Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 521 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-01-12 20:46 | |
![]() | Fiskrätter Jag äter på tok för lite fisk. Fiskpinnar räknas knappast. Därför vill jag helt enkelt ha era bästa fiskrecept! :) Gärna något roligare än kokt torsk med ägg och skirat smör eller lax med citronpeppar i ugn ;) | |
| Sussola | 2011-01-12 20:48 | |
![]() | Prova och lägg lax med Grädde, champinjoner, purjo salt och peppar i ugnen. Hur gott som helst, tycker iaf jag =) | |
| anneli_la | 2011-01-12 21:07 | |
![]() | Hackad purjolök i botten, pangasiusfile lägges på,fiskbuljong, grädde sedan mängder med citronpeppar. Jag brukar ha riven texmexost i...men självfallet kan du använda ngn annan sorts ostvariant. 225 grader i ugnen... En väldigt omtyckt fiskrätt av mina barn.....Lycka till! | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-01-12 21:15 | |
![]() | Låter spännande! Har aldrig tänkt på fisk och champinjoner eller ost, det måste ju testas :) | |
| CD II | 2011-01-12 21:18 | |
![]() | sej eller torsk med karljohanstuvning samt feta ost och körsbärstomter i ugn... | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2011-01-12 21:31 | |
![]() | fisk smakar fesk..... | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2011-01-12 21:34 | |
![]() | Det finns så mycket goda gratänger, grytor, soppor, sallader, risotto mm mm med fisk. Blir alldeles exalterad av stekt rödspätta med kapris, citron och något grönt. Lax, makrill och strömming i alla varianter är mycket gott och bjuder på en massa D-vitamin och omega-3. | |
| oggere | 2011-01-12 21:34 | |
![]() | här har du århundradets fiskgryta, perfekt med ris och ett gott bröd! www.recept.nu/1.9169...yt a_smogen snåla inte med fänkålen, den blir grym tillsammans med saffranet!! | |
| E_Cantona | 2011-01-12 21:34 | |
![]() | Lägg lax i en ugnssäker form, salta och peppra...lägg gorgonzolaost ovanpå och häll Creme fraiche över detta... Gratinera i 200 grader i ca 10-15 minuter, servera med pressad potatis och grönsaker:) Mycket gott | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-01-12 21:36 | |
![]() | Vodkamarinerad lax m äpple & ädelost, egenknåpad sushi, regnbåge fylld med tomater & feta... | |
| Light | 2011-01-12 21:38 | |
![]() | åhåhåh, jag har en! :D ta frysta (eller tinade) torskbitar/filéer, och kör med salt och peppar i ugnen ca halva tiden (brukar ju stå på paketet hur länge man ska ha det inne) efter halva tiden smular du över ÄDELOST på fisken och låter detta gratineras under aluminiumfolie, för att sista minuterna ta av den och få lite färg på osten. Till det är det supergott med kokt potatis och en citronklyfta. Man behöver ingen sås om man inte vill, men en fin sallad till är ju aldrig fel! får jag en bit ost över gör jag lite "blue cheese dressing" med osten, creme fraise, salt peppar och lite majjo i mixern! vet att det låter skumt med ädelost och fisk, men tro mig, det gifter sig sååå fint! | |
| Bitte - Administratör | 2011-01-12 21:40 | |
![]() | Fisk ska vara "ren" dvs så lite annat till som möjligt ,,smält smör i en långpanna dit med en filead sida lax,, bara salt ,, då fisken börjar var klar häll på mjöl eller grädde till en sky ,, ät med kokt potatis och tunnbröd Bitte | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-01-12 21:41 | |
![]() | ska och ska | |
| limpan__2 | 2011-01-12 21:44 | |
![]() | Jag kan rekommendera den här fisksoppan. Dessutom en rätt där man kan äta den goda men ack så tråkigt gråa sejen utan att bli alltför nedslagen. www.tasteline.com/Re...pa _med_sej Annars är ju alltid stekt öring eller röding med potatis (och en tunnbrödsmacka med ost på) en i det närmaste perfekt middag. | |
| taxam - Ej medlem längre | 2011-01-12 21:51 | |
![]() | Panerad spättafilè... | |
| CD II | 2011-01-12 22:00 | |
![]() | stekt strömming med pressad potatis o hackade kokta rödbetor med kapris o vinägrett... | |
| CD II | 2011-01-12 22:03 | |
![]() | tilltugg till ovanstående - knäckebröd med kryddost... | |
| Cover Me | 2011-01-12 22:03 | |
![]() | Panerad spätta, dubbelvikt med kaviar mellan. Mums! | |
| Ahnad - Ej medlem längre | 2011-01-12 22:08 | |
![]() | Vet väl att det är OT men vill ändå tacka för den här tråden. Älskar ju fisk och alla fina recept här är ju guld! Ni tänker väl på att det också går utmärkt att woka fisk och grönsaker. Bra och smal kost! | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-01-12 22:22 | |
![]() | Gravad, kryddsotad röding till tunnbröd & creme fraiche | |