Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 18 651 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| 1335991 | 2008-05-02 09:34 | |
![]() | Hockey-vm från Kanada avgörs 2-18 maj. Spelorter är Quebec City och Halifax. Inledande gruppspelet äger rum 2-7 maj där Tre Kronor ställs mot Vitryssland (3 maj), Frankrike (5 maj) och Schweiz (7 maj). Slutspelet inleds 8 maj med kvartsfinaler 14 maj, semifinaler 16 maj, match om 3:e pris 17 maj och final 18 maj. preliminär trupp är denna: SVERIGE MÅLVAKTER 1. Stefan Liv 30. Erik Ersberg 32. Mikael Tellqvist BACKAR 5. Daniel Fernholm 6. Magnus Johansson 7. Niclas Wallin 8. Sanny Lindström 23. Alexander Edler 24. Jonas Frögren 29. Kenny Jönsson 36. Anton Strålman FORWARDS 3. Nils Ekman 9. Tony Mårtensson 10. Patric Hörnqvist 12. Karl Fabricius 15. Rickard Wallin 16. Johan Andersson 17. Michael Holmqvist 19. Nicklas Bäckström 26. Marcus Nilson 27. Robert Nilsson 41. Daniel Widing 79. Fredrik Warg 80. Mattias Weinhandl 97. Per Ledin Inför lördagens premiärmatch mot Vitryssland Är dessa anmälda för matchstart: Målvakter Stefan Liv Mikael Tellqvist Backar Daniel Fernholm Magnus Johansson Niclas Wallin, Carolina Jonas Frögren, Färjestad Kenny Jönsson, Rögle Anton Strålman, Toronto Forwards Nils Ekman, Khimik Tony Mårtensson, Linköping Patric Hörnqvist, Djurgården Karl Fabricius, Frölunda Rickard Wallin, Färjestad Johan Andersson, Timrå Nicklas Bäckström, Washington Marcus Nilson, Calgary Robert Nilsson, Edmonton Fredrik Warg, Modo Mattias Weindhandl, Linköping Petade inför denna match är således: Erik Ersberg, mv, Los Angeles Alexander Edler, b, Vancouver Sanny Lindström, b, Timrå Per Ledin, f, HV 71 Daniel Widing, Brynäs Michael Holmqvist, Frölunda Från start måste varje förbundskapten anmäla minst 15 utespelare och 2 målvakter, Som mest får truppen vara 20 utespelare och 3 målvakter,det innebär att ngr spelare, beroende på hur det går i NHL slutspelet kan anmälas in i truppen,dock måste detta ske FÖRE slutspelet börjar. Så här ser grupperna ut: Group A (Quebec): SWE SUI BLR RA Group B (Halifax): CAN USA LAT SLO Group C (Halifax): FIN SVK GER NOR Group D (Quebec): CZE RUS DEN ITA Jag tippar: Canada vs Ryssland i en final! Finland,Sverige och USA slåss om tredjeplatsen. | |
| Fånmåne - Ej medlem längre | 2008-05-02 09:51 | |
![]() | Sverige är världsettor, men har ett relativt taskigt lag i år, jämfört med OS 2006 och VM 2007. Så, jag tippar på att de inte når pallen. Är jag förresten ensam om att vara trött på att Hockey-VM infaller varje år? Kunde det inte vara som i fotbollen, vart fjärde? Eller åtminstone vart annat? | |
| 1335991 | 2008-05-02 09:54 | |
![]() | Instämmer med dig Fånmåne, iaf borde vartannat år vara lagomt, dessutom tkr jag att VM enbart skulle vara öppen för dom spelare som INTE spelar i NHL. | |
| E_Cantona | 2008-05-02 09:58 | |
![]() | Hockey-VM är tråkigt eftersom man inte kan ställa upp med de bästa spelarna. OS som det varit de senaste gångerna har varit jättekul att kika på. Jag kommer fortsätta kolla Stanley-Cupslutspelet istället, där spelas det riktig ishockey... | |
| saittam75 - Ej medlem längre | 2008-05-02 10:01 | |
![]() | Kan bara hålla med E_Cantona. När alla landslag ställer upp med sina BÄSTA spelare, blir en sådan här turnering intressant. | |
| krill_master - Ej medlem längre | 2008-05-02 10:18 | |
