Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 246 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Bob100 | 2011-07-06 13:45 | |
![]() | De bästa svenska låtarna (listade) Bara för Betapet. Här är en "betaversion" av de 100 bästa svenska rocklåtarna. Eftersom man omöjligen kan ha koll på allt får du gärna ge förslag på vad du vill lägga till och vilka mähä-låtar jag har fått om bakfoten. 1. Ebba Grön – Staten & Kapitalet 2. Bob Hund – Det Skulle Vara Lätt För Mig Att Säga Att Jag Inte Hittar Hem… 3. John Holm – Ett Enskilt Rum På Sabbatsberg 4. Mattias Alkberg BD – Stockholm 5. Esbjörn Svensson Trio – From Gagarin’s Point Of View 6. Cornelis Vreewijk – Somliga Går Med Trasiga Skor 7. Bob Hund – Istället För Musik: Förvirring 8. Perssons Pack – Tusen Dagar Härifrån 9. Magnus Uggla – Hallå 10. Ebba Grön – We’re Only In It For The Drugs 11. Imperiet – Blå Himlen Blues 12. Atomic Swing – In The Dust 13. Docenterna – Varma Öl Och Kalla Element 14. Abba – S.O.S. 15. Torsson – Klippans Centrum 16. Komeda – Feeling Fine 17. Jakob Hellman – Vara Vänner 18. Meshuggah – Future Breed Machine 19. Abba – My Love My Life 20. Bob Hund – Nu Är Det Väl Revolution På Gång? 21. Vapnet – Plötsligt Händer Det inte 22. Broder Daniel – Shoreline 23. Abba – Waterloo 24. Monica Zetterlund – Sakta Vi Gå Genom Stan 25. Bob Hund – Våffeljärnet 26. Reeperbahn – Min Instinkt 27. Arne Domnérus & Gunnar Svensson – Karl Bertil Jonssons Julafton 28. Cardigans – Step On Me 29. Opeth – Blackwater Park 30. Weeping Willows – Broken Promised Land 31. Jose Gonzalez – Heartbeats 32. The Knife – Pass This On 33. Hello Saferide – Arjeplog 34. Jan Johansson – Visa Från Utanmyra 35. Kent – En Himmelsk Drog 36. Magnus Uggla – Kung För En Dag 37. Soundtrack Of Our Lives – Sister Surround 38. Monica Törnell – Vintersaga 39. Hellacopters – Born Broke (live Hultsfred 99) 40. Atomic Swing – Stone Me Into The Groove 41. Mauro Scocco – Det Finns 42. Freestyle – Vill Ha Dej 43. Peter, Björn & John – Young Folks (Wizzard’s Sleeve remix) 44. Lars Winnerbäck & Miss Li – Om Du Lämnade Mig Nu 45. Robyn with Kleerup – With Every Heartbeat 46. Fred Åkerström – Jag Ger Dig Min Morgon 47. Europe – The Final Countdown 48. The Nomads – Rat Fink A Boo-Boo 49. Gösta Berlings Saga – Sorterargatan 3 50. The Field – Leave It 51. Anders F. Rönnblom – Det Är Inte Snön Som Faller 52. Frida Hyvönen – Dirty Dancing 53. Grymlings – Där Gullvivan Blommar 54. Ulf Lundell – Öppna Landskap 55. Lustans Lakejer – Diamanter 56. Wannadies – My Home Town 57. The Embassy – The Great Indoors People 58. Magnus Uggla – Astrologen 59. Di Leva – Vem Ska Man Tro På 60. The Concretes – You Can’t Hurry Love 61. Mikael Wiehe – Titanic (Andraklasspassagerarens Sång) 62. Entombed – To Ride, Shoot Straight And Speak The Truth 63. Bob Hund – Sommaren Rasar 64. The Knife – Heartbeats 65. Ted Gärdestad – Sol, Vind Och Vatten 66. Komeda – A Simple Formality 67. Pugh Rogefeldt – Här Kommer Natten 68. Motorhomes – It’s Alright 69. Reeperbahn – Havet Ligger Blankt 70. Jan Johansson – Kvällar i Moskvas Förstäder 71. In