Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 251 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Bob100 | 2011-07-15 21:14 | |
![]() | De 100 bästa svenska låtarna (sett ur ett rockperspektiv) Det här är en fortsättning på en tidigare tråd (100 bästa svenska låtarna) där jag nu tagit lite intryck av betapets lyssnare. Det blev en 10-20 ändringar och listan ser nu ut så här: 1. Ebba Grön – Staten & Kapitalet 2. Bob Hund – Det Skulle Vara Lätt För Mig Att Säga Att Jag Inte Hittar Hem… 3. John Holm – Ett Enskilt Rum På Sabbatsberg 4. Mattias Alkberg BD – Stockholm 5. Esbjörn Svensson Trio – From Gagarin’s Point Of View 6. Cornelis Vreewijk – Somliga Går Med Trasiga Skor 7. Perssons Pack – Tusen Dagar Härifrån 8. Atomic Swing – In The Dust 9. Docenterna – Varma Öl Och Kalla Element 10. Broder Daniel – Shoreline 11. Torsson – Klippans Centrum 12. Jakob Hellman – Vara Vänner 13. The Knife – Pass This On 14. Monica Zetterlund – Sakta Vi Gå Genom Stan 15. Bob Hund – Nu Är Det Väl Revolution På Gång? 16. Vapnet – Plötsligt Händer Det inte 17. Magnus Uggla – Hallå 18. Bob Hund – Istället För Musik: Förvirring 19. Håkan Hellström – Känn Ingen Sorg För Mig, Göteborg 20. Abba – S.O.S. 21. Ebba Grön – We’re Only In It For The Drugs 22. Entombed – To Ride, Shoot Straight And Speak The Truth 23. Komeda – Feeling Fine 24. Bob Hund – Våffeljärnet 25. Reeperbahn – Min Instinkt 26. Cardigans – Step On Me 27. Opeth – Blackwater Park 28. Weeping Willows – Broken Promised Land 29. Jose Gonzalez – Heartbeats 30. Jan Johansson – Visa Från Utanmyra 31. Magnus Uggla – Kung För En Dag 32. Soundtrack Of Our Lives – Sister Surround 33. Monica Törnell – Vintersaga 34. Hellacopters – Born Broke (live Hultsfred 99) 35. Atomic Swing – Stone Me Into The Groove 36. Mauro Scocco – Det Finns 37. Imperiet – Blå Himlen Blues 38. Meshuggah – Future Breed Machine 39. Peter, Björn & John – Young Folks (Wizzard’s Sleeve remix) 40. Lars Winnerbäck & Miss Li – Om Du Lämnade Mig Nu 41. Robyn with Kleerup – With Every Heartbeat 42. Fred Åkerström – Jag Ger Dig Min Morgon 43. Europe – The Final Countdown 44. The Nomads – Rat Fink A Boo-Boo 45. Gösta Berlings Saga – Sorterargatan 3 46. The Field – Leave It 47. Anders F. Rönnblom – Det Är Inte Snön Som Faller 48. Frida Hyvönen – Dirty Dancing 49. Ulf Lundell – Öppna Landskap 50. Wannadies – My Home Town 51. Eldkvarn – Alice 52. Fattaru – Babylon 53. The Embassy – The Great Indoors People 54. Di Leva – Vem Ska Man Tro På 55. The Concretes – You Can’t Hurry Love 56. Mikael Wiehe – Titanic (Andraklasspassagerarens Sång) 57. The Knife – Heartbeats 58. Ted Gärdestad – Sol, Vind Och Vatten 59. Komeda – A Simple Formality 60. Pugh Rogefeldt – Här Kommer Natten 61. Motorhomes – It’s Alright 62. Lustans Lakejer – Diamanter 63. Doris – You Never Come Close 64. Nationalteatern – Kolla Kolla 65. Kent – Music Non Stop 66. Marie Fredriksson – Ännu Doftar Kärlek 67. Björn J:son Lind – Brusa Högre Lilla Å 68. Jens Lekman – Black Cab 69. Hansson de Wolfe United – Var Kommer Barnen In 70. Radio Dept. – Never Follow Suit 71. Ulf Lundell – Tre Bröder 72. John Holm – Maria, Maria Många Mil Härifrån 73. Blå Tåget – Den Ena