Spelrum
Giraffen | 30 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 20 |
Inloggade | 50 |
Mobilspel
Pågående | 20 538 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
upa - Ej medlem längre | 2008-05-24 18:10 | |
![]() | Nja, var inte så säker på det, vissa buskar fungerar ju som allmäna toaletter i stan vilket såklart resulterar i att man trampar i varandras avföring om man går på samma toa utan att kunna spola. | |
cindie - Ej medlem längre | 2008-05-24 18:10 | |
![]() | Då måste jag nog ha POLISUNIFORM om jag moraliskt ska skylla på att slippa ta upp skiten | |
le-lou | 2008-05-24 18:11 | |
![]() | lika äckligt som hundbajs på gatan är kattskit i sandlådor. Har man katt i stan ska man inte låta katterna springa fritt tycker jag, liksom att man ser till att städa efter sin hund! | |
cindie - Ej medlem längre | 2008-05-24 18:12 | |
![]() | Jag ser mig väldigt noga för om jag ser toapapper liggandes i alla fall | |
Kidelidideli | 2008-05-24 18:12 | |
![]() | Hemma har vi ett geni som alltid går samma vända som jag med sin hund. Ägaren plockar alltid upp bajset i påsen, knyter fint, och slänger sen påsen i dikeskanten i stället....generande intelligens... | |
Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-05-24 18:13 | |
![]() | Kattskit är väl en sak, de kan man ju inte kontrollera så jävla mkt, men däremot hundägare som struntar i att plocka upp efter hunden, dom förtjänar fan en hundskitsmulning. | |
emmylicious | 2008-05-24 18:24 | |
![]() | Jag plockar också alltid upp efter hunden, dock så har han en tendens att ibland sätta sig o skita 3-4 ggr, och oftast har jag bara 2 påsar med mig, långpromenad 3. ...ingen som törs ge sig till känna och berätta hur man tänker när man inte plockar upp? | |
upa - Ej medlem längre | 2008-05-24 18:28 | |
![]() | Le-lou, jag undrar om du är för ett generellt utekattsförbud eftersom det är lite svårt att avgöra under vilka former av boende man kan släppa ut sin katt? Ska det vara upp till varje fastigetsägare att avgöra? | |
sjutusan | 2008-05-24 18:29 | |
![]() | What would Jesus do? | |
vindsus86 | 2008-05-24 18:30 | |
![]() | jag plockar inte upp efter min hund eftersom hon alltid går undan när hon skall utföra sina behov, så det är inte direkt så att hon sätter sig mitt på gatan, liksom. häromkring har jag heller inte sett några papperskorgar att slänga bajspåsar i, så det verkar ofta bara bli så som kidelidideli sade, att folk går och dumpar sina varsamt knutna påsar i diket. bajs multnar och regnar väl ändå bort, så jag tycker inte det är så farligt. bara se sig för lite om man går på ställen där man vet att många hundar rastas. sedan ser jag alltid till att hunden inte gör saker typ i närheten av lekplatser och såna ställen där barn är. men vadå, vilda djur utför ju sina behov överallt i skogen och sådär så då gör det väl inget om hundar gör det med. det försvinner som sagt betydligt mycket snabbare än allt skräp som slängs i naturen av människor varje dag. och nej, inte förbjuda katter från att vara ute. det är djurplågeri. håller med om att det är äckligt då katter utför behov i sandlådor, men det finns medel man kan ha i sanden för att förhindra det. har säkert boendeföreningar och så råd med. | |
emmylicious | 2008-05-24 18:33 | |
![]() | i skogen och inne i buskar plockar jag inte heller upp.. i buskarna av denanledningen att det ärjävligt drygt att krypa omkring bland buskarna och jag förstår inte vad någon skulle in i buskarna o göra heller för den delen. och i skogen plockar jag inte upp för att där bajsar ju alla andra djur så varför inte min hund? men på gatan, längs vägkanten...? hur tänker dom? | |
vindsus86 | 2008-05-24 18:33 | |
![]() | främsta anledningen till att jag inte plockar upp är väl att jag dels inte tycker det är så farligt om det inte är mitt i ett område eller mitt på gatan och dels för att hunden alltid bajsar när vi är på väg exempelvis för att leka med boll och på hela sträckan härifrån och till lekfältet så finns det ingen papperskorg. om jag då plockar upp påsen får jag isf bära runt på den i två timmar, vilket jag helt enkelt tycker är fånigt. då skulle det förmodligen bara sluta med att jag glömmer påsen någonstans och så skall naturen bryta ned bajs+påse istället för bara bajs. | |
Minta | 2008-05-24 18:35 | |
![]() | Det är inte bara hundar och katter som skitar ner. Otaliga gånger har min hund hittat människobajs lite varstans. Inte särskilt kul för en hundägare eftersom hundar älskar att äta och rulla sig i människobajs. Hur kul är det? | |
vindsus86 | 2008-05-24 18:35 | |
![]() | hehe. när vår hund var valp och vi bodde i nederländerna så bajsade hon precis utanför en affär inne i maastricht. då gick pappa in i affären och frågade om de hade någon påse han kunde plocka upp med eftersom mamma och pappa alltid tar upp efter henne.. då sade han i affären att de bara skulle låta det ligga. "det regnar bort." | |
vindsus86 | 2008-05-24 18:37 | |
![]() | jag har hört att när en hund äter bajs så är det för att den typ har någon rubbning eller något.. vitaminer eller mineraler eller vad det nu är. vår hund äter bajs ibland när hon verkar hängig, sen blir hon sprallig igen. din hund kanske försöker bli människa! min hund har förresten aldrig gillat rulla sig i skit. hon rullar sig på bollar istället. | |
cindie - Ej medlem längre | 2008-05-24 18:40 | |
![]() | Då vill nog mina hundar bli KATT | |
Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-05-24 18:40 | |
![]() | ......?...... | |
upa - Ej medlem längre | 2008-05-24 18:43 | |
![]() | Kattbajs är en delikatess för hundar :) | |
le-lou | 2008-05-24 18:48 | |
![]() | Upa, ja det är jag. På landet är en annan sak, men i tätbyggda områden så tycker jag att katter ska hållas inomhus eller så får väl ägaren masa sig ut och vanka katt i koppel, som vi gör med hundar. | |
le-lou | 2008-05-24 18:49 | |
![]() | (Alltså, för ett utegångsförbud av lössläppta katter). Vi har ju koppeltvång på hundar, så varför ska vi acceptera att katterna springer vind för våg? De skiter de också, i sandlådor, springer in hos folk som inte alls är så sugna på att ha en katt inomhus. Dessutom riskera man livet på sin katt om man släpper ut den i stan. | |