Spelrum
Giraffen20
Krokodilen2
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade49
Mobilspel
Pågående19 957

Forumkategorier

Användare Inlägg  
hottiz2005-11-05 22:23
Antal inlägg: 235

tfm?
många jag spelat mot nu...vinstat eller förlorat bara lämnar spelet
god ton? man tackar för match?

Ståhlis2005-11-05 23:00
Antal inlägg: 10

Det är ju faktistk inte mer än vanligt hyfs att säga tfm eller hejdå. Lite oartigt att bara lämna.

Tycker jag iallafall.

Mammarie2005-11-05 23:40
Antal inlägg: 323

Ja det är tråkigt att man inte kan heja när man kommer in och tacka för matchen när man går ......men det finns ingen regler som säger att man måste det.....men håller med det hör till god ton......men ibland hinner man inte för dom försvinner som en avlöning..*s*....men jag hejar och tackar för matchen jämt=)))

Mitzy2005-11-06 01:55
Antal inlägg: 221

om man inte vill sage hej eller tacka for matchen varfor spelar man mot en manniska?? Det maste ju finnas program man kan kopa....eller spela mot Frank.....kanske?

Terroristisk - Ej medlem längre2005-11-06 02:00
Antal inlägg: 46

jag lämnar alltid spelet utan att lämna frasen "tfm" varför ska man ?

HumbleBug2005-11-06 02:04
Antal inlägg: 1836

hmm . . . du har bara tio matcher ännu. . . tja det är så man brukar göra. God sed på betapet.se alltså.

Terroristisk - Ej medlem längre2005-11-06 02:11
Antal inlägg: 46

men jag lämnar ofta med ganska rejäl seger....ska jag tacka för det ?

HumbleBug2005-11-06 02:14
Antal inlägg: 1836

tfm = tack för match. Inte tack för att jag vann.

Mimer - Ej medlem längre2005-11-06 02:16
Antal inlägg: 38

I dag har jag för första gången lämnat en match utan att tacka...och det berodde helt på att jag innan hade påpekat att jag ville spela riktig hets, med någon som således inte drar över med en massa tid.

Skrev dessa önskemål både när jag döpte spelet och i chattrutan. Fick en motståndare som förbrukade sex minuter väldigt snabbt och när hon med fyra brickor kvar i påsen och sju minuters övertid gav upp ansåg jag inte att det var någon match att tacka för.

minervo2005-11-06 14:03
Antal inlägg: 2

Jag brukar skriva en hel mening.
Typ: "Tack för en god match." Eller: "Tack för stryket." (Om jag förlorat stort)
Förkortningar är så opersonliga och tråkiga.
Jag tycker det är kul att kommentera spelets gång ibland också.
Typ: "Det där var snyggt." eller "Nu fick du allt till det." (När motståndaren lagt något speciellt.)
Eller med små interjektioner som "Blä!" (När jag byter bokstäver.)
Det blir lite mer personligt så, tycker jag.

shadedmoon2005-11-06 14:09
Antal inlägg: 82

Jag gillar också att snacka med mina motståndare. Kul att retas lite och snacka om andra grejer också. "Hjärnornas kamp" blir mer tydlig då. Det gillar jag.

Freds2005-11-06 16:46
Antal inlägg: 42

Jag skulle vilja "snacka" mer under matcherna men jag hinner inte när det är Hets.

shadedmoon2005-11-06 16:57
Antal inlägg: 82

Det är därför man kör normal eller snabb. Välkommen till oss. :)

Christer - Spelvärd/Forumvärd2005-11-08 10:39
Antal inlägg: 218

Jag underviker tfm likväl som jag i skriftlig korpondans undviker mvh, jag skriver ut det vanligen som "Tack för god match", jag försöker också inleda var match med "må bokstäverna vara med dig". Även om jag också kan vara dålig förlorare så tycker jag det tillhör god ton att visa andra människor viss vördnad även om de sitter vid en skärm.

Dåliga förlorare som inte kan härbärgera sin frustration försöker jag undvika att spela mot. Kan ibland önska att jag hade en annan lista än den i huvudet för att hålla dom borta.

Försöker också undvika dom som jag misstänker använder program för att få hjälp.

pilutta-dej2005-11-08 22:24
Antal inlägg: 1689

Det roligaste är när man kan småchatta med motspelaren, ibland har vi haft en hel konversation efter matchen och det känns som att hitta en vän. Men ibland är det för spännande och dåligt med tidför att hinna kommentera spelets gång. Jag tackar alltid för matchen och håller med Christer om att det är trevligast att skriva ut orden, fast ibland hinner motspelaren försvinna medan jag skriver ut dem. Ett grattis ger jag alltid till den som besegrar mig.

majblomma - Ej medlem längre2005-11-16 12:31
Antal inlägg: 173

jag tackar alltid för en match,men tar inte illa upp om min motståndare inte tackar tillbaka

majblomma - Ej medlem längre2005-11-16 12:31
Antal inlägg: 173

jag tackar alltid för en match,men tar inte illa upp om min motståndare inte tackar tillbaka

ektis - Ej medlem längre2005-11-16 19:02
Antal inlägg: 4505

jag tycker "tfm", 'är tråkigt. ska man skriva något får man väl hitta på något bättre. tycker jag. (ha ha)

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?