Handen Vet Vad Den Andra Gör (Staten Och Kapitalet) 74. Frida Hyvönen – Enemy Within 75. Soundtrack Of Our Lives – Retro Man 76. Kebnekajse – Barkbrödslåten 77. Dungen – Festival 78. Nationalteatern – Livet Är En Fest 79. Raymond & Maria – Ingen Vill Veta Var Du Köpt Din Tröja 80. Nicolai Dunger – My Time Is Now 81. Pugh Rogefeldt – Små Lätta Moln 82. Jakob Hellman – Hon Har Ett Sätt 83. Ola Magnell – Kliff 84. Olle Ljungström – Nåt För De Som Väntar 85. KSMB – Sex Noll Två 86. Peps Persson – För Livet 87. Gyllene Tider – Billy 88. Kent – Utan Dina Andetag 89. Kenta – Just Idag Är Jag Stark 90. Legends – Call It Ours 91. Bear Quartet – Millions 92. Sator - Hello 93. Kenny Håkansson – Gånglåt 94. Imperiet – Alltid Röd, Alltid Rätt 95. Eva Dahlgren – Vem Tänder Stjärnorna 96. Grymlings – Där Gullvivan Blommar 97. Freestyle – Vill Ha Dej 98. Hello Saferide – Arjeplog 99. Reeperbahn – Havet Ligger Blankt 100. Magnus Uggla – Astrologen 101. Mats Paulson – Visa Vid Vindens Ängar 102. Anna Ternheim – Shoreline Och alfabetisk: 1. Abba – S.O.S. 2. Anders F. Rönnblom – Det Är Inte Snön Som Faller 3. Anna Ternheim – Shoreline 4. Atomic Swing – In The Dust 5. Atomic Swing – Stone Me Into The Groove 6. Bear Quartet – Millions 7. Björn J:son Lind – Brusa Högre Lilla Å 8. Blå Tåget – Den Ena Handen Vet Vad Den Andra Gör (Staten Och Kapitalet) 9. Bob Hund – Det Skulle Vara Lätt För Mig Att Säga Att Jag Inte Hittar Hem… 10. Bob Hund – Istället För Musik: Förvirring 11. Bob Hund – Nu Är Det Väl Revolution På Gång? 12. Bob Hund – Våffeljärnet 13. Broder Daniel – Shoreline 14. Cardigans – Step On Me 15. Cornelis Vreewijk – Somliga Går Med Trasiga Skor 16. Di Leva – Vem Ska Man Tro På 17. Docenterna – Varma Öl Och Kalla Element 18. Doris – You Never Come Close 19. Dungen – Festival 20. Ebba Grön – Staten & Kapitalet 21. Ebba Grön – We’re Only In It For The Drugs 22. Eldkvarn – Alice 23. Entombed – To Ride, Shoot Straight And Speak The Truth 24. Esbjörn Svensson Trio – From Gagarin’s Point Of View 25. Europe – The Final Countdown 26. Eva Dahlgren – Vem Tänder Stjärnorna 27. Fattaru – Babylon 28. Fred Åkerström – Jag Ger Dig Min Morgon 29. Freestyle – Vill Ha Dej 30. Frida Hyvönen – Dirty Dancing 31. Frida Hyvönen – Enemy Within 32. Grymlings – Där Gullvivan Blommar 33. Gyllene Tider – Billy 34. Gösta Berlings Saga – Sorterargatan 3 35. Hansson de Wolfe United – Var Kommer Barnen In 36. Hellacopters – Born Broke (live Hultsfred 99) 37. Hello Saferide – Arjeplog 38. Håkan Hellström – Känn Ingen Sorg För Mig, Göteborg 39. Imperiet – Alltid Röd, Alltid Rätt 40. Imperiet – Blå Himlen Blues 41. Jakob Hellman – Hon Har Ett Sätt 42. Jakob Hellman – Vara Vänner 43. Jan Johansson – Visa Från Utanmyra 44. Jens Lekman – Black Cab 45. John Holm – Ett Enskilt Rum På Sabbatsberg 46. John Holm – Maria, Maria Många Mil Härifrån 47. Jose Gonzalez – Heartbeats 48. Kebnekajse – Barkbrödslåten 49. Kenny Håkansson – Gånglåt 50. Kent – Music Non Stop 51. Kent – Utan Dina Andetag 52. Kenta – Just Idag Är Jag Stark 53. Komeda – A Simple Formality 54. Komeda – Feeling Fine 55. KSMB – Sex Noll Två 56. Lars Winnerbäck & Miss Li – Om Du Lämnade Mig Nu 57. Legends – Call It Ours 58. Lustans Lakejer – Diamanter 59. Magnus Uggla – Astrologen 60. Magnus Uggla – Hallå 61. Magnus Uggla – Kung För En Dag 62. Marie Fredriksson – Ännu Doftar Kärlek 63. Mats Paulson – Visa Vid Vindens Ängar 64. Mattias Alkberg BD – Stockholm 65. Mauro Scocco – Det Finns 66. Meshuggah – Future Breed Machine 67. Mikael Wiehe – Titanic (Andraklasspassagerarens Sång) 68. Monica Törnell – Vintersaga 69. Monica Zetterlund – Sakta Vi Gå Genom Stan 70. Motorhomes – It’s Alright 71. Nationalteatern – Kolla Kolla 72. Nationalteatern – Livet Är En Fest 73. Nicolai Dunger – My Time Is Now 74. Ola Magnell – Kliff 75. Olle Ljungström – Nåt För De Som Väntar 76. Opeth – Blackwater Park 77. Peps Persson – För Livet 78. Perssons Pack – Tusen Dagar Härifrån 79. Peter, Björn & John – Young Folks (Wizzard’s Sleeve remix) 80. Pugh Rogefeldt – Här Kommer Natten 81. Pugh Rogefeldt – Små Lätta Moln 82. Radio Dept. – Never Follow Suit 83. Raymond & Maria – Ingen Vill Veta Var Du Köpt Din Tröja 84. Reeperbahn – Havet Ligger Blankt 85. Reeperbahn – Min Instinkt 86. Robyn with Kleerup – With Every Heartbeat 87. Sator - Hello 88. Soundtrack Of Our Lives – Retro Man 89. Soundtrack Of Our Lives – Sister Surround 90. Ted Gärdestad – Sol, Vind Och Vatten 91. The Concretes – You Can’t Hurry Love 92. The Embassy – The Great Indoors People 93. The Field – Leave It 94. The Knife – Heartbeats 95. The Knife – Pass This On 96. The Nomads – Rat Fink A Boo-Boo 97. Torsson – Klippans Centrum 98. Ulf Lundell – Tre Bröder 99. Ulf Lundell – Öppna Landskap 100. Wannadies – My Home Town 101. Vapnet – Plötsligt Händer Det inte 102. Weeping Willows – Broken Promised Land Varför 102 låtar? Jo, "Heartbeats" och "Shoreline" förekommer i två versioner. Dvs även Jose Gonzalez och Anna Terheims. NU: utgå från att ingen rangordning förekommer. Ge 10 p till din eventuella favorit ända ner till plats 10 som får en pinne. Sedan summerar vi! Och: Rangordna dina egna 10 favoriter så ser vi hur den listan ser ut. Låtar från både din och min lista får tas med. | |
| Bob100 | 2011-07-15 21:16 | |
![]() | Spotifylänk: open.spotify.com/use...IB KMIjq51Q | |
| jadey - Ej medlem längre | 2011-07-15 21:21 | |
![]() | Åh, nice med Spotify länk :) | |
| -FaMo- - Ej medlem längre | 2011-07-15 21:21 | |
![]() | Men guuuud i brallan va trött man kan bli. Man=jag. | |
| Sommarhatt - Ej medlem längre | 2011-07-15 21:23 | |
![]() | harregud en del jobbar :D | |
| jadey - Ej medlem längre | 2011-07-15 21:27 | |
![]() | enligt mig borde du ha haft med mando diao.. bra band.. gjort massa bra musik | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2011-07-15 21:29 | |
![]() | Rock? Njaaaaaaa... pop, möjligen. | |
| Oden10 | 2011-07-15 21:35 | |
![]() | orka... men kul tråd för dom som orkar ^^, | |
| Bob100 | 2011-07-15 21:41 | |
![]() | Ta lite tid på er! Låtarna kommer att dyka upp i drömmen :) | |
| Sommarhatt - Ej medlem längre | 2011-07-15 21:41 | |
![]() | Svenska Akademien Kapten Röd Lustans Lakejer Melody Club Björn Afzelius | |
| Bob100 | 2011-07-15 21:43 | |
![]() | Mando Diao, jag vet...men jag har faktiskt aldrig lyssnat på dem. Även månen har kratrar. | |
