Spelrum
Giraffen27
Krokodilen0
Elefanten4
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade58
Mobilspel
Pågående18 759

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Nemi2007-01-27 11:42
Antal inlägg: 5952

Inredning och desajn och pyssel
Jag sitter och hjälper en kompis leta predent till en tjejbekant till honom, snurrar runt på mångder av inredningssidror för att se om jag hittar nåt vackert och personligt men inte kitchigtatt ge till henne.
Kom på att vi inte har någon tråd här på betapet.com om sådant, men vet att det finns mängder av medlemmar här med smak/goda råd/pysselsinne och tänkte att vi kanske kunde tipsa varandra om smarta/vackra/roliga/pyss liga saker som kan förgylla ens liv/tillvaro.

Kan börja med att tipsa om detta www.wallconcept.com/...nc ept.html Tyvärr lite väl dyrt för mig men smart koncept, funderar på att göra något liknande på en vägg som "fond".

lövkratta2007-01-27 16:59
Antal inlägg: 27

Aaah! Det där var ju supersnyggt!
Synd att man själv aldrig skulle få tillåtelse att göra något såntdär i sitt rum..XD

Hm, att pyssla med textilfärg är väldans skoj, samtidigt som kuddvar är enkla att sy..^^ Annars finns det ju gamla tröjor man kan fixa till..^^
Det finns ju schabloner också.

Oooch..så kan man ge bort egenhändigt målade ljuslyktor?:P
Eller låta henne måla dem, det funkar ju också.;D

Hmm, något som också antagligen blir snyggt (har inte haft pengar nog för att någonsin testa.:P) är att köpa svarta ramar i olika storlek, och sätta dem i någon snygg klump på väggen.^^

Men jag är femton så det jag tycker är snyggt kan ju skilja sig en hel del från vad andra människor tycker.:P

LillaJoh - Ej medlem längre2007-01-27 18:00
Antal inlägg: 573

Jag gjorde en cool grej på min vägg i vardagsrummet: jag tog en bit av en låttext ur en av Linkin Parks låtar och skrev den med en fräck stil på datorn och skrev sedan ut detta på over head-papper. Sen lånade jag en over head-apparat av jobbet och lade texten på. Sen var det bara att måla av detta på väggen. Det blev såååå häftigt!!! Så här står det:

stealing second
after second
just ´cause
I know
I can

Nemi2007-01-27 18:14

Vill se bild!

brava2007-01-27 18:22
Antal inlägg: 1636

kul ide med denna tråd. Jag är själv konstnär och gör både "platta2 bilder och skulpturer i olika material. Företrädesvis gammalt skit som folk har slängt eller sånt man hittar ute. gamla elsladdar är nog mit favoritmaterial - blir så bra fågelfötter! annars är jag kanske mest åt det textila hållet. har denna länk att bidra med

www.beckorep.com/index.ht ml

om kompisen själv gillar att pyssla så är ju olika material alltid välkommna tex färger, papper, pärlor, osv man kan hitta mycket fina material på secondhand till mkt bra pris

lövkratta2007-01-27 20:27
Antal inlägg: 27

Det var ju supersmart!
Oooh, något sånt måste jag pröva att göra på mina garderober! (det enda stället jag får måla på..:P) Annars kan det funka med häftmassa och färgat papper.^^ (Hängde upp ett Simpsons-citat i mitt rum för något år sen.:P)
Praktiskt i det att det går att flytta runt, men det är lite jobbigt att behöva fästa upp bokstäverna en och en.XP (om man då inte har skrivstil..:P)

veggie_d2007-01-30 15:03
Antal inlägg: 1187

Samma som wallconcept, fast friare, större och billigare:

www.domestic.fr

Cassano2007-01-30 16:02
Antal inlägg: 335

Jag älskar också att pyssla! Nu för tiden blir det mest tillsammans med ungarna, men ibland blir det småsaker till hemmet också.

