Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 1 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 2 |
Inloggade | 5 |
Mobilspel
Pågående | 19 544 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
stol | 2010-04-18 10:50 | |
![]() | Ny Moskè i Göteborg När en Moskè ska byggas och det ansöks om tillstånd då är Göteborgs byggnadsnämd väldigt snabba i alla sina beslut. Jag förstår inte att tillståndet beviljades. Nu är det säkert någon som tycker "låt dom bygga sin Moskè din rasist". | |
LisaLong | 2010-04-18 10:54 | |
![]() | stol håller med dig, så då är vi väl 2 rasister..*ler* | |
Bitte - Administratör | 2010-04-18 10:54 | |
![]() | Alla beslut som fattas i en byggnadsnämnd prövas mot gällande detaljplan alltså det som styr vad som får byggas i ett visst område , Om ansökan INTE strider mot planen kan man inte säga nej, som nämnd. Bitte | |
Pseudonymf | 2010-04-18 10:55 | |
![]() | Jag fattar nog inte riktigt själva diskussionsunderlaget? Är det att det är fel på Göteborgs byggnadsnämnd eller är det själva grejen att det ska byggas en moské och du tillåter inte det för att du är rasist? Lite tydlighet vore kanske på sin plats... | |
Pseudonymf | 2010-04-18 10:55 | |
![]() | Är det nåt att le åt, LisaLong? | |
Bitte - Administratör | 2010-04-18 10:56 | |
![]() | Stol kan du länka till beslutat som nämnden fattade Bitte | |
LisaLong | 2010-04-18 10:59 | |
![]() | Pseudonymf jag log för jag skrev att "då är jag oxå rasist" ironisk | |
dannyzyko | 2010-04-18 11:00 | |
![]() | Två frågor. -Har du något "bevis" för att byggnadsnämnden beviljar moskébyggen snabbare än de ger tillstånd till andra typer av byggnader? Eller är det bara en känsla? -Vad är det med beslutet du inte förstår? Skulle andra sorters byggen inte tillåtas på just denna plats tror du? Har du exempel på andra byggförslag av liknande typ som blivit nekade? Det blev snarare två frågekluster än två frågor. | |
Tess 08 | 2010-04-18 11:01 | |
![]() | Jag fattar inte heller... Vill ni inte ha en moské i Göteborg eller är det byggnadsnämnden det är fel på? | |
Tess 08 | 2010-04-18 11:01 | |
![]() | Håller med danny ovan | |
bobo flux | 2010-04-18 11:04 | |
![]() | LisaLong, jag hängde inte med här nu...tycker du det var fel att tillståndet beviljades, och du nu antar att folk kommer att betrakta dig som rasist? | |
Mitch Ryder - Ej medlem längre | 2010-04-18 11:11 | |
![]() | Religion har väl inte med hudfärg eller ursprung att göra | |
Bitte - Administratör | 2010-04-18 11:12 | |
![]() | Jag vill läsa om ärendet i ett protokoll från kommunen , för som jag tolkar det så har man följt gällande lag , är det bara ok enligt gällande plan i området eller om man gjort en planändring och ingen överklagat så är det bara att bygga. Sedan så har en nämnd inte att ta hänsyn till om det är en moské man ska behandla alla sökande lika. vad det sedan gäller eventuellt störande ljud så kommer det troligen att göras även en miljöprövning på det Bitte | |
Pseudonymf | 2010-04-18 11:30 | |
![]() | Jag tycker inte alltid att rasistiska påståenden alltid passar med ironisk eller sarkastiskt klang i textsammanhang. Men om du känner dig bekväm med att folk nu tror att du är rasist så är ju det upp till dig. Danny har en bra klusterlinje att gå på... | |
Egenskap - Ej medlem längre | 2010-04-18 11:40 | |
![]() | låt dom bygga sin Moskè din rasist. | |
apbur | 2010-04-18 11:41 | |
![]() | Motståndarna menar ju på att man förstör naturområdet runt Ramberget. Jag vet bara att det är väldigt vackert att promenera där i bokskogen men att det också är omgivet av asfalt och industrilokaler. Jag antar att de inte ska spränga bort bergen och gräva upp skogen utan helt enkelt bygga där det annars är asfalt och jävligt. Ett lyft då. Moskéer brukar vara vackra byggnader. Man får ju hoppas denna blir det också. | |
Quicka | 2010-04-18 11:48 | |
![]() | Som vanligt är detta ett infekterat ämne, allt som har med invandring, religion etc att göra. Diksussionen hinner inte komma igång förrän rasismen avspeglas i folks inlägg. Själv tycker jag inte vi borde bygga mer moskeér i Sverige DÄRFÖR jag är svensk. | |
ErikSeger | 2010-04-18 11:52 | |
![]() | Men är inte många muslimer också svenska? Jag räknar både konvertiter och invandrare. Jag fattar inte hur de kunde tillåta byggandet av S:t Gertruds Kyrka i Gamla stan! Den byggdes ju för tyskarna i Stockholm! | |
dannyzyko | 2010-04-18 12:06 | |
![]() | Quicka. Jag ser inte riktigt vad din svenskhet har med din åsikt att ej bygga mer moskéer att göra? Sverige är ett sekulariserat land, vi har ingen statsreligion, varken kristendom, hinduism eller islam. En moské är därför inte mer ickesvenskt än en kyrka. Finns behovet (ett behov som jag förvisso hoppas kommer att minska både vad gäller kristna och muslimer) så ska moskéerna självklart byggas, på samma villkor som för alla andra byggnader. | |
apbur | 2010-04-18 12:21 | |
![]() | Precis. Vi har ingen historia. Fira midsommar är inte mer svenskt än att fira det iranska nyåret. | |