Flames - Alias 72. Doris – You Never Come Close 73. Nationalteatern – Kolla Kolla 74. Mats Paulson – Visa Vid Vindens Ängar 75. Kent – Music Non Stop 76. Marie Fredriksson – Ännu Doftar Kärlek 77. A Camp – Love Has Left The Room 78. Björn J:son Lind – Brusa Högre Lilla Å 79. Meshuggah - I 80. Jens Lekman – Black Cab 81. Hansson de Wolfe United – Var Kommer Barnen In 82. Radio Dept. – Never Follow Suit 83. Ulf Lundell – Tre Bröder 84. Bob Hund – Ett Fall & En Lösning 85. John Holm – Maria, Maria Många Mil Härifrån 86. Blå Tåget – Den Ena Handen Vet Vad Den Andra Gör (Staten Och Kapitalet) 87. Cardigans – Fine 88. Frida Hyvönen – Enemy Within 89. Soundtrack Of Our Lives – Retro Man 90. Kebnekajse – Barkbrödslåten 91. Monica Zetterlund – Att Angöra En Brygga 92. Dungen – Festival 93. Nationalteatern – Livet Är En Fest 94. Raymond & Maria – Ingen Vill Veta Var Du Köpt Din Tröja 95. Nicolai Dunger – My Time Is Now 96. Pugh Rogefeldt – Små Lätta Moln 97. Håkan Hellström – Känn Ingen Sorg För Mig, Göteborg 98. Jakob Hellman – Hon Har Ett Sätt 99. Peps Persson – För Livet 100. Kjell Höglund – Häxprocess ------------------------- ------------------ Reserver: Kenny Håkansson – Gånglåt Olle Ljungström – Nåt För De Som Väntar Fattaru – Babylon Nationalteatern – Barn Av Vår Tid Latin Kings – Hundår | |
| Bob100 | 2011-07-06 13:49 | |
![]() | I bokstavsordning: (vad annars) A Camp – Love Has Left The Room Abba – My Love My Life Abba – S.O.S. Abba – Waterloo Anders F. Rönnblom – Det Är Inte Snön Som Faller Arne Domnérus & Gunnar Svensson – Karl Bertil Jonssons Julafton Atomic Swing – In The Dust Atomic Swing – Stone Me Into The Groove Björn J:son Lind – Brusa Högre Lilla Å Blå Tåget – Den Ena Handen Vet Vad Den Andra Gör (Staten Och Kapitalet) Bob Hund – Det Skulle Vara Lätt För Mig Att Säga Att Jag Inte Hittar Hem… Bob Hund – Ett Fall & En Lösning Bob Hund – Istället För Musik: Förvirring Bob Hund – Nu Är Det Väl Revolution På Gång? Bob Hund – Sommaren Rasar Bob Hund – Våffeljärnet Broder Daniel – Shoreline Cardigans – Fine Cardigans – Step On Me Cornelis Vreewijk – Somliga Går Med Trasiga Skor Di Leva – Vem Ska Man Tro På Docenterna – Varma Öl Och Kalla Element Doris – You Never Come Close Dungen – Festival Ebba Grön – Staten & Kapitalet Ebba Grön – We’re Only In It For The Drugs Entombed – To Ride, Shoot Straight And Speak The Truth Esbjörn Svensson Trio – From Gagarin’s Point Of View Europe – The Final Countdown Fred Åkerström – Jag Ger Dig Min Morgon Freestyle – Vill Ha Dej Frida Hyvönen – Dirty Dancing Frida Hyvönen – Enemy Within Grymlings – Där Gullvivan Blommar Gösta Berlings Saga – Sorterargatan 3 Hansson de Wolfe United – Var Kommer Barnen In Hellacopters – Born Broke (live Hultsfred 99) Hello Saferide – Arjeplog Håkan Hellström – Känn Ingen Sorg För Mig, Göteborg Imperiet – Blå Himlen Blues In Flames - Alias Jakob Hellman – Hon Har Ett Sätt Jakob Hellman – Vara Vänner Jan Johansson – Kvällar i Moskvas Förstäder Jan Johansson – Visa Från Utanmyra Jens Lekman – Black Cab John Holm – Ett Enskilt Rum På Sabbatsberg John Holm – Maria, Maria Många Mil Härifrån Jose Gonzalez – Heartbeats Kebnekajse – Barkbrödslåten Kent – En Himmelsk Drog Kent – Music Non Stop Kjell Höglund – Häxprocess Komeda – A Simple Formality Komeda – Feeling Fine Lars Winnerbäck & Miss Li – Om Du Lämnade Mig Nu Lustans Lakejer – Diamanter Magnus Uggla – Astrologen Magnus Uggla – Hallå Magnus Uggla – Kung För En Dag Marie Fredriksson – Ännu Doftar Kärlek Mats Paulson – Visa Vid Vindens Ängar Mattias Alkberg BD – Stockholm Mauro Scocco – Det Finns Meshuggah – Future Breed Machine Meshuggah - I Mikael Wiehe – Titanic (Andraklasspassagerarens Sång) Monica Törnell – Vintersaga Monica Zetterlund – Att Angöra En Brygga Monica Zetterlund – Sakta Vi Gå Genom Stan Motorhomes – It’s Alright Nationalteatern – Kolla Kolla Nationalteatern – Livet Är En Fest Nicolai Dunger – My Time Is Now Opeth – Blackwater Park Peps Persson – För Livet Perssons Pack – Tusen Dagar Härifrån Peter, Björn & John – Young Folks (Wizzard’s Sleeve remix) Pugh Rogefeldt – Här Kommer Natten Pugh Rogefeldt – Små Lätta Moln Radio Dept. – Never Follow Suit Raymond & Maria – Ingen Vill Veta Var Du Köpt Din Tröja Reeperbahn – Havet Ligger Blankt Reeperbahn – Min Instinkt Robyn with Kleerup – With Every Heartbeat Soundtrack Of Our Lives – Retro Man Soundtrack Of Our Lives – Sister Surround Ted Gärdestad – Sol, Vind Och Vatten The Concretes – You Can’t Hurry Love The Embassy – The Great Indoors People The Field – Leave It The Knife – Heartbeats The Knife – Pass This On The Nomads – Rat Fink A Boo-Boo Torsson – Klippans Centrum Ulf Lundell – Tre Bröder Ulf Lundell – Öppna Landskap Wannadies – My Home Town Vapnet – Plötsligt Händer Det inte Weeping Willows – Broken Promised Land | |
| sina_shataz | 2011-07-06 13:49 | |
![]() | Byt ut In Flames mot Grave - Soulless | |
| Tjattefackap | 2011-07-06 14:01 | |
![]() | Personligen tycker jag väl inte att ABBA eller Monica Zetterlund rockar sådär jävla hårt direkt...Bra skit men inte på en rocklista. Att det inte finns en enda låt med Strebers eller Dia psalma måste väl vara ett tryckfel va? | |
| Gunilla _ | 2011-07-06 14:11 | |
![]() | Hehe, rocklåtar var att ta i, men hell - I love Torsson! :) Peta in lite Soilwork, Dark Tranquillity och Sparzanza så blir jag nöjd. | |
| bitteb | 2011-07-06 14:23 | |
![]() | Håll om mig - Peter Le Marc | |
| slånbär | 2011-07-06 14:35 | |
![]() | Ja kollar man igenom listan så kan man ju direkt ifrågasätta varför TS skriver att det är en lista över rocklåtar för det är ju ett flertal låtar och artister som är riktigt långt ifrån rock. Så nä den listan är ingen rocklista utan en lista över svenska låtar och inget annat. En rocklista skulle se rätt annorlunda ut. | |
| Bob100 | 2011-07-06 14:39 | |
![]() | Fårlåt, skulle sagt att jag utgått från rock men motvilligt tagit med några popkanoner som inte går att undvika. Har inte medvetet undvikit Gyllene Tider... Metallåtarna och grupperna är på nybörjarnivå. Mycket Abba gjorde var inget vidare...men ibland tycker jag de fick till det. Anglosaxisk rockestetik var ordet jag letade efter, tillämpat på en icke konkurrensutsatt sluten marknad :) Vi var rätt pigga länge på att översätta utländska låtar (tack Stickan Andersson) | |
