Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 11 |
Mobilspel
| Pågående | 19 706 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| carro90 | 2007-08-10 15:08 | |
![]() | Bästa film Gillar att kolla på film, har ni något bra filmtips? Själv är min favorit "Remember the titens". Den är ruskigt bra! | |
| Arme - Ej medlem längre | 2007-08-10 15:11 | |
![]() | Just nu är min favoritfilm "Lyftet" Anders Lönnbro spelar Kenneth Ahl, en kille som hamnat på glid och tar intryck från de flesta. För Kenneth är allt i samhället svart eller vitt. En härlig svensk film från 1978. | |
| sarlina | 2007-08-10 15:30 | |
![]() | Forrest Gump Cabirias nätter Fruktans lön | |
| Iscar - Ej medlem längre | 2007-08-10 15:38 | |
![]() | Rätt meningslös tråd om man bara skriver ned sin favortfilm utan att lämna en recension som får någon utomstående att känna en aha-upplevelse och kolla upp filmen. Själv ser jag enbart på porrfilm där manus, skådespeleri och scenografi spelar mindre roll. | |
| Hedenstierna | 2007-08-10 16:23 | |
![]() | Nyckeln till frihet.. bäst! | |
| Freudian - Ej medlem längre | 2007-08-10 16:53 | |
![]() | Life of Brian - bästa komedin någonsin. The Big Lebowski - fell good-film som är bättre andra gången eftersom intrigen är obefintlig. Deconstructing Harry - aldrig har en neurotisk intellektuell gestaltats bättre än av Woody Allen i denna film. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-08-10 17:26 | |
![]() | The Prestige - kul att se Tesla på film. :) | |
| lilla_zara | 2007-08-10 17:30 | |
![]() | jag gilllar Day after tomorrow | |
| ÖverPräktig | 2007-08-10 17:41 | |
![]() | Se Homerfilmen om Ni inte det gjort det ännu. Efter denna är man en gladare människa. | |
| Cassano | 2007-08-10 19:30 | |
![]() | Olika typer av filmer. Babel tyckte jag var väldigt bra, men man ska nog vara upplagd för att se en sådan film. Notting Hill kan jag se hur många gånger som helst! Forest Gump gillar jag också. Sedan gillar jag filmer som är lite kluriga typ Flightplan, Keeping Mum | |
| Forky - Ej medlem längre | 2007-08-10 20:10 | |
![]() | "Mannen på taket", helt klart. Det är en fröjd att se Carl-Gustaf Lindstedt som Martin Beck. Resten av skådespelarensemblen är också i högform. Bo Widerberg regisserade of course. En klassiker, sanna mina ord. | |
| Mick E - Ej medlem längre | 2007-08-10 20:13 | |
![]() | För en gångs skull måste jag hålla med Forky, "mannen på taket" är en ruskigt bra film, även ur en internationell synpunkt.....en film som till skillnad från de flesta svenska alster inte är skitnödigt pretentiös, eller handlar om någons jävla kamp mot sina egna demoner... | |
| Forky - Ej medlem längre | 2007-08-10 20:22 | |
![]() | En liten känga åt hädangångne Ingmar månne? :-) *Håller med* | |
| Mick E - Ej medlem längre | 2007-08-10 20:23 | |
![]() | Dessutom vill jag varm rekommendera mästerregissören Lucio Fulcis samtliga verk, en fröjd att beskåda.. | |
| stefanf | 2007-08-10 20:56 | |
![]() | Groundhog day (Måndag hela veckan) med Bill Murray är en av mina favoriter. Humor, eftertanke, märkligheter och äkta kärlek i en mycket välproducerad mix. | |
| Nemi | 2007-08-10 21:04 | |
![]() | www.betapet.com/inde...am p;page=0 samt www.betapet.com/inde...am p;page=0 Jag rekommenderar ovanstående trådar då de redan innehåller en mångd med tips och åsikter om film. /Nemi | |
| skogstorparn | 2007-08-10 21:07 | |
![]() | rätt forky! "mannen på taket" är ju bara bäst! vill bara tilläga "den enfaldige mördaren" fantastisk! kan se den hur många gånger som helst.hasse alfredsson en favorit som jag håller skyhögt över tex ingmar,pga av hans enorma bredd dvs komiker/regissör/skådis/r evymakare | |
| raringen | 2007-08-10 21:37 | |
![]() | "Picassos äventyr" med Gösta Ekman i huvudrollen. Speciellt när han försöker fråga hyresvärdinnan om det finns vatten i lägenheten.... | |
| Forky - Ej medlem längre | 2007-08-10 21:48 | |
![]() | Då vill jag även slå ett slag för "Mannen som slutade röka"; en bitvis hysteriskt rolig film. Speciellt när Gösta Ekman skalar potatis och sedan ägnar sig åt att försöka limma tillbaka skalet på knölarna. Där snackar vi abstinensproblem. | |
| MrsS | 2007-08-10 21:53 | |
![]() | Nyckeln till frihet är en fantastisk film, håller med Hedenstierna om det. En annan mkt sevärd film är Den gröna milen, efter en bok av S King om en dödsdömd svart man under 30-talet i Amerika (med bl a Tom Hanks). Å sen, till sist, en riktig snyftare på min lista: City of angels, med Meg Ryan och Nicolas Cage . Bölar lika mkt varje gång...kanske mer nu än efter första gången eftersom jag nu _vet_ vad som hända skall. :o) Å just ja...jag älskar ju Papillon oxå...fast nog mer att läsa än att se =) | |