Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade6
Mobilspel
Pågående19 254

Forumkategorier

Användare Inlägg  
odin - Administratör2010-07-23 10:31
Antal inlägg: 7442

Tips i New York/Boston/DC
Skall till NY/Boston/DC om ca en månad. Har någon tips på vad man inte bör missa (förutom det vanliga...)?

frsprkfrnhgr - Ej medlem längre2010-07-23 10:36
Antal inlägg: 68

Charlestown är ett intressant område i Boston även om det förlorat lite av sin charm de sista åren.

klobba2 - Ej medlem längre2010-07-23 20:28
Antal inlägg: 2332

Ta en buss från Boston till woods hole och ta färjan
över till Marthas Vineyard.

Sampa222010-07-24 11:53
Antal inlägg: 1154

Jag skulle rekommendera ett ställe på Manhattan.
P.J. Clarkes.
En restaurang/pub som har de godaste hamburgare jag nånsin ätit.
Den sköljes med fördel ner av en kall immande öl.
Brukar ofta vara mycket folk i baren direkt när man kommer in, men lokalen är större än man tror & har bord där man kan sitta & äta längre in i lokalen.
Det ligger på 3:e avenyn vid 55:e gatan.

Byggnaden är "bara" 2 våningar hög. Ser riktigt pluttigt ut bland alla skyskrapor.

www.pjclarkes.com/pjclark es/

Miss_jk2010-07-24 13:23
Antal inlägg: 8941

Missa inte i N.Y:
South Street Seaport. En pir på södra Manhattan med restauranger och barer. Riktigt mysigt!

Williamsburg. Ett gammalt konstnärskvarter. Jättefina byggnader, trevliga barer och ett superfint område.

Tavern on the Green. Mysigaste restaurangen jag någonsin vart på. Ligger vid en av ingångarna till Central Park. Mitt i N.Y. men inte en bil hörs, fåglar kvittrar och allt är grönt och lummigt. Missa absolut inte! Precis utanför kan man ta en häst och vagn runt Central Park.
files.posterous.com/...TC w5X8E%3D

Greenwich Village på Manhattan. Fint område med mycket grönt. Många trevliga restauranger.

Emollas2010-07-24 13:36
Antal inlägg: 1082

Åk ut till Cape cod eller Marthas Vineyard där ute är det jätte fint, När jag var på cape cod så fanns det en pub som hette "grumpy" pub. En del sa att man gick dit när man var lite tjurig:). Jag vet inte om den finns kvar men besök den om den finns, den var mysig då i alla fall och trevlig personal. 2001 och 2002 var jag där.

Emollas2010-07-24 13:41
Antal inlägg: 1082

grumpyspub.net/news/

Frizk2010-07-24 13:42
Antal inlägg: 129

Om du är historieintresserad borde du åka till salem (vid boston). Fast då ska du väl ha ett ganska speciellt intresse... Annars är boston en sådan stad där man inte måste ha så mycket planerat utan bara kan gå runt i staden och titta på kyrkor, gamla hus och andra byggnader.

I NY finns det så mycket att se, men om du bara håller dig på Manhattan så ser du ingenting av själva staden. Ska du ändå hålla dig på Manhattan så bör du ju se frihetsgudinnan, Central Park, Empire state builing och ground zero.

Miss_jk2010-07-24 13:45
Antal inlägg: 8941

Just det, Cape Cod ja!
Och nu kom jag på en pub som heter The Back Room. Där serveras drickan fortfarande i tekoppar sedan alkoholförbudet. Har inte vart där själv men det är en "gömd" pub. Ganska svår att hitta om jag fattat det rätt. Även det p.g.a. det f.d. alkoholförbudet.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?