Spelrum
Giraffen43
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
30
Inloggade77
Mobilspel
Pågående19 264

Forumkategorier

Användare Inlägg  
herr greger - Ej medlem längre2009-02-27 20:59
Antal inlägg: 53

standardrum
Standardrummet Papegojan dog ut, och det vet jag och det vet admin. Admin. uppmuntrade ett "samlingsrum" som enda möjlighet till att få till ett rum renodlat för standardspel.
-"Vi har inget emot att ett kompisgäng med samma intresse träffas i ett rum".(eller hur det nu lät)
Det funkar inte. Papegojan är bevis nog.
Kan ni hjälpa oss?

Birgerkung - Spelvärd2009-02-27 21:10
Antal inlägg: 2392

Jag fattar inte. Vad vill du ha hjälp med?

Modest Y - Ej medlem längre2009-02-27 21:15
Antal inlägg: 424

Tror herr greger försöker säga att utan ADMs hjälp så kommer det inte bli ett klassiskt rum.
Att folk inte samlas som innan...
Fast önskemålet står kvar.

Men herr greger o vi andra får nog bita i det sura äpplet o acceptera att det aldrig någonsin kommer att bli så.
Ligger inte intresse att utveckla sajten åt det hållet.

Slump o panik ska det va ;-)
Bara att byta spelsätt, le o va gla'.

ROBODENDR0N - Ej medlem längre2009-02-27 21:15
Antal inlägg: 330

Ett "standardrum" sanktionerat av sajtens ägare är naturligtvis det herr greger efterfrågar.

odin - Administratör2009-02-27 21:16
Antal inlägg: 7442

Modest Y, givetvis, vi gör allt för att jävlas med sajtens medlemmar.

Ässät2009-02-27 21:17
Antal inlägg: 4824

Då vill jag ha ett rum fullt med godis :D Godisgrisen kanske?

Modest Y - Ej medlem längre2009-02-27 21:20

Odin, det hade kunnat va en enkel match för er att kolla hur det hade fungerat.
La ner massor av tid o energi.
Intresset var massivt, men kändes inte hållbart utan ert stöd.

Svaret vi fick var baserat på gamla tiders erfarenhet.
Men nu är det som det är... svarade bara på frågan.
Kul att du läste förresten ;-)

ROBODENDR0N - Ej medlem längre2009-02-27 21:20

Odin, kan du ge ett rakt ock koncist svar på varför ni inte vill upplåta ett endaste rum för enbart klassisk scrabble?

ROBODENDR0N - Ej medlem längre2009-02-27 21:21

*och

Ässät2009-02-27 21:22
Antal inlägg: 4824

Det tror ju faktiskt jag att jag redan läst svaret på i en annan tråd.. det var inte tekniskt möjligt eller nåt sånt... eller nåt annat nåt sånt...

ANDERStG2009-02-27 21:23
Antal inlägg: 7560

odin: Aha, så det ÄR så. :)

Gungner2009-02-27 21:24
Antal inlägg: 145

Det kräver en hel del programmering för att strypa andra spelsätt.

Sedan håller jag med odin, det är bättre att ha det som det är. Det är bara att byta spelrum. Jag spelar alla brädtyper, varför hatta runt mellan olika spelrum. Jag har spelat i flera år och behöver inte vänta särskilt länge för att möte någon motspelare (det är bara dem som väljer med omsorg som verkar vilja ha specialrum).

Birgerkung - Spelvärd2009-02-27 21:25
Antal inlägg: 2392

Det här är ju så uttjatat. Jag skulle också gärna se ett standard-rum, men nu har ju de ansvariga meddelat 100 gånger att alla speltyper kommer att finnas i alla rum. Då är det rätt korkat att fortsätta tjata om det.

herr greger - Ej medlem längre2009-02-27 21:26

ja just det Birgerkung!

ANDERStG2009-02-27 21:27
Antal inlägg: 7560

Gungner: Jag gissar på ingrepp i fem kodrader.

Modest Y - Ej medlem längre2009-02-27 21:27

Sa ju just det... iaf det som va meningen hehe.

herr greger - Ej medlem längre2009-02-27 21:28

Men för övrigt är admin. väldigt öppna för att medlemmarna kommer med önskemål.

Gungner2009-02-27 21:28

Satsa på IT-ordlistan istället så blir ni bäst på något iaf, Grisen behöver folk.

Gungner2009-02-27 21:28

Musen var det.

Viktor_M - Ej medlem längre2009-02-27 21:28
Antal inlägg: 1637

Jag tycker att monk (administratör) hade en mycket bra motivation till varför papegojan inte ska var för enbart klassiskt spel. Så denna tråd skräpar ner ytterst mycket i min mening.

Citat av monk:
"Eftersom jag är en av personerna bakom Betapet vill jag avsluta denna tråd med några rader.

Det är ganska uppenbart att det finns många medlemmar här med starka viljor och synpunkter. Det tycker vi som driver Betapet är kul och vi har alltid försökt vara öppna för nya förslag och idéer. Exempelvis har vi infört möjligheten att spela med böjningsord vilket inte hade varit möjligt om inte ordgräwaren & co utvecklat ordlistan. Vi har även tagit fram utökad spelstatistik, snabbare spellägen (Panik), fler spelbräden (Slumpad) vilket förmodligen inte heller hade hänt utan en bra dialog med sajtens medlemmar.

Många idéer har alltså genomförts och blivit verklighet, precis som en del andra förslag inte förverkligats. När det gäller önskemålet om att dela in spelrummen efter spelstil har vi som utvecklar sajten diskuterat och kommit fram till att vi inte tycker att det är någon bra idé.

Vi kan förstå att det finns många medlemmar som vill spela på klassisk spelplan, men på samma sätt vill alla spelare ha unika rum som passar för just deras spelstil. Vi har svårt att motivera varför de som gillar just klassiskt ska premieras, och inte de som vill ha egna rum för slumpat, för hets, för panik, för 3-4 spelare, för högratade, för nybörjare osv. Alla dessa rum tror vi skulle bli rörigt och det är alltså skälet till att vi valt att ha kvar det som det är idag.

Dessa skäl har vi förklarat i en mängd forumstrådar och det känns tråkigt att de som redan känner till vårt beslut inte kan respektera det.

Det som hänt de senaste veckorna är att några av de medlemmar som gillar klassisk spelplan uppmuntrat varandra att träffas i papegojan. Detta är helt okej så länge det handlar om att tipsa kompisar på ett trevligt sätt. Att däremot spamma spelrumschattarna om att papegojan är det nya rummer för klassiskt spel eller att skälla ut spelare som startar slumpspel i papegojrummet är oacceptabelt."
----

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?