| Bob100 | 2011-07-06 14:47 | |
![]() | Slånbär. Tror att det är dessa jazz-, poplåtar och visor nedan du menar inte är rock. Tycker att resten faller in under paraplyet. Abba – My Love My Life Abba – S.O.S. Abba – Waterloo Arne Domnérus & Gunnar Svensson – Karl Bertil Jonssons Julafton Björn J:son Lind – Brusa Högre Lilla Å Cornelis Vreewijk – Somliga Går Med Trasiga Skor Esbjörn Svensson Trio – From Gagarin’s Point Of View Fred Åkerström – Jag Ger Dig Min Morgon Freestyle – Vill Ha Dej Jan Johansson – Kvällar i Moskvas Förstäder Jan Johansson – Visa Från Utanmyra Mats Paulson – Visa Vid Vindens Ängar Monica Zetterlund – Att Angöra En Brygga Monica Zetterlund – Sakta Vi Gå Genom Stan | |
| Gunilla _ | 2011-07-06 14:53 | |
![]() | Asså, när är Hellström, Gärdestad och Hellman rock liksom? Eller John Holm? :) | |
| Bob100 | 2011-07-06 15:05 | |
![]() | Gunilla. Tvivla inte på att John Holm är rock! | |
| Bob100 | 2011-07-06 15:13 | |
![]() | So far: (mha Spotify) Grave - Soulless BRA! Lemarc - Håll Om Mig helt ok! Soilwork tilltalade mig lite mer än Dark Tranquillity. "Distortion Sleep" fångade mitt intresse! Vad tror ni om att inkludera nåt med Bathory eller Watain? | |
| Gunilla _ | 2011-07-06 15:27 | |
![]() | Ok Bob100. Vi kan vara eniga om att där är vi icke överens :P Rejection Role är ännu ett strå vassare och vad gäller DT så lyssna på Haven. Mmm! Sen har vi ju Machinae Supremacy open.spotify.com/tra...4P YcdDl0Vv , Sabaton open.spotify.com/tra...uN 5Pc2pemK , Sonic Syndicate open.spotify.com/tra...re 9e7gQ08D (dessutom kanske Sveriges snyggaste band! :)) och relativt nya Amaranthe open.spotify.com/tra...mx z2Q2S3wD som inte alls är så dumma. (Watain och Bathory är inte riktigt i min smak.) | |
| tinaol | 2011-07-06 15:36 | |
![]() | >Bob100, väntar på att få de hundra fixade på en spellista till min inbox ;) | |
| -FaMo- - Ej medlem längre | 2011-07-06 15:36 | |
![]() | 99% av artisterna är ju trubadurer, med dragning åt det politiskt röda hållet. Förvånad att Stefan Sundström saknas på den. Hade fullgjort en lista helt i min ickesmak. | |
| ingson | 2011-07-06 16:08 | |
![]() | Trubbel och Höstvisa borde väl vara med? | |
| Bob100 | 2011-07-06 18:48 | |
![]() | SPOTIFY: open.spotify.com/use...IB KMIjq51Q Stefan Sundström är en bubblare. Tycker det är bra konkurrens. Föreslå en låt! Trubbel och Höstvisa är trevliga men slår inte en femte Ebba-låt. | |
| BSKV - Ej medlem längre | 2011-07-06 18:49 | |
![]() | ABBA och Kent - Sveriges bästa band någonsin! | |
| anden666 | 2011-07-06 18:58 | |
![]() | open.spotify.com/tra...sg FAjimsGJ bäddat för trubbel måste in open.spotify.com/tra...0b 3exCVodp open.spotify.com/tra...Yh FQ9qR6Uz så oxå sista sekunden med två smakprov open.spotify.com/tra...L9 T0eG73gb in med masshysteri, borde vara sjlälvklart.... | |
| ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-07-06 19:00 | |
![]() | Björn Afzelius!!!! Inte för att det heller är rock men han var bäst! | |