Jag har lite pyssel på min sida

www.skapligtenkelt.se

Det är mest barnpyssel, men kanske kan något inspirera till något mer vuxet?

/git

mamman - Ej medlem längre2007-01-30 21:21
Antal inlägg: 6379

Lilla Joh!!!! BILDEN!!!!!!

Tänkte själv göra en mycket enkel fondvägg, men iddes inte.
Vi har mörkgröna tapeter i sovrummet och jag tänkte ta en guldpenna och rita streck (ca 2 cm långa) på en rad och sen en rad under osv tills det blev en liten kvadrat (mindre än 1dm på bredd/höd) Sedan göra sådana kvadrater lite utspridda på en vägg. Såg en sån tapet som var sktisnygg, men passade inte hemma hos oss (färgen var fel)

Min näste tanke var att med tjockguldpenna alt. guldfärg och pensel skriva en dikt som en bård i sovrummet, eller Gud som haver eller en godnattvisa, men det vart inte så heller...

....konstigt... jag gillar egentligen inte ens guld och ändå hade sådana tankar... var jag påverkad av nåt???

Zmul2007-02-02 14:07
Antal inlägg: 198

Gjorde en text målning till min syrra med..nån stevie låt samt alica keyes.Men min polare froken här på betapet.Gör gryyyyyyma tavlor av pärlplattor..Mest på lichenstein nu ..Annars tovar jag tomtar å domherrar nu..=)

LillaJoh - Ej medlem längre2007-02-03 23:50

Nemi och mamman... ni får ursäkta mig, men jag är ganska kass på datorer. Jag vet inte hur man gör för att lägga upp bilder. Jag har digitalkamera så det är ju säkert inte så svårt. Kan nån förklara för mig så kanske jag kan visa sedan...

Nemi2007-02-04 01:09

Jag tror att man kan lägga upp här utan att ens behöva registrera sig, dvs slänga upp en bild på en anonym url.
toolbar.imageshack.us/

Bra att ha för en "tillfällig bild" man inte vill ha på en specifik hemsida. Det ska finnas fler men kommer inte på dom just nu klockan 01. :)

LillaJoh - Ej medlem längre2007-02-07 10:55

mamman och Nemi... kan ni kanske skriva er mailadress som personligt meddelande, så kan jag maila bilden? För DET vet jag hur man gör! Bra va?!

Nemi2007-03-16 11:30

www.treehugger.com/f...yo ur_s.php

Helt klart bästa idén jag sett idag :) Haha. Köp den och fnissa åt de som försöker använda DIN mugg på jobbet sen..

illiterate - Ej medlem längre2007-07-04 15:40
Antal inlägg: 6521

Jag tycker att det vore trevligt att kunna tapetsera med betapeter. Kan ni inte börja sälja såna i webbshoppen? Mina är rätt be som de är i och för sig, men andra vill säkert också kunna skaffa sina alldeles egna betapeter.

Brittson2007-07-04 16:34
Antal inlägg: 467

Hahaha

Liz12010-08-22 18:11
Antal inlägg: 115

Kan tipsa om två sidor med lampor som jag hittat som har väldigt mycket snyggt. uttaget.se och belysningsdesign.se
Någon annan som har något tips på bra/rolig inredningssida?

(Mouche eller annan värd, kan ni rätta stavningen på design i ämnesraden? Det går ju inte söka på tråden med felstavade ord... :( )

Ögonsten - Ej medlem längre2010-08-22 18:49
Antal inlägg: 281

Ler! Tack kommer spana lite allt ni gett urladresser :-D

Tess 082010-08-22 20:08
Antal inlägg: 18003

frostisar.se/

lite kul och kan va snyggt på en spegel eller så

annakarineli2010-08-22 21:16
Antal inlägg: 2519

ww.styleroom.se

En sida med mängder av inredningsalbum som man kan hämta roliga tips och idéer ifrån. Själv är jag helt inne på att prova på att gjuta i betong. Verkar hur roligt som helst och som att det är ganska lätt att göra snygga saker! :)

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?