![]() | var på world cup i toronto -04. oslagbart i hockeyupplevelse, och sk bästa spelare närvarande. åker antagligen till montreal 15-20 nu för semi+final. underbart hockeyland, canada. de vet hur man får atmosfär, stämmning och känsla live i arenorna. och jag hoppas så in i helv... att de vinner guldet obesegrade i år på hemmaplan. den känslan och att vara där då går inte beskriva. | |
| ozric | 2008-05-02 10:50 | |
![]() | Schysst info, "Nr:et" !! Vad som förvånar mig är att Nicklas Lidsröm inte e med/uttagen. Kanke inte "utslagen" än iofs. Men han e ju fejjan utåt i VM-reklamen på Viasat-kanalerna... Falsk marknadsföring som vanligt alltså. Tror på Gaza & Tibet i final! | |
| 1335991 | 2008-05-02 10:54 | |
![]() | Tack ozric,kan också säja att Niklas Lidström, spelar Stanley Cup slutspelet,så drf är han inte uttagen,och tror inte han kommer bli det, då Detroit ångar på som 17 i SC.... | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2008-05-03 04:35 | |
![]() | CCCP spelade med retrotröjor i natt. Ryssland alltså. En del av 100års-firandet av IIHF. Nästan alla lag (ej Danmark och Vitryssland) kommer under en av matcherna ha på sig retrotröjor. Se nyhetsblad nr 1/2008, sid 4 på: www.iihf.com/home-of...ti mes.html | |
| Maybach | 2008-05-03 21:40 | |
![]() | 5-6, jo man tackar. Nu får Bäckis visa vägen. | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2008-05-07 02:33 | |
![]() | Sedan blev det 9-0, ungefär alla mål i andra halvan av matchen. På onsdag kväll: Schweiz På torsdag kväll/natt: komplett lag? ...och Heatley ångar på för Kanada | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-05-07 02:37 | |
![]() | Wow, jag har lyckats se exakt noll stycken matcher so far.. *dags att bänka sig framför burken* | |
| Mårten | 2008-05-07 03:43 | |
![]() | Luca Ansoldis 1-1 mål mot Tjeckien var bäst hittills i VM. Hoppas det kommer till youtube snart. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-05-07 06:57 | |
![]() | Hockey-VM känns ungefär lika intressant som allsvenskan i badminton. | |
| brunoga | 2008-05-07 08:31 | |
![]() | eller fotboll.. | |
| Mårten | 2008-05-08 11:27 | |
![]() | hockey > fotboll | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-05-08 14:56 | |
![]() | Är jag den enda som tycker hockey bli urtråkigt när det blir transatlantiskt, dvs bara fram och tillbaka, utan något vidare spel, bara avslut efter avslut? Än mer märks ju sådant spel på de smalare rinkarna, det blir ännu svårare att göra en öppnande passning i sidled. Går i stort sett bara få in pucken i anfallszonen genom en soloåkning. Om jag fick bestämma skulle man skippa offsideregeln och alltid spela på stor rink, så man kan spela sig fram till målchans, med passningar istället för att bara åka en och en rakt fram på planen och sen skjuta. Någon alls som är inne på samma linje? | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-05-08 15:03 | |
![]() | Jag var och såg "the exhibition game" Team USA mot Sverige i Maine (landslagets traningsstopp på väg upp till quebec). Det var riktigt pinsamt, faktiskt. Det blev "tröja av" i tredje perioden. Håller med dig Nattravn. Det blir aldrig riktigt bra på transatlantisk rink. | |
| Ond jaevel - Ej medlem längre | 2008-05-08 15:12 | |
![]() | Sverige är för jävla dåliga iår helt enkelt. Så kommer Henrik Lundqvist och då går Håkan Södergren och hela viasat upp i falsett skrikandes på "frälsaren". Sorligt, visst är han en grym målis, men hur många mål kommer han att göra framåt? | |
| Ond jaevel - Ej medlem längre | 2008-05-08 15:14 | |
![]() | Ja, jag skäms, men jag kollar på hockeyVM...döm mig inte för hårt. | |