Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 504 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| WordTour2008 - Ej medlem längre | 2008-03-31 06:45 | |
![]() | Förkyld som en gnu Och jag som brukar skryta med att jag ALDRIG blir sjuk. Hrm, anyway: Någon som har tips på en bra huskur som kan ge mig lindring i detta läge? | |
| tuta | 2008-03-31 07:32 | |
![]() | men stackars! :( hmm, några tips som brukar funka här hemma: drick massa varmt o håll fötterna varma. drick en massa c-vitamin. o så brukar kan yang funka bra. man blir lite piggare för stunden o den e bra mot förkylning. jo o så finns ju massor med akupressurpunkter du kan trycka på som lindrar både feber o värk. krya på dej =) | |
| WordTour2008 - Ej medlem längre | 2008-03-31 07:51 | |
![]() | Tack! :-) Men det där med akupressurpunkter orkar jag nog inte sätta mig in i just nu - har fullt sjå med att palla med att snörvla och hosta. Shit, vad ont i magmusklerna jag har. *Hostade till mig en tvättbräda* ;-P | |
| ordgrävaren - Ej medlem längre | 2008-03-31 08:13 | |
![]() | Partåiga hovdjur får vanligtvis inte förkylning så troligtvis har du drabbats av mul och klövsjuka. Hade det däremot rört sig om förkylning hade jag druckit mycket vatten, ätit vitlök, tagit c-vitamin, hållit mig riktigt varm om fötterna och köpt echinacea på apoteket, det brukar faktiskt lindra. Mot hostan kan du ta Noskapin. | |
| WordTour2008 - Ej medlem längre | 2008-03-31 08:16 | |
![]() | Mul- och klövsjuka... Och det säger du till en hypokondriker. Thanx a lot! :-)) | |
| chixx0r | 2008-03-31 08:54 | |
![]() | Riktigt bra huskur: 5st pressade vitlöksklyftor, ½citron, massor med droppar av tabasco och en ½dl outspädd saft. Blanda och drick. Du luktar bajs i munnen men som förkyld är du rätt ofräsch iaf. Låt det smaka! | |
| WordTour2008 - Ej medlem längre | 2008-03-31 08:59 | |
![]() | Hehe, tack, det där låter som en riktig dunderkur. Nu måste jag bara försöka baxa mig till den lokala Konsumbutiken för att inhandla råvarorna. *Svettiii* :-) | |
| susila | 2008-03-31 09:13 | |
![]() | Bromhexin (också receptfritt) är att föredra framför Noskapin, Noskapin dämpar hostreflexen och kan rentav bidra till att "okomplicerad" luftvägsinfektion utvecklas till lunginflammation. Antihistamin som t ex cetirizin har avsvällande effekt och kan ge viss lindring. Av naturmedlen har Echinacea (röd solhatt) visats ha viss effekt mot förkylning. Höga doser C-vitamin har däremot nyligen visats vara helt verkningslöst i sammanhanget. Sömn rekommenderar jag mest av allt, då kan ditt immunförsvar härja ostört med inkräktarna =) | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-03-31 09:20 | |
![]() | Sömn, sömn och åter sömn... Vätska i mängder, och gärna lite glass!! Ta de lugnt WT2008, och låt förkylningen ta sin tid, tror inte på några dunderkurer alls! En liten kram till dej kanske hjälper? | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-03-31 09:49 | |
![]() | I så fall vill jag oxå ha en förkylningskram eftersom jag är dunderförkyld:) | |
| snorklan | 2008-03-31 10:04 | |
![]() | Gah! tack för tipset susila, men nu har du skrämt mig.. har knaprat noskapin sen i torsdags ju.. | |
| Nannie - Ej medlem längre | 2008-03-31 10:12 | |
![]() | Om man är tät, hostig och snorig tycker jag att det hjälper med pepparrot. Varm buljong med finriven pepparrot är rena mirakelkuren. www.pepparrot.se/ | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-03-31 10:14 | |
![]() | vita_syrener: Du får tredubbla kramar!! och jag glömde ju det viktigaste: Honung... Krya på er alla som är förkylda! | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-03-31 10:32 | |
![]() | Drick mycket oavsett vad det är (te, vatten dock ej alkoholhaltiga drycker). Te med honung är bra och gott! Ta inte för mycket nezeril (eller vad för nässpray du använder). VILA!!! Se detta som ett underbart tillfälle att testa soffans mjukhet på längre sikt eller om sängen blir väldigt varm om manligger i den väldigt länge. Ta det lugnt, ingen har dött av en vanlig förkylning (än så länge) och vila!! *cyberkram till WT* | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-03-31 10:42 | |
![]() | Varm cognac med honung är en trevlig medicin som lenar fint i halsen. Krya på dig. | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2008-03-31 10:46 | |
![]() | Typiskt karlar att pjåka sig över en liten förkylning =) Fast å andra sidan är väl inte WT den "grabbigaste av grabbarna" heller =D Mycket att dricka, både varmt och kallt, raggsockar på fötterna, goda halstabletter, filmkanalen och en varm filt i soffan.. *kramar om WT lite* Det är ju sååååå syyyynd om honom !!! | |
| Q-tile - Ej medlem längre | 2008-03-31 11:34 | |
![]() | Som bennyboll sa: Sömn och vätska. Mer än något annat rekommenderar jag sömn. Dels för att kroppen återhämtar sig fint, dels för att du inte i samma utsträckning känner av att du är förkyld om du sover. Jag brukar offra dagen till att bara vila om jag är sjuk, och det kan ju kännas lagom roligt, men ofta blir förkylningen betydligt lindrigare nästa dag istället. | |
| diana_s | 2008-03-31 11:35 | |
![]() | själv har jag varit rejält förkyld i 6 veckor och lyckats med att hosta till mig sprickor i två revben.... hemskt!! :-( skulle definitivt behöva mer än EN kram *snörvel* har provat de flesta huskurer :-( och läkaren säger att det är virus.... bara att "gilla läget" | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-03-31 11:37 | |
![]() | *KRAAAAAAAAAAM på diana* En inte alltför hårdhänt sådan så man gör illa revbenen.... ;-P | |
| diana_s | 2008-03-31 11:39 | |
![]() | tack mamman, det värmde *ler stort med en liten grimas av smärta* | |