Spelrum
Giraffen40
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade67
Mobilspel
Pågående18 812

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Shinesia - Ej medlem längre2009-08-26 09:57
Antal inlägg: 40

Jehovas vittnen
För gudskull, nu har dom ringt på dörren för 4:e ggr på 2 månader, jag har lapp i min dörr : jehovas vittnen läs här, ring inte på dörren tack!
Ändå hjälper det inte.

Igår ringde en tjej och när jag öppnade dörren då började hon DIREKT prata om att bli "medlem"
Har dom verkligen ingen respekt att man är helt ointresserad??..

Viktor_M - Ej medlem längre2009-08-26 10:01
Antal inlägg: 1637

Jag tror inte att de ser på det på det sättet. De vill väl bara få med dig på rätt sida så att du finns i guds minne efter harmageddon.

För mig är det iofs fortfarande rätt respektlöst.

Bitte - Administratör2009-08-26 10:07
Antal inlägg: 24200

Be dom snällt och vänligt att göra en anteckning i sin bok om att du INTE vill ha besök av dom, detta gjorde jag för nått år sedan och efter det har de ALDRIG ringt på vår dörr igen

Bitte

Shinesia - Ej medlem längre2009-08-26 10:08

Ok tack för tips och råd, ska göra det nästa gång dom ringer på dörren..

Ordfobi2009-08-26 10:10
Antal inlägg: 66

Du blir garanterat av med dom om du istället ber dom att komma in för att få veta mer om satan, som den största och mäktigaste kraften. . .

miss_ia2009-08-26 10:13
Antal inlägg: 288

Jag blev av med dom då min då 7-åriga dotter öppnade dörren med en Bewitched-tröja på sig. Då hon vände sig om och ropade efter mig såg de "vittnena" som ringt på dörren att det står "Join the hellcult" på hennes rygg. Då ringde dom inte på igen:)

___Tania___2009-08-26 10:17
Antal inlägg: 1158

Kan man hota med polisanmälan för att man känner sig trakasserad?

miss_ia2009-08-26 10:20
Antal inlägg: 288

Visst kan man det!

Phantony2009-08-26 10:33
Antal inlägg: 126

Vad får man om man korsar en satanist och ett Jehovas vittne?

En liten glad jävel som går omkring och ringer på dörrar och ber folk dra åt helvete...

Risotto - Ej medlem längre2009-08-26 10:42
Antal inlägg: 3069

Jag har som de flesta andra alltid haft inställningen att Jehovas är en "pain in the ass" då de kommer och ringer på dörren och jag har gjort diverse bilder i huvudet hur jag slänger dem huvudstupa ner för trappen utan pardon.
Nu får jag väldigt sällan besök av dessa, tror det endast har skett en gång faktiskt, kanske beror det på att det står "bli blodgivare på min dörr"......?
Hur som så den här enda gången det handlar om, i vart fall som jag har i minne, så var det två äldre herrar som missionerade och de tackade för sig utan protest då jag redan från början såg litteraturen de hade med sig och sa att jag inte är intresserad.
Nog för att jag avskyr missionsverksamhet för dess ignorans och respektlöshet mot andra människor men jag måste säga att jag tycker att deras beteende var helt acceptabelt och kan inte säga något ont om deras dörrknackning, inte annat i alla fall än att jag inte gillar missionsverksamhet.

6555562009-08-26 10:51
Antal inlägg: 857

Jag brukar säga att jag är teologie dr. och tar betalt per minut för religiösa samtal.

Shinesia - Ej medlem längre2009-08-26 10:58

655556 Ha ha du. :)

Jag är verkligen så trött på dom, ska göra det nästa gång dom ringer på dörren, jag ska visa att jag är verkligen INTE intresserad + jag har 2 hundar som kan morra om det behövs haha :)
Men seriöst, dom ÄR hopplösa!!

Tess 082009-08-26 11:08
Antal inlägg: 18003

Vi hade besök av dom från början när vi flyttat till vårt hus.
Jag klargjorde snabbt att vi INTE var intresserad, att min sambo är blodgivare och att jag hade varit det om det varit så att jag fick lämna blod, jag förklarade att min dotter inte skulle överlevt sina operationer utan extra blod och visade ett rätt så "illa" kort på henne där hon ligger i en säng med sladdar och slangar.
De fortsatte komma lite då och då i alla fall och ibland öppnade vi itne dörren TROTS att vi visste att de fattade att vi var hemma.. taktik :)
Efter några besök (av himla trevliga tanter, nästan varje gång ver det samma tanter) så var jag på väg till bilen när de kom.
Jag förklarade att ajg var på väg bort och inte hade tid med dom och då frågade ena tanten om jag kanske ville att de skulle anteckna oss som 'inga besök tack' och ja sa JA, tack :)
Sen dess är vi fri!!!
Men som sagt så var jag aldrig arg eller otrevlig, dock bestämd!

Skugga2009-08-26 11:09
Antal inlägg: 6559

Jag är inte själv vittne, och kommer aldrig att bli, men känner flera vittnen, och jag kan berätta att de flesta (om inte alla?) församlingar har en lista där de skriver upp de som bestämt sagt ifrån sig besök. Du behöver knappast ta hundarna till hjälp, Shinesia, säg bara till att du vill att de antecknar att du inte vill ha besök av något vittne.

Skugga2009-08-26 11:17
Antal inlägg: 6559

Och ni vet, de missionerar ju inte för att vara jävliga och besvärliga, de gör det för att de är helt och fullt övertygade om att det är deras plikt att rädda alla människor... Men visst kan de vara lite påstridiga ibland, det kan jag hålla med om.

bitley - Ej medlem längre2009-08-26 11:22
Antal inlägg: 691

De har ju bara plats för 30.000 st i sin himmel där man kramar lejon och pratar skit med björnar? Jag förstår inte hur de får ihop det där.

___Tania___2009-08-26 11:26
Antal inlägg: 1158

Jag bjöd in en gång för evigheter sen. Två gulliga tanter. De gick ju inte!! Jag hade dem där i ett par timmar, och sen ringde en kompis, och jag försökte berätta vilka jag hade på besök. Så där låg jag i söngen och ignorerade dem... Till slut förstod de, och de gick.

Ond_kanin - Ej medlem längre2009-08-26 11:34
Antal inlägg: 470

Jag brukar bjuda in dom för ett samtal om satan..men dom brukar inte vilja det.

Vakum2009-08-26 11:40
Antal inlägg: 21

bitley:
Du har fel.
144 000 utvalda kommer till himlen enligt Jehovas vittnen.
Dom kan alltså bli hur många som helst, men det kommer bara sluta lyckligt för 144 000 av dom.

Man tycker ju att dom borde strunta i att värva folk och på så sätt öka chansen för dom som redan är med.

petpus - Ej medlem längre2009-08-26 11:42
Antal inlägg: 13

Jag har länge planerat att ta reda på jehovas vittnens hemadresser och gå runt och knacka dörr med frågan: Hej jag kommer från ateisterna, får jag komma in och berätta om oss? ;)

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?