Spelrum
Giraffen41
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
36
Inloggade79
Mobilspel
Pågående19 526

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Robnaden - Ej medlem längre2011-04-16 17:34
Antal inlägg: 360

Tankar vid scrabblebordet
(Det virtuella bordet i detta fall).

Ja, låt mig utveckla vad jag har för förväntningar på denna tråd. Jag hoppas att ni ska dela med er av era tankar - de där tankarna som alltid uppstår i specifika delar av ett parti scrabble.

Som ärad trådskapare ber jag att få börja.

Skede 1 (prolog). Jag skapar ett spel (klassisk/snabb givetvis) och sätter mig för att vänta på att en motspelare ska dyka in. Det plingar till och in stormar MatHilda1974, rating 414. I mina tankebanor utvecklar sig då ungefär följande tysta monolog: "He he, lilla gumman, det där går inte för sig." Neka-knappen intryckes.
Nästa person som hoppar in i mitt spel är ZenonMaster1, rating 2895. Käre Zenon har dock hoppat i galen tunna, anser han, och lämnar spelet lika snabbt som han har kommit. Mina tankar: "Vilken lirare... jag hade utklassat dig! Fegis."

Skede 2. Till sist ansluter JohannaBäst111, rating 1433, och spelet kan ta sin början. Först tar jag mig en titt om hon har någon bild i sin profil. Mina tankar: "Nähä, men hon är 31 år och bor i Flemingsberg, henne kanske jag ska chatta lite med under spelets gång."
Sedan tar jag en titt på hennes statistik. Har hon haft många avbrutna partier går mina tankar så här: "Aj fan, hon är egentligen bättre än ratingen visar. Passa dig här, Rob!"

Skede 3a. Partiet tar sin början och brickstället består av bokstäverna SRGHLSD. Mina tankar när motspelaren håvar in poäng medan jag endast får ut något enstaka S och G: "Sicken röta du har, baby! Knappast skicklighet, huh? Det kan du väl ändå inte tro?"
Skede 3b. Partiet tar sin början och brickstället består av ÖÅUAZRS. En glimrande inledning där jag går upp i ledning 77-22. Mina tankar medan jag flinar sardoniskt för mig själv: "Uj uj uj, vilket råflyt! Håll i hatten, gumman, Rob är het som lava idag! Tåget har gått och du står kvar på perrongen!"

Skede 4a: Det går trögt, vinsten känns väldigt avlägsen. Mina tankar: "Ja ja, sitt där och smila du. Tror du jag bryr mig? Det är bara en lek detta. Om du är så jäkla ratingbesatt som du verkar så tycker jag synd om dig".
Skede 4b: Spelet går lysande och själv går jag en överlägsen seger till mötes. Mina tankar: "Sisådär ja! Vilken underbar höjning av ratingen detta kommer att bli. Du skulle inte ha hoppat in i mitt spel, darling."

Skede 5: Partiet närmar sig slutet. Det är dags att fundera ut någon avskedsfras att skriva. Mina tankar vid vinst: "Bra kämpat av henne, men hon hade ingen chans mot mig idag".
Jag skriver: "Tack för god match! Ha en underbar dag! Du verkar vara en bra tjej. :-)"
Mina tankar vid förlust: "Otroligt vilken tur hon hade. Nu tror hon bergis att hon är bättre än jag. Blä."
Jag skriver: "tt".

vigren2011-04-16 17:41
Antal inlägg: 1146

:)) (känns lite som mina egna tankar)!

ektis - Ej medlem längre2011-04-16 17:42
Antal inlägg: 4505

fin liten historia, robbson: )

Makondele2011-04-16 17:43
Antal inlägg: 34

Tror vi är väldigt många som kan instämma i exakt allt du skriver =)

Lill-IT2011-04-16 17:49
Antal inlägg: 31590

Du är underbar Rob<3
Snälla, börja skriva böcker!

Tanten M - Ej medlem längre2011-04-16 18:21
Antal inlägg: 5126

Skede 1: spelare X1, Y2, z3, Ä4 går alla in i mitt spel med ranking allt från 412-2100 o jag retar mig kolossalt på varje pling som inte leder någonvart. Det står uttryckligen 2500+ i mitt öppnade spel.
Förbannade blindstyren tänker jag irriterat o återgår till att kolla nån annan sida/forum medan jag väntar på ett spel med likvärdigt motstånd.

Skede 2: Likvärdig motståndare eller mycket bättre anländer och jag känner oftast igen nicket o vet på ett ungefär hur spelet kommer att bli.
Allt hänger nu på bokstävernas slumpgenerator och hur pass min motspelare använder sig av avprickning eller tycker om att låsa spelet.
Oavsett så brukar det bli bra matcher. Hyfsat jämna.

Skede 3: visar sig att jag har turen på min sida o vinner allt och stort.
Pinsamheten gör sig påmind o jag vill helst bara be om ursäkt fast det såklart samtidigt glädjer mig.
Alternativt, inget går min väg o jag blir frustrerad o tänker att de va då självaste Fn...såhär jäkla dålig e jag ju inte.

Skede 4: Jag avslutar matchen med ett tfgm oavsett vinst eller förlust.
Ibland hinner jag inte skriva det förräns motståndaren redan dragit, nähäpp tänker jag då. Äfla surputt. Öppnar oftast ett nytt spel direkt o det förra är redan glömt.

Resurrection - Ej medlem längre2011-04-16 19:07
Antal inlägg: 11463

Skede 1: Jag försöker trycka på starta-spel-knappen så fort någon kliver in genom dörren men de lyckas lik förbaskat slinka undan så att jag sitter själv vid brädet när spelet drar i gång.

Skede 2: Nån långsam jävel hinner inte undan så spelet går i gång.

Skede 3: Jag funderar över varför jag är så jävla usel på att rulla men lyckas trots allt att skapa ett skapligt försprång på det slumpade brädet genom att utnyttja bonusrutorna.

Skede 4: Min motståndare mumlar nåt om "jävla trappspelare" och avbryter spelet utan att tacka för matchen.

Skede 5: Jag öppnar en chattruta och skriver "tfm" bara för att retas och njuter hejdlöst när de flippar.

Pottränad - Ej medlem längre2011-04-16 19:17
Antal inlägg: 4315

:D

slånbär2011-04-16 19:44
Antal inlägg: 5539

Samma skede som i alla matcher- jag rullar så ofta det går ibland fler ibland färre....motståndaren tycker antingen att det är kul och lite ovanligt med många rullar(väldigt ovanligt iof) eller så är det molande tystnad. Spelet avslutas och jag vet inte vem som vann eller hur mycket jag förlorade/vann i rating för det kollar jag nästan aldrig på.

ttiittii - Ej medlem längre2011-04-16 21:04
Antal inlägg: 37631

jag brukar inte kolla på poängen fören vid slutet,och ibland blir jag förvånad att jag leder stort,jag chattar mycket om väder och babblar på,och vill dom inte babbla med mig så går jag in för att råvinna

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?