Spelrum
Giraffen | 29 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 15 |
Inloggade | 45 |
Mobilspel
Pågående | 19 651 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Antonia | 2008-04-02 00:33 | |
![]() | Topless i badhus? Har hört en del diskussioner angående passande klädsel i badhus, och är nu intresserad att höra vad andra har att säga. Tydligen har två kvinnor blivit utslängda från ett badhus efter att ha badat topless och de blev sura och demostrerade mot det. Jag vet inte mycket om denna händelse, men själva grejen kan man diskutera om oavsett. JAG tycker att "män är ju topless" är en otroligt fånig mening att säga i försvar. Mansbröst har väl aldrig varit en sexuell "symbol", när kvinnans bröst har varit sexuellt laddat sedan jag vet inte när. JAG tycker inte att det är fel att vara topless på en strand, där solen/solbränna kan ses som en anledning att vara topless. Däremot i ett badhus ser jag inte någon anledning alls, förutom viljan att visa upp sig. Om jämnlikhet är en av åsikterna så borde ju karlarna snart springa runt i tanga/string/ små små speedos där pungen hänger ut och inte en endaste en ska ha något att säga emot. Är det verkligen så många som vill få bort toplessförbudet eller är det bara nåt jag fått för mig? | |
Sara016 | 2008-04-02 00:36 | |
![]() | Jag vet faktiskt inte men jag håller med dig.. | |
Antonia | 2008-04-02 00:41 | |
![]() | Kommer vi verkligen bli mer jämnställda pga nakenheten i ett badhus? Isf, skriker många i badhusens duschar när det är män som städar i duscharna, men inte när det är kvinnor som städar i männens omklädningsrum? Är det okej att kvinnliga väktare/security får muddra ALLA när manliga bara får muddra andra män? | |
Kramerika - Ej medlem längre | 2008-04-02 00:45 | |
![]() | Jag tycker kvinnors bröst är äckliga, och således bör de tvingas att skyla dem. För att inte tala om kvinnor som ammar på stan, usch! | |
erikd | 2008-04-02 00:47 | |
![]() | Jaja, visst, allt ska ju vara jämställt och bra. Det vill vi så klart nå, men jag anser att vi får räkna med att det tar tid. Därför tycker jag att det är viktigare att koncentrera sig på lite mer betydelsefulla saker, så som lika lön för lika arbete, istället för små detaljer.. | |
Mårten | 2008-04-02 00:52 | |
![]() | Den här frågan har redan en tråd: www.betapet.se/forum...ea did=9059 | |
Antonia | 2008-04-02 01:03 | |
![]() | Erikd. Ja, håller helt o hållet med dig. Tror inte detta kommer förändra jämnlikhet alls. Mårten. Har inte gått igenom alla trådar, förlåt...? | |
Lövhögen | 2008-04-02 01:23 | |
![]() | Jag anser att nakna kvinnobröst både symboliserar något vackert, och är vackra i sig. Och nakenhet ser jag som något högst naturligt (men så "får" man inte tycka...). Kramerika: Vari ligger det "äckliga" just med kvinnors bröst, tycker du? På ett sätt är ju de lika mycket en del av kvinnans kropp som exempelvis händerna, näsan, öronen. Jag var för övrigt in på ett kafé vid ett tillfälle och fikade med vänner till mig. Där vid ett bord satt just en kvinna och ammade sitt barn. Och jag för min del tyckte att både den kvinnan och hennes barn, ja hela situationen, utstrålade en enorm harmoni. | |
E Solu - Ej medlem längre | 2008-04-02 01:36 | |
![]() | • Citerar Antonia, 2008-04-02 00:33 • - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - > Tydligen har två kvinnor blivit utslängda från ett badhus > efter att ha badat topless och de blev sura och demostrerade > mot det. Jag vet inte mycket om denna händelse, men själva > grejen kan man diskutera om oavsett. Man kan inte låta bli att le lite åt det dåliga affärssinne som demonstreras här. Kvinnorna har inte gjort något olagligt, men slängs ut för att andra badgäster blir upprörda? Skulle badhus vara bebodda av kvinnor som badade topless skulle det inte dröja länge innan man skulle kunna höja entrékostnaden till minst det femdubbla och därigenom kompensera för de upprörda människor som i protest slutade besöka badhusen. > JAG tycker att "män är ju topless" är en otroligt fånig > mening att säga i försvar. Mansbröst har väl aldrig varit en > sexuell "symbol", när kvinnans bröst har varit sexuellt > laddat sedan jag vet inte när. Kanske för att kvinnor skyler sina bröst? Hade de skylt även resten av kroppens hudpartier liksom man gör i många muslimska länder hade