. Till Android finns det tiotusentals program att ladda ner gratis och det kommer fler varje dag. Några exempel på såna gratisprogram som jag använder i min Androidmobil: * Hitta matställen, visar restauranger/kaféer/pizze rior som finns i närheten av där jag befinner mig just nu, med recensioner. * Stämapparat, så man kan stämma sin gitarr. * Handelsbanken, kan se mina konton och göra överföringar. * Lager, visar saker på mobilens display när man tittar genom kameran, man kan se vilka hus som är till salu, var det finns restauranger, tunnelbana, sevärdheter, med mera... * Tracks, håller reda på hur jag går, kan visa på en karta samt tala om hur långt jag gått och hur fort. Kan även användas när man cyklar, springer eller åker skidor (exempelvis). Visar även höjdskillnader. Det var bara några exempel. Nya saker tillkommer som sagt varje dag. | |
| Maad Max | 2010-07-05 14:10 | |
![]() | Eftersom iPhone är uteslutet så hade det varit vansinne att köpa en annan pekskärmstelefon med de krav han har som inte heter HTC. Det enligt min mening alltså. Har haft åtskilliga samsungs, ericsson osv. Ingen har nått upp till kvaliteten och funktionaliteten som iPhone och HTC levererar. | |
| odin - Administratör | 2010-07-05 14:13 | |
![]() | Tips från coachen är att köpa en Android-lur. Speciellt då jag knåpar på en Betapet-app :-) MustaVert gillar inte pekskärmar pga Satio. Men en Android-lur är många hundra gånger bättre än en Satio (och då dissar jag mig själv i princip då jag varit med och utvecklat den luren :-). Köp en Android! | |
| odin - Administratör | 2010-07-05 14:14 | |
![]() | Vill även säga att Sony Ericsson X10 Android är en riktigt bra nalle om man vill ha Android. Dvs Maad Max har i alla fall fel i sista stycket :-) | |
| kajix | 2010-07-05 14:26 | |
![]() | tydal och odin, vilka androider har ni själva i fickan? | |
| 850710 | 2010-07-05 14:26 | |
![]() | Håller med MustaVeri, skulle aldrig köpa en pekskärmsmobil igen, min Satio är helt okej men det är knappast så man vill rekommendera en pekskärmsmobil, saknar knapparna helt enkelt. MustaVeri: Word!!! | |
| le-lou | 2010-07-05 14:27 | |
![]() | Köp Android. Sonys nya Mini-pini-mob är ett bra köp. | |
| odin - Administratör | 2010-07-05 14:27 | |
![]() | Sony Ericsson X10. Grymt snygg, 4" skärm. Har råkat tappa den marken så den är hållbar också :-). På minussidan är det en äldre Android-version. Men om man inte har väldigt speciella krav så är det OK. Och det kommer snart en uppgradering. | |
| kajix | 2010-07-05 14:31 | |
![]() | kommer man i allmänhet att kunna uppgradera os:et i androidmobiler? och vilken version behöver man för att kunna beta? O_o | |
| odin - Administratör | 2010-07-05 14:32 | |
![]() | I slutändan vill ju tillverkarna sälja nya modeller, så nej jag tror inte det kommer bli så allmänhet. Dock skulle det säkerligen fungera rent tekniskt. Android 1.6 räcker fint för Beta :D | |
| odin - Administratör | 2010-07-05 14:33 | |
![]() | Och en hyfsat stor skärm, tror Sony Ericsson Mini blir lite för liten medan X10'an är perfekt :-) | |
| nettan23 | 2010-07-05 14:36 | |
![]() | Reagerade bara över att han e 18 bast och mamsen köper hans mobil :) | |
| Maad Max | 2010-07-05 14:39 | |
![]() | x10 har jag aldrig använt, men jag har hört att den håller vissa mått, så att helt dissa SE var väl en överdrift, samma sak gäller även Samsung antar jag. Dock så är de modeller jag använt, 2st av vardera tillverkare knappast varit av önskvärd kvalitet osv... | |
| odin - Administratör | 2010-07-05 14:39 | |
![]() | Är det konstigt? Tycker det låter helt normalt om man går i gymnasiet att man kan få en mobil av föräldrarna? | |
| Maad Max | 2010-07-05 14:44 | |
![]() | Konstigt är det väl knappast, det är väl mer så att han är så pass lyckligt lottad att han har en förälder som har den finansiella möjligheten att ge sin son en mobiltelefon. | |
| SyrranM | 2010-07-05 14:55 | |
![]() | Min son köpte Samsung GalaxyS och är mycket nöjd med den. Måste erkänna att även jag och hans far är lite imponerad av den nya telefonen. Sen tycker jag det kom en massa tyckanden som inte har ett dugg med frågan att göra......vem som betalar telefonen, avgör väl var familj själv! | |