Spelrum
Giraffen | 29 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 22 |
Inloggade | 52 |
Mobilspel
Pågående | 20 548 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
fru larsson | 2008-04-19 19:09 | |
![]() | skällande dvärg pudel kan någon ge tips om hur jag skall få min ett åriga pudel hanne att skälla så mycket.Hans skällande är mest av glädje men ute även av rädsla för andra hundar.Inga problem att lämna honom ensam hemma inte ett ljud men när man kommer hemm---glädje tjut o skall jätte svårt att få tyst på honom irriterande tänk när maken kommer hem från e.m.på jobbet.Även skall när det ringer på dörren men är tyst när han måste sitta ch vänta ett varsågod å att få hälsa och då kommer skallen o gnälltjut.Det är precis som om han blockeras och inte kan styra sitt uppförande.Lydig o mycket duktig i andra situationer( allmän lydnaden)är mycket lätt lärd trix osv.Snälla hoppas att någon kan ge bra tips. | |
-Proletären- - Ej medlem längre | 2008-04-19 19:11 | |
![]() | Skälla så mycket som? sätt eld på svansen om du vill att den ska skälla mer. | |
Miraculous | 2008-04-19 19:12 | |
![]() | min kompis hade samma problem när hon och jag bodde ihop. Hon använde anti-skall halsband och det funkade jättebra. Hunden slutade skälla i tid och otid. Min kompis hyrde det från en djuraffär. | |
WordTour2008 - Ej medlem längre | 2008-04-19 19:13 | |
![]() | Jag har alltid misstänkt att den skällande dvärgen i själva verket var en pudel. F´låt, kunde inte låta bli. :-) Nu lämnar jag med varm hand över tråden till hundexperterna. | |
fru larsson | 2008-04-19 19:16 | |
![]() | Förlåt självklart menar jag:ATT INTE SKÄLLA SÅ MYCKET. | |
Stormfrun | 2008-04-19 19:19 | |
![]() | Jag har två "pappisar" varav den ena höll på med samma skällande . Både vi och grannarna i omgivningen höll på att bli tokiga. Vi följde ett tipps från TV:s hundskola, varje gång han skällde slängde vi en trasa som vi lindat in en träbit i (för tyngdens skull) framför honom och tro det eller ej ganska snart blev han tyst. En annan bra variant är att man lugnt och stilla försöker få hundens uppmärksamhet när han börjar skälla. Jag kör med godis. Sätter mig på huk när han dummar sig och kallar in honom. Han kommer som ett skott. Det gäller att vara lugn själv för hetsar man upp sig går det åt skogen. Lycka till, det går med lite ihärdighet. | |
-Proletären- - Ej medlem längre | 2008-04-19 19:21 | |
![]() | Hade mina grannar haft en hundjävel som skällde hela tiden hade jag dränkt in en lövbiff i råttgift och slängt in i brevlådan. | |
mamman - Ej medlem längre | 2008-04-19 19:27 | |
![]() | Många hundar (dock inte pudlar i stor utsträckning) har lite "vaktande" för sig. Ofta går det itne att träna bort helt, men ett litet "boff" som är ganska tyst kanske kan tillåtas. Det jag inte riktigt vet om jag kan hålla med om är antiskällhalsband. Vet inte om en dvärgpudel kan "ta" det. Helst inte om det är elstötar. Det med citrondoft kan hunden bli van och struntar i den spray av citron som kommer. Har du provat såna standardgrejer som att ignorera honom tills hans slutar skälla och sedan bara hälsa på honom lite lagom? Annars tror jag på det som stormfrun tipsar om, funkar även med tex en nyckelknippa eller något, ta med när ni går ut på prom och använd om han börjar skälla. Tänk på att (men det fattar du nog) att allt måste testas en lång tid innan man kan utvärdera... Kan bara säga LYCKA TILL! | |
Nannie - Ej medlem längre | 2008-04-19 19:31 | |
![]() | Jag hade nog försökt med ett antiskallhalsband, som miraculous föreslog. Har vänner som med framgång använt dem på sina skällande hundar. Jag visste inte att man kunde hyra dem, men det låter ju jättebra. Hör dig för i närmsta djuraffär eller veterinärmottagning. | |
ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-04-19 19:35 | |
![]() | Ska djur verkligen stå ensamma i lägenheten/huset och trampa hela dagen? Jag har visserligen inget emot att äta djur, men man kan ju vara lite snäll mot dem medan de lever... | |
mamman - Ej medlem längre | 2008-04-19 19:36 | |
![]() | Tror inte en dvärgpudel är rätt djur för ett antiskällhalsband | |
Maninskij | 2008-04-19 19:38 | |
![]() | Man blir ju mörkrädd när man ser hur folk stavar och skriver isär. Lär de inte barnen något i skolan längre? Jisses... Måste hålla med WordTour2008 att jag också blev intresserad av vad det var för skällande dvärg... *garva* | |
upa - Ej medlem längre | 2008-04-19 19:41 | |
![]() | Proletären, med risk för att råka döda din granne istället för hunden, hehe. | |
ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-04-19 19:42 | |
![]() | mamman, "Tror inte en dvärgpudel är rätt djur för ett antiskällhalsband" •Snarare torktumlaren :) | |
-bara Ann - Ej medlem längre | 2008-04-19 20:20 | |
![]() | vill ni höra skäll så skaffa en gammal pensionärsgubbe i stället.... tacka vet jag dvärgpudel. | |
WordTour2008 - Ej medlem längre | 2008-04-19 20:25 | |
![]() | Ann, din gamla bulldog! *heeeee* | |
Minta | 2008-04-19 21:26 | |
![]() | Ha en vattenflaska med och kasta vattnet mitt i nyllet, är det för elakt? Sedan räcker det förhoppningsvis att bara visa flaskan. Då måste man förstås ha med en flaska hela tiden. | |
Flamenco - Ej medlem längre | 2008-04-19 21:28 | |
![]() | Haha, jag hade en väninna som hade samma problem. Hennes hund skällde så fort som nån gick upp i trappuppgången. Hon gick till en hundpsykolog med hunden och fick rådet att spruta på honom med en vattenpistol varje gång han skällde. Prova får du se om det hjälper! | |
Dyslekso | 2008-04-19 21:33 | |
![]() | Ta dvärg pudeln till en psyko terapeut. | |
Nattravn - Ej medlem längre | 2008-04-19 21:38 | |
![]() | För att svara lite mer seriöst på inlägget så är det nog tyvärr som så att om man vill ha en lugn och stillsam hund, så är dvärgpudel fel val, helt enkelt. Det ligger i deras natur är att vara spralliga och högljudda. Take it from someone who's been in the dvärgpudelträsket. | |