Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 18 933 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Satyra | 2010-01-10 19:04 | |
![]() | Hantverk/kreativitet Skulle personligen inte överleva om jag inte dagligen kreerade på ett eller annat vis. Så har jag varit sedan barnsben och det behovet har inte avtagit med åren, tvärtom. Pysslar ni andra med någon form av hantverk - professionellt eller på hobbybas? * För egen del har jag dels ett hantverksyrke i grunden, har jobbat som frisör under dryga 20 år, tills kroppen sa ifrån och det inte gick längre. * Musicerar/sjunger/skriver musik sedan nio års ålder. Sedan 15 årsålder även offentligt, mer eller mindre regelbundet. (Nja, just låtskrivarprocessen sker inte offenligt förstås, hehe) * Tillverkar smycken genom virkning - av bomullsgarn och dekorerade med stenar jag själv plockar i naturen. Halsband, armband, bokmärken och även duktyngder. Gör även små värmeljushållare av stenar - dekorerade med fler stenar som jag gör till trolltyg och andra väsen. * Stickar, virkar, broderar periodvis. Hela släkten har otaliga tavlor, dukar, tröjor som jag gjort genom åren. * Utöver musik skriver jag även dikter, betraktelser, kortnoveller och ett och annat försök till "riktiga" böcker ligger påbörjade också. Har även skrivit en barnbok i tre delar, illustrerat av min dotters far som var konstnär (numera tyvärr bortgången.) * Bygger hemsidor - vilket jag dock gör mer och mer sällan i takt med att folk börjat använda sig av bloggar med mer eller mindre färdiga layouter. * Skapar grafik genom PhotoShop. Tidigare mest till mina hemsidesbyggen - numera främst till min butik i Second Life. (Någon annan här som vistas i Second Life förresten?) | |
| Rob Gubbrock - Ej medlem längre | 2010-01-10 19:07 | |
![]() | Hör du, det finns jättemånga trådar om detta. :-)) | |
| mrperfect | 2010-01-10 19:15 | |
![]() | Det är tillräckligt jobbigt att lära sig spela piano hyfsat, det kräver ju minst en timmes övning per dag i snitt. Ifall något måste fixas på huset gör jag det själv, det räknas väl? Jag bytte stämnaglar på Flygeln och stämde den, det måste väl ändå räknas? Bilreparationer hatar jag , men på förra bilen bytte jag kupéfläkt, det tog 6 timmar på en lördagkväll..... | |
| myra64 - Ej medlem längre | 2010-01-10 19:21 | |
![]() | Tillverkar smycken av pärlor, som en hobby då. Har kassvis med färdiga saker men jag är för blyg för att sälja mer än till bekanta.. | |
| Satyra | 2010-01-10 19:22 | |
![]() | Hördududu Rob - jag sökte på både ordet Hantverk OCH kreativitet OCH handarbete och fick inte upp ett skit - joo, någon gammal tråd med någon länk till YouTube om någon som målade med tårna, tror jag det var. Så OM det skulle finnas trådar likt denna, då är det fel på sökfunktionen helt enkelt! ;-) | |
| Rob Gubbrock - Ej medlem längre | 2010-01-10 19:24 | |
![]() | DEN tråden skulle du ha använt! Skojar bara. :-) | |
| myra64 - Ej medlem längre | 2010-01-10 19:25 | |
![]() | Det går att söka på både hobby och hobbies så får man fram gamla trådar, om det är samma ämne låter jag vara osagt då jag ska utfodra huliganerna nu... | |
| Satyra | 2010-01-10 19:25 | |
![]() | mrperfect - hehe - ja det är klart att husfixeri och det andra du räknar upp är hantverk! Fast ... jag kreerar för att jag har ett stort behov av det, för att jag njuter av det och vill göra det och då ser jag inte på det som något "jobbigt". ;-) | |
| Rob Gubbrock - Ej medlem längre | 2010-01-10 19:26 | |
![]() | Jag är för övrigt hobbypoet. Jag plitar ner dikter om livet, döden, kärleken och den oförsonligt hårda tillvaron i stort. | |
| amb1 | 2010-01-10 19:28 | |
![]() | Pysslar med det mesta. Tillverkar ringar, syr ,målar, tapetserar mm. Mest intresserad av inredning typ shabby. Btw Satyra, har själv en dotter Zabina född 87. Kollade din hemsida, då vet du:)! | |
| Satyra | 2010-01-10 19:31 | |
