Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 19 476 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Brittson | 2007-06-26 10:46 | |
![]() | Inga badkläder i bastun! Självklart respekterar jag det, men... vet någon varför det är så på simhallar och badhus? | |
| falafelibröd | 2007-06-26 11:09 | |
![]() | När jag var liten fick jag höra att det var för att dom kunde smälta, och att det var äckligt. Men inte vet jag. | |
| Lillråttan | 2007-06-26 12:31 | |
![]() | Man har väl inte badkläder i bastun nånstans? Men det är väl en hygienfråga antar jag. | |
| Imaginos - Ej medlem längre | 2007-06-26 14:26 | |
![]() | Jag vet egentligen inte orsaken till "badklädsförbudet" som råder vid bastubad. Men svensk som jag är respekterar jag påbudet utan att ställa några frågor. Jag har dock upptäckt att många skiter i detta förbud; fler än för några år sedan. | |
| XY_ | 2007-06-26 14:29 | |
![]() | Det har med materialet att göra - syntetmaterial smälter vid värme/hetta och tja, den som vill veta hur ens eget material står emot hetta kan ju prova. Badinrättningen är i alla fall ansvarsfri efter att ha varnat. | |
| Imaginos - Ej medlem längre | 2007-06-26 14:55 | |
![]() | Mmm, smältande badbrallor är nog ingen höjdare. *AJ* | |
| Morristown - Ej medlem längre | 2007-06-26 14:55 | |
![]() | Det handlar nog i första hand inte om att man har dem på sig, utan att bastun snabbt skulle förvandlas till ett torkrum annars. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-06-26 14:58 | |
![]() | Hmmm.... men de som går in i bastun med kläder borde alltså märka att de smälter... Jag tror inte på det. Då borde man väl ha högt/sett någon med detta fenomen. Jag tror med på hygien och de små kryp som kan föröka sig i den goa fuktiga värmen | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-06-26 14:59 | |
![]() | Imaginos: testa!!!! Och så får vi höra sen hur det gick och hur det kändes | |
| Imaginos - Ej medlem längre | 2007-06-26 15:07 | |
![]() | Annars kan vi ju testa med din BH. Visst ja, det går ju inte, ty du har den inte på dig i bastun - heller. ;-) För övrigt går nog jag också på "hygientesen". | |
| vulcan | 2007-06-26 15:30 | |
![]() | Jag har också lagt märke till att många fler än förr sitter med badkläder på i bastun. När det gäller yngre grabbar har ju många dessutom nu också den för mig helt obegripliga vanan att ha kalsonger under badbyxorna. Jag brukar f.ö. ha mina badbyxor att sitta på. Än har de inte smält :) | |
| monk - Administratör | 2007-06-26 15:34 | |
![]() | Kan det ha något att göra med att det kommer klor från bassängerna på badbyxorna som kan orsaka farliga ångor i bastun? | |
| skogstorparn | 2007-06-26 15:35 | |
![]() | är väl en hygienfråga antar jag plus att klor i kombination med värme inte luktar så gott..vad som är värre är ofoget som vissa tonårskillar gör..badar med kallingar under badshortsen.. | |
| Morristown - Ej medlem längre | 2007-06-26 15:50 | |
![]() | Alla ni som stör er på badkläder...är ni tocka däringa fluktare som känner er blåsta på konfekten? | |
| Plink | 2007-06-26 16:02 | |
![]() | nää men det är ju för att man ska kunna kolla på varandra och jämföra sej med dom ju... | |
| Imaginos - Ej medlem längre | 2007-06-26 16:13 | |
![]() | Kallingar under badbrallorna?? Gosh, mycket ska man höra innan cyklopen smälter. Dagens ungdom asså... suck :-s | |
| skogstorparn | 2007-06-26 16:24 | |
![]() | ja det är för jävligt! ofta när jag är i simhallen får badvakten säga till folk..pga detta ofog måste dom klorera hårdare vilket gör att andra som är känsliga för klor måste sluta bada.. | |
| ooord | 2007-06-26 17:32 | |
![]() | De flesta blöter ju ner sig i duschen innan de går in i en bastu. Och har man då inte badkläder på sig, så kanske de värsta fekalieansamlingar mellan skinkorna sköljs bort där. Istället för att de följer med svettdropparna ner över lavarna inne i själva bastun. | |
| Brittson | 2007-06-26 17:37 | |
![]() | Varför i hela friden ha kallingarna på under badbyxorna när man badar?! Jag tänkte så, att badkläderna kan bli förstörda, men att det borde var och en ha på sitt eget ansvar. Det bästa vi kunde komma på var att de inte vill ha klor-ångor från badkläderna i bastun. Och det var visst inte så befängt då, om man ska lita på er betapetare! Och det ska man väl... | |
| skogstorparn | 2007-06-26 17:51 | |
![]() | ungarna vill ju ha badshortsen hängande ner på höften precis som med jeans(man måste ju va cool..)och då måste dom ha kallingar under för att inte visa hela röven.. | |