Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 39 |
Mobilspel
| Pågående | 18 948 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-05-27 00:11 | |
![]() | anktejp- absolut! hade en lång storasysterlig föreläsning om pengars värde och fördelarna med att spara idag. det slutade med att hon tyckte att jag var så tråkig att hon klickade ner en weekend resa t new york för att komma bort ett tag..:) jaja. | |
| krutmarie | 2009-05-27 00:30 | |
![]() | Telefonförsäljare måste vara ett av de mest otacksamma jobb som finns enligt min mening. Man ska ringa hem till folk (som inte har NIX) och störa mitt i matlagningen, efter att ev ha hämtat barnen på dagis/fritids, föräldrar som har jobbat hela dagen och är trötta, eller mitt i måltiden och fråga om man vill prenumerera på just deras tidning eller köpa deras tvättmedel etc. Hur många vänliga Nej Tack får man då? Sen kommer frågan eller erbjudandet, du får 30 % rabatt om du beställer nu m m . Nej jag har alltid tyckt synd om dom som ringer och försökt vara vänlig i mitt svar NEJ TACK. | |
| Minta | 2009-05-27 01:14 | |
![]() | lusdrama, vad är det för typ av säljjobb? Kan telefonförsäljare tjäna så mycket? Jag vet att telefonförsäljare(!) som står utanför varuhus och stormarknaden och (lurar på en) säljer telefonabonnemang som man inte kan säga upp på två år, kan tjäna väldigt bra. | |
| krutmarie | 2009-05-27 01:24 | |
![]() | Finns ett bra knep (för dom är verkligen "irriterande"). Jag brukar säga:"ringer med Comvic-kontant för ca 15 spänn per månad". Då är man totalt ointressant. De flesta som blir "pålurade" är ju faktiskt i min ålder av nån underlig anledning. Sen ska det gamla abbonemanget sägas upp för några hundralappar dessutom, men de här försäljarna talar ju naturligtvis bara om alla fördelarna man får. Dessutom, när man hyr en försäljningsplats i ett storcentrum som t ex i Täby C så FÅR dom inte "flyga" på folk som dom gör. Det skriver dom faktiskt på när dom hyr platsen. Vet detta från säker källa. | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-05-27 03:18 | |
![]() | krutmarie: Jag har också försökt med Nej tack. Tycker det är fruktansvärt oartigt att ringa till folks hem för att göra reklam eller pracka på en en massa prylar. Antagligen så är man medveten om dessa arbetsuppgifter när man tar ett jobb som telefonförsäljare. Men som sagt tyvärr så är jag för blödig för att skälla. Man vet aldrig. kanske är det någon som inte har någon aning om att de faktiskt är väldigt oartiga i sitt jobb. | |
| Miss_jk | 2009-05-27 09:03 | |
![]() | Det är inte ofta jag håller med Bitte, men nu gör jag det. Det är för 17 ett jobb! Alla jobb är bättre än att vara arbetslös och leva på a-kassa eller bidrag. Blir så trött på folk som är kräsna när de är arbetslösa. Ta ett, som ni kallar det, skitjobb och sök vidare, men gå inte arbetslösa om ni inte behöver. Folk klagar på att a-kasseersättningen sänks och i meningen efter vill de inte ha ett tråkigt jobb. Suck. | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-05-27 09:11 | |
![]() | Miss_jk: De flesta människor är idioter som bara bryr sig om att fylla plånboken så du behöver nog inte vara orolig. Det är bara en bråkdel av oss som har moral och förmåga att tänka utanför den materialistiska skitverkligheten. Jag skulle aldrig jobba på McDonalds eftersom jag anser att det företaget gör mer skada än nytta. | |
| pennyjenny | 2009-05-27 09:13 | |
![]() | I dagens läge ska man absolut inte vara kräsen, när det inte finns så många jobb att få. | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-27 09:14 | |
![]() | men jag fattar inte hur man ska kunna leva som tex telefonsäljare på provision? det går ju inte | |
| _kalina | 2009-05-27 09:15 | |
![]() | det är väl ett jobb man får ta i väntan på bättre tider | |
| Miss_jk | 2009-05-27 09:16 | |
![]() | Det är väl i princip aldrig BARA provision, utan en del fast och en del provision. | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-27 09:16 | |
![]() | men du har ingen som helst garanti att du får lön tillomed af rekommenderar att INTE ta såna jobb hade man fått fastlön så VISST | |
| Bitte - Administratör | 2009-05-27 09:16 | |
![]() | Jag ar fast lön rätt bra, + bonus+ extra målbonus,, Bitte | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-27 09:17 | |
![]() | det är på de ställen jag varit, provision enbart. allt annat är spel för gallerierna | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-27 09:18 | |
![]() | hade de kunnat garantera en riktig lön så hade jag visst jobbat med detta | |
| emmylish | 2009-05-27 09:18 | |
![]() | det fungerar inte att säga att man ringer för mindre heller ju. har testat. sa det till en kille på stan som ville pracka på mig 3, och han undrade hur mycket jag ringde för. jag svarade sanningsenligt ca 50 kr i månaden, och då erbjuder han mig ett abonnemang för 99 kronor i månaden? hallå...? dessutom stod han 1,5 dm från mitt ansikte. väldigt jobbigt. | |
| _kalina | 2009-05-27 09:19 | |
![]() | Själv kan jag tänka mej vilket jobb som helst. (har hittills bara haft sk skitjobb, men är man 21 så kommer man undan med det) Men monotona arbeten som sliter på kropp och själ är väl att undvika när man kan... | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-27 09:22 | |
![]() | en kompis var ÖVERKVALIFICERAD för mcdonalds det ni | |
| Minta | 2009-05-27 09:23 | |
![]() | Man kanske kan välja bland de jobb man inte vill ha. Det finns alltid jobb man inte kan tänka sig, men då finns säkert något annat. Det vore t ex helt olämpligt om en olämplig person jobbade med männiksor i hemtjänsten, på äldreboende, med funktionshindrade mm. | |
| Minta | 2009-05-27 09:25 | |
![]() | Många vill inte ha överkvalificerade eftersom de antagligen inte stannar eller trivs med jobbet. | |