Spelrum
| Giraffen | 13 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 14 |
Mobilspel
| Pågående | 19 196 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| leker | 2010-01-03 21:52 | |
![]() | Pälsa på hunden? www.aftonbladet.se/n...63 74900.ab Själv har jag aldrig klätt på några av mina hundar några kläder, dom har fått vinterpäls och klarat sig prima. Klär ni på era hundar på vintern? | |
| Comeon - Ej medlem längre | 2010-01-03 21:54 | |
![]() | Japp det har jag. Beror ju lite på vad man har för hund. Min var en jack russel och den behövde kläder på sig när det var riktigt kallt ute. | |
| leker | 2010-01-03 21:55 | |
![]() | comeon: mina är grandisar och dom har ju inte mer päls? | |
| leker | 2010-01-03 21:57 | |
![]() | Kan tillägga att jag tycker kläder på hund är ännu ett sjukt exempel på människans eviga önskan att förmänskliga hunden. | |
| Comeon - Ej medlem längre | 2010-01-03 21:59 | |
![]() | Ja jag vet inte men jag gjorde så med min hund. Ansåg att han behövde det och det kan ju inte skada i alla fall. Bättre de är varma en blir kalla. | |
| grusplan | 2010-01-03 22:00 | |
![]() | Ja min chihuahua fick ett täcke på vintern , hon frös betydligt mindre då , eftersom vi inte bor på varmare breddgradr så kan det behövas ibland, dock finns ju hundar som skäms ögonen ur sig om man klär på dom så då får man väl ta kortare promenader: ) | |
| grusplan | 2010-01-03 22:02 | |
![]() | finns förövrigt även hjälp för kalla tassar , tex nåt slags fett man kan smörja in trampdynorna med för att inte förfrysas har jag för mig | |
| Comeon - Ej medlem längre | 2010-01-03 22:02 | |
![]() | "Kan tillägga att jag tycker kläder på hund är ännu ett sjukt exempel på människans eviga önskan att förmänskliga hunden." Man kunde ana sig till den åsikten med ditt första inlägg:-) Jag har inga problem med att man klär sin hund om det har ett syfte. Vilket ett klädesplagg har även för en hund i sträng kyla. | |
| leker | 2010-01-03 22:02 | |
![]() | Grusplan: att en hund skakar betyder sällan att den fryser, så hur visste du att hon frös? | |
| leker | 2010-01-03 22:05 | |
![]() | Att hundar skakar när det är kallt är väl deras sätt att hålla värmen? Om dom nu blir stillastående i väldig kyla då. Ska man ut med hunden, så ska den ju gå eller aktiveras. Comeon: jo, jag vet att det gick att förutspå :) | |
| slånbär | 2010-01-03 22:06 | |
![]() | Beror ju på vad man ska göra. Jag har Schäfrar och klär aldrig på dom men om jag tex skulle ut och spåra i några timmar då skulle jag nog få ta med något för dom att sitta på iallafall. Förövrigt så tycker jag det är förnedrande när folk klär på sina minihundar som små dockor. Skaffa ett liv istället. | |
| leker | 2010-01-03 22:09 | |
![]() | Slånbär: ja, inga av mina schäfrar behövde kläder. Ingen av mina grandisar verkar behöva det heller och dom har väldigt mycket mindre päls än en schäfer. Något jag dock är noga med på vintern är att inte bada och tvätta hundarna, inte om det är kallt iaf. Det tar ju bort deras skyddande fettlager och gör dom mer utsatta. Dom luktar inte illa för det, dom tvättar sig själva :) | |
| Lisaluring | 2010-01-03 22:11 | |
![]() | Jag har en 10-veckorsvalp som fryser häcken av sig i dessa minusgrader. Är velig i hur jag ska göra - med tanke på att min förra hund fick diskbråck och behövdes avlivas akut...... å ena sidan vill jag följa naturen med vinterpäls o dyl..... men vill inte ha samma skit igen.......kanske fixar jag en en liten "päls" för de mest kyliga dagarna. | |
| leker | 2010-01-03 22:13 | |
![]() | Jag tror helt enkelt såhär: Badar man inte hundarna under vintern och håller dom bra i hull, så är kylan inget problem för någon ras. När hunden vistas ute ska den ju promenera eller aktiveras, vad gör man annars ute i kylan med hunden? Skakar hunden , så har man försatt den i läget att kroppen automatiskt värmer sig själv genom att skaka. | |
| Comeon - Ej medlem längre | 2010-01-03 22:15 | |
![]() | Men hunden tar väl inte skada av ett täcke för att vara på säkra sidan att den inte fryser? | |
| leker | 2010-01-03 22:15 | |
![]() | Lisaluring: De få stunderna din lille ska va ute, kan väl inte skada? Dom ska ju ändå inte gå några direkta promenader eller motioneras på det sättet än. | |
| bostonchick | 2010-01-03 22:16 | |
![]() | Min Ridgeback är frusen och man märker tydligt hur mkt bättre han trivs med sin jacka på. Pälsen är väldigt kort och slät. Inte mkt till värme där! | |
| leker | 2010-01-03 22:17 | |
![]() | comeon: nej, kanske inte. Dock får dom ju inte den vinterpäls dom behöver om man skyddar dom mot kylan.. | |
| leker | 2010-01-03 22:17 | |
![]() | boston: samma med mina, likadan päls. | |
| apbur | 2010-01-03 22:18 | |
![]() | Hundar kan väl också frysa, det bästa är väl att den rör på sig. Den kan dock få ont i tassarna efter ett tag. Tycker inte man behöver vara rabiat motståndare till värmande täcken för hunden. Onödigt att börja med det tidigt så hunden inte får chans att härdas. Tycker det är lite konstigt att inte människor anammar samma princip om man nu tycker hunden gott kan gå och frysa. Vi kan också härdas men det är förbannat energikrävande och jobbigt. | |