Spelrum
Giraffen32
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade52
Mobilspel
Pågående19 757

Forumkategorier

Användare Inlägg  
le-lou2008-08-04 02:44
Antal inlägg: 17496

är inte emot homosexuella, men emot festivalen :)

IchbinTysk2008-08-04 02:54
Antal inlägg: 296

Kärlek är vackert, kärlek är alltid något positivt. Det finns ingen dålig kärlek, eller? Det är iaf hur jag definerar kärlek.

Om de båda älskar varandra så är det vackert (JA), men jag tvivlar på att de gör det. Gubben vill nog bara åt den unga kroppen, och då är det inte kärlek (skilj på kärlek och sex).

Har du någonsin sett på Big? Började tänka på den nu. Inte världens bästa film, men om du ser den kanske du förstår vad kärlek är för något.

micro1132008-08-04 03:01
Antal inlägg: 17540

Jag tycker ni är elaka -- kan inte kärlek vara vacker när det handlar om överviktiga ............

hmmm -- känner mig påhoppad

IchbinTysk2008-08-04 03:04
Antal inlägg: 296

Jag säger ju att det är vackert, däremot scatsex, och scatsex med överviktiga är äckligt.

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-08-04 03:07
Antal inlägg: 4127

Du menar att DU finner det något avtändande, i finare ord? :) Om det inte var för viss censur så tycker jag det skall finnas en tråd som handlar om "scatsex"

micro1132008-08-04 03:08

Vad är scatsex??

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-08-04 03:08

Precis... behövs en tråd :p

micro1132008-08-04 03:16

Jag googlade på ämnet --- hurva

Jag tror inte det kan vara vackert att se oavsett personernas vikt...

...bevare mig väl

Hoppas mina barn inte är inne på sånt -- och de är det, så vill jag aldrig aldrig veta --- detsamma gäller för maken *brr*

Rigoletto2008-08-04 03:25
Antal inlägg: 204

Vad är det för fel med kärlek mellan far/dotter eller mor/son eller syster/bror.

micro1132008-08-04 03:29

Rigoletto

Självklart inget fel -- så länge den inte tar sig sexuella uttryck eller blir för intim på fel sätt.

Kärleken i familjerelationen skall aldrig se likadan ut som till en partner -- gör den det så är det dags att backa snabbt och söka hjälp.

Rigoletto2008-08-04 03:31

Klart jag vet, men jag tycker att debatten börjar spåra ur fullständigt när ordet kärlek andvänds till höger och vänster utan att definieras.

Rigoletto2008-08-04 03:35

En 50 åring (vare sig det är man eller kvinna) som åtrår en 10 åring är inte kärlek. Kan möjligen definieras som förälskele från 50 åringens sida men absolut destruktiv och personen bör helst söka hjälp.

Rigoletto2008-08-04 03:38

Mången sex kan tyckas märklig och äcklig och frånstötande