Spelrum
Giraffen | 33 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 20 |
Inloggade | 54 |
Mobilspel
Pågående | 19 495 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
le-tigre | 2008-04-17 16:19 | |
![]() | smink? vad tycker NI, kära betapetare? att sminka eller att icke sminka sig ställer ställer jag till tjejer (och metrosexuella killar..) och vad är snyggast på det kvinnliga könet - ett naturligt ansikte eller ett nerkladdat fejs frågar jag killarna! | |
snusmumrikan - Ej medlem längre | 2008-04-17 16:25 | |
![]() | SMINK! Varför inte göra Guds skapelse ännu vackrare... Ah | |
Ronny | 2008-04-17 16:26 | |
![]() | jag har använt smink så länge jag kan minnas. har inga tankar på att "sluta" med det. | |
Amöban | 2008-04-17 16:27 | |
![]() | Det beror väl på situationen. Aldrig att jag orkar sminka mig innan jobbet, eller när jag ska gå och handla på ICA. Men självklart om jag ska ut på krogen. | |
Ond jävel - Ej medlem längre | 2008-04-17 16:28 | |
![]() | Jag gillar en tjej som inte behöver sminka sig när man ska gå och panta burkar på konsum. Smink är inte det viktigaste, om jag kan vakna upp brevid dig så tål jag nog dig utan smink. | |
Ronny | 2008-04-17 16:30 | |
![]() | jag sminkar mej varje dag. det är väl en del av min klädnad skulle jag nog kalla det. ska jag inte gå utanföra lägenheten därimot så skippar jag dock sminkningen. | |
ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-04-17 16:32 | |
![]() | le-tigre, "vad är snyggast på det kvinnliga könet - ett naturligt ansikte eller ett nerkladdat fejs frågar jag killarna!" •Ett nerkladdat fejs utan smink kan vara väldigt attraktivt | |
Ronny | 2008-04-17 16:34 | |
![]() | mer som att man är "fast" i en rutin... haha | |
le-tigre | 2008-04-17 16:35 | |
![]() | sådär som man ser ut efter att ha ätit gröt, menar du? | |
Äppelkatten - Ej medlem längre | 2008-04-17 16:35 | |
![]() | JA till snyggt smink, NEJ till folk som sminkar sig offentligt. | |
le-tigre | 2008-04-17 16:37 | |
![]() | äppelkatten: vad är snyggt smink? sådant som har testats på grisar? | |
Stormfrun | 2008-04-17 16:38 | |
![]() | Jag tycker det är tragiskt att unga söta tjejer ska kladda ner hela nosen med brunkräm o puder. När de blir medelålders är ansiktet rynkigt och färglöst. Alla unga tjejer, ni är så himla söta naturliga. Klart det kan vara kul att sminka sig om man ska göra något särskillt, men låt det bli en festgrej. | |
Ronny | 2008-04-17 16:39 | |
![]() | sminket är knappast mer bidragande till "ful" hud än solen. | |
le-tigre | 2008-04-17 16:43 | |
![]() | ronny: men likväl en bidragande faktor. all credd till alla tjejer där ute som klär upp sig och drar på eyeliner, brunkräm, kajal, mascara, ögonskugga osv. varje dag till skolan.. det måste vara otroligt jobbigt att gå upp 2 timmar tidigare för att förbereda sig! jag trodde att den enda man behövde imponera på i skolan var en själv! delvis lärarna också, men det gör man ju genom prestation.. inte utseende. | |
Stormfrun | 2008-04-17 16:46 | |
![]() | Nej, man bör vara försiktig med solen också. Men huden kan ju inte andas under allt smink och det orsakar ju dålig hy. Rökning också naturligtvis och en massa andra saker. Men jag tycker det är så synd att förstöra det vackra man har när man är ung. Sminket får man ta till när man blir gammal kärring som jag ha ha | |
Budalv - Ej medlem längre | 2008-04-17 16:49 | |
![]() | le-tigre: en punkig sminkning kan ta en halv minut att göra och ändå väcka stor förtret alt. rungande bifall. | |
Sagolika | 2008-04-17 16:51 | |
![]() | Själv använde jag smink i högstadiet, mest för att "alla andra" gjorde det. Nu har jag det endast (och knappt då) när jag ska ut på krogen eller på nån finare tillställning (som bröllop etc) Jag tycker det är upp till var och en hur/om man ska ha smink. Dock finner jag det högts irreterande och ofräscht när jag ska prova kläder och det är utsmetad brunkräm på kläderna (främst då vita kläder). Själv tycker jag att "vacker utan spackel" är rätt käckt motto. :-) | |
le-tigre | 2008-04-17 16:57 | |
![]() | budalv: punkare ser ut som överkörda skunkar. HEHEHE, näe. jag bara skojade. vissa punkare har pondus så det både räcker och blir över. och då syftar jag INTE på de man träffar på på plattan... | |
Lauris | 2008-04-17 17:01 | |
![]() | jag vägrar gå utanför dörren utan smink! hade sminket slutat existera vet jag inte vad jag hade gjort!! jag ser ut som 12 utan det och lite äldre med.. så då tycker jasg smink e en bra grej:) jag vill ju knappast se ut som 12 när jag är 10 år äldre liksom,.. :P:P men om jag ser 10 år yngre ut utan smink när jag e 30 eller 40 så kan sminket gärna sluta existera :):) | |
Brittson | 2008-04-17 17:07 | |
![]() | Jag sminkar mig när jag ska jobba (butiksdemo) och vid festliga tillfällen. Jag är 23 och ser enligt många ut som 15 (vet inte om sminket gör så mycket skillnad...) men vad spelar det för roll egentligen? | |