![]() | myra64 - tråkigt att du inte vågar sälja dem vidare mer, men jag förstår precis hur du känner - är likadant faktiskt. (Räknar inte in mitt yrke som frisör då, för DE tjänsterna har jag såklart tagit betalt för!) Har i och för sig sålt ett fåtal smycken och musicerar gör jag ju offentligt men ... har väldigt svårt för att "sälja" mig själv, tycker det är rent pinsamt att ta betalt för något jag njutit av att göra och alla skrifter jag har liggande ... dem skulle jag vilja skicka in någonstans men trots min kaxighet utåt så har jag tydligen inte tillräcklig tro på det jag gör. :-O ;-) Angående trådar så handlar inte denna BARA om hobbyn utan innefattar även professionellt utövande av hantverk. Därför letade jag inte ens på ordet hobby. ;-D | |
| Sangria | 2010-01-10 19:33 | |
![]() | Har inte tid att pyssla-Jobbar heltid har två hundar(bruks) roddar ett fotbollslag och sköter mitt hem med innehåll(två tonåringar och en man ) och tränar dessutom själv flera gånger i veckan.Man blir väl pesionär också nån gång.Då får man väl kanske tid att klippa och klistra...... | |
| pion ekrot | 2010-01-10 19:35 | |
![]() | Vilken härlig skryttråd. Ja, jag är rätt kreativ men jag orkar inte beskriva det så ingående just nu. Se länk på min profil om du är intresserad. | |
| Satyra | 2010-01-10 19:38 | |
![]() | Rob - Kul - har du försökt få något utgivet? amb1 - Härligt. Sy, måla och tapetsera är jag inte alls bra på - har dock helt ensam renoverat om hela mitt boende för tre-fyra år sedan, men det var i någon fas av storhetsvansinne och övertro på mig själv och det gör jag inte om - herregud så jobbigt det var, hehe. Beundrar människor som orkar! Ah, jamen det är ett vackert namn, tycker jag. :-) Särskilt med den stavningen. ;-) Minns när jag skulle döpa min dotter att många sa att "Näe, Zabina heter ju bara hästar och hundar". :-O :-) | |
| myra64 - Ej medlem längre | 2010-01-10 19:39 | |
![]() | Men Sangria, jag har två jobb, 160% totalt, 3 ungdomar hemma, 2 hem, 3 hundar, 2 katter och hinner ändå pyssla en del.. Det går i och för sig ut över dammsugningen men det är ju ändå såååååå tråkigt så det gör inte så mycket.. :) | |
| Pingiskillen - Ej medlem längre | 2010-01-10 19:40 | |
![]() | Men Sangria vad gör du på fritiden då? Någonting måste du väll slå ihjäl tiden med. | |
| Rob Gubbrock - Ej medlem längre | 2010-01-10 19:43 | |
![]() | "Rob - Kul - har du försökt få något utgivet?" No, a man´s gotta know his limitations. :-) | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-01-10 19:43 | |
![]() | För mig betyder nästan hantverk och kreativitet olika saker. Hantverk behöver inte vara direkt kreativt. Jag gillar inte riktigt att hålla på med hantverk som att sy eller dyl så länge jag inte kan vara kreativ, dvs få till något eget uttryck. Nu har jag tröttnat på mitt eget uttryck dessutom :) | |
| Satyra | 2010-01-10 19:46 | |
![]() | Sangria - :-) Mm, fast jag hade alla mina "hobbyn" även under de år jag jobbade mer än heltid som frisör och var ensamstående mor så det här med tid måste nog ändå vara en prioriteringsfråga. Du prioriterar hundarna och träningen kanske, där jag prioriterat musicerande och diverse pyssel. ;-) pion - hahaha - Ser det inte som en skryttråd men visst, det kanske det ser ut som för någon. ;-) Och visst kan jag kika in på din länk - dock kanske det är fler som är intresserade av ditt kreerande och alla kanske inte tar sig tid att checka in profillänkar så jag skulle ju gärna ändå önska att skrev något om det här också. :-) Ps, hade ju själv också bara kunnat sätta in en länk till min hemsida, som innefattar diverse vidarelänkar till de kreativitetsområden jag pysslar med, men ... kändes lite trist så jag gjorde så här istället. :-) | |
| mrperfect | 2010-01-10 19:47 | |
![]() | Satyra, jag hinner inte öva så mycket jag vill....lika bra det ryggen klagar om jag sitter där för länge :/ | |