| Bob100 | 2011-07-15 21:44 | |
![]() | Sommarhatt, rangordna gärna eller skriv ut låttiteln på respektive bidrag. | |
| Vetenskap - Ej medlem längre | 2011-07-15 21:49 | |
![]() | Från din lista: 10 poäng: Imperiet – Alltid Rött, Alltid Rätt 9 poäng: Ebba - Only in it for the drugs 8 poäng: Håkan Hellström - Känn ingen sorg för mig Göteborg 7 poäng: Gyllende Tider - Billy 6 poäng: Imperiet - Blå himlen blues 5 poäng: Ebba - Staten och kapitalet 4 poäng: Europe - The final countdown 3 poäng: Cornelis - Somliga går med trasiga skor 2 poäng: Dileva - Vem ska man tro på 1 poäng: Marie Fredriksson - Ännu doftar kärlek Min egen lista: 10 poäng: Ebba grön - Alla visa män/Schweden schweden/Vad har jag gjort/Vad ska du bli/Tyna bort/Uppgång & fall/Die mauer/Totalvägra m.fl. 9 poäng: Imperiet - 19hundra80sju/Fat city/Alltid rött, alltid rätt/Fred/Höghus låghus dårhus/Guld och döda skogar/Vad hon du hon vill ha/Golva mig m.fl. 8 poäng: Thåström - En perfekt värld/Alla vill till himlen/Kort biografi med litet testamente/Långt bort/Karenina/Jag är en idiot/Från himlen sänt/En vacker död stad m.fl. 7 poäng: Nationalteatern - Bara om min älskade väntar/Kolla kolla/Livet är en fest/Sent en lördagskväll/Innerst inne/Finnas/Roffe och jag m.fl. 6 poäng: Kapten röd - Stjärnorna finns här/Galenskap/Trasig/Ta inga order/En miljon nollor m.fl. 5 poäng: Eldkvarn - Tag min hand/Fulla för kärlekens skull/Kärlekens tunga/Hunger hotell/Barn av sommarnatten m.fl. 4 poäng: Gyllene Tider - Billy/När alla vännerna gått hem/Ska vi älska, ska vi älska till Buddy Holly/Juni Juli Augusti/Ljudet av ett annat hjärta m.fl. 3 poäng: Håkan Hellström - Känn ingen sorg för mig Göteborg/Gårdakvarnar och skit/Magiskt men tragiskt m.fl. 2 poäng: Ungefär allt med Björn Rosenström. 1 poäng: Nomy - Cocaine/You better die young/Hold your head up high (Och en jävla massa annat.) För övrigt har du missat Laleh och Uggla - Första gången. | |
| Vetenskap - Ej medlem längre | 2011-07-15 21:50 | |
![]() | *Andas ut* Det tog ca en halvtimme att göra den listan. ;P | |
| Bob100 | 2011-07-15 22:16 | |
![]() | Tack Vetenskap! Du var drivande i den förra tråden också! Ska jag ta första bidraget från varje artist på din lista? | |
| Vetenskap - Ej medlem längre | 2011-07-15 22:20 | |
![]() | Musik är lite min grej. ;P Jag kunde själv inte välja så du kan egentligen ta vilken som. Det går liksom inte att ranka. :) | |
| Bob100 | 2011-07-15 22:22 | |
![]() | Otydlighet i instruktionerna medges. Förutom att rangordna "mina" låtar 1-10 (10-1p), rangordna även dina 10 favoritlåtar! Dessa kan bestå av mina bidrag också. | |
| Bob100 | 2011-07-15 22:24 | |
![]() | Ok, Vetenskap! | |
| Vetenskap - Ej medlem längre | 2011-07-15 22:31 | |
![]() | Såg att du hade med Ingen vill veta var du köpt din tröja på listan. Kolla denna videon som ett par skolelever gjort själva. Hur cool? www.youtube.com/watc...Z1 NnOZEoYg | |
| Slagrutan - Ej medlem längre | 2011-07-15 22:35 | |
![]() | 1) Möte i monsunen 2) Fjäril vingad syns på Haga 3) Staten o kapitalet 4) Frösöblomster 5) Flickan o kråkan 6) Calle Shewensen vals 7) Tre Gringos 8) Änglamark 9) Drottningholmsmusiken 10) Gimme gimme... orkade bara tio | |