även armarna blivit sexuellt laddade kroppsdelar om ett tag, och man hade stenat kvinnor som visade för mycket av ansiktet. > JAG tycker inte att det är fel att vara topless på en > strand, där solen/solbränna kan ses som en anledning att > vara topless. Däremot i ett badhus ser jag inte någon > anledning alls, förutom viljan att visa upp sig. På en strand borde man tvärtom skyla sig eftersom solens UV-strålning riskerar att ge hudcancer. På ett badhus finns inga sådana hälsorisker. > Om jämnlikhet är en av åsikterna så borde ju karlarna snart > springa runt i tanga/string/ små små speedos där pungen > hänger ut och inte en endaste en ska ha något att säga emot. Vem har sagt att vi inte gör det? > Är det verkligen så många som vill få bort toplessförbudet > eller är det bara nåt jag fått för mig? Jag bryr mig inte egentligen, men tycker att förbud borde förbjudas eftersom de är godtyckliga och absurda. | |
Antonia | 2008-04-02 01:50 | |
![]() | E solu Ja, springer du verkligen omkring med pungen hängandes ut, eller tycker du bara att min åsikt var larvig? Jag har aldrig sett någon göra det och vill inte se det heller. Det står på badhus att man ska vara påklädd och vara nyduschad innan man entrar poolerna. De följer inte reglerna. Tror att många blir sura då. Då borde det isf vara helt okej att gå in naken trots att man ska ha kläder på sig, och att alla andra har badkläder då? Ja, vi skyler våra bröst, för att sedan väldigt länge har det setts som någonting sexuellt. Anser du att det inte är det? Anser du att de är lika sedda som mannens? | |
E Solu - Ej medlem längre | 2008-04-02 01:52 | |
![]() | Meditera en stund över mitt inlägg igen så klarnar det nog. | |
Antonia | 2008-04-02 01:52 | |
![]() | Lövhögen Jag har ALDRIG sagt att bröst är varken fula eller vackra. Gillar mina egna, och tycker liksom du att de är fullt naturliga och vackra och anser inte att det är äckligt att amma offentligt. Men nu pratar jag inte om bröst i allmänhet. utan hur topless anses göra nytta för jämnlikheten. | |
Antonia | 2008-04-02 01:52 | |
![]() | Okej, E solu, jag konterverar till din sida på en gång. | |
dudeniro - Ej medlem längre | 2008-04-02 01:55 | |
![]() | Saken är väl glasklar. Som Antonia säger, på badhus har man badkläder. Det är ju en överenskommelse med dem som har badhuset när man betalat och gått in - att man skall ha badkläder (och antagligen att man skall duscha och att man skall ta av sig badkläderna innan man går in i bastun men ha en sitthandduk...) Klart att man kan tycka att det inte är hela världen om någon är toppless, men det är väl upp till badhuset att avgöra vad följden blir om någon inte följer reglerna. | |
dudeniro - Ej medlem längre | 2008-04-02 01:58 | |
![]() | ...fast jag håller med dig E Solu... i princip bör förbud förbjudas och brott mot det förbudet åläggas med stränga påföljder. Men detta är väl lite som att säga att man inte borde hindra folk att gå och handla på ICA Kvantum nakna. Det är väl en sådan där kulturell konvention vi har, att lite kött går bra, men nakna bröst i poolen - nej du, där sätter vi stopp. Liksom vid pungen utanför Speedosarna, även om jag nu tycker att det måste jag ju testa. | |
Antonia | 2008-04-02 02:02 | |
![]() | Dudeniro. haha, du måste inte testa för att jag råkade nämna det, kändes lite obekvämt. Men håller med. Vill inte ha nakna människor i varjen mejeriavdelningen eller bland frukt o grönt. Faktiskt en dum sak att diskutera, då det finns viktigare saker att debattera om. My bad.. | |
uberbacon | 2008-04-02 02:04 | |
![]() | Om det blir OK med topless i badhus i framtiden så kommer det inte att starta i lilla konservativa Sverige. Spänn fast BH:n och invänta något revolutionärt från andra sidan Atlanten så kanske vi tar efter. | |
dudeniro - Ej medlem längre | 2008-04-02 02:05 | |
![]() | Haha... det kommer knappast att komma från usa... den saken är klar. | |
E Solu - Ej medlem längre | 2008-04-02 02:22 | |
![]() | Det är redan tillåtet i Danmark om jag inte minns fel. Men det var kanske bara på utomhusbad? Som om det vore mer okej att vara naken utomhus än inomhus? Tillåt mig skratta åt mänskligheten. | |
E Solu - Ej medlem längre | 2008-04-02 02:24 | |
![]() | Här kommer också den försenade länken som jag borde bjudit på för länge sen: www.dailymail.co.uk/...ge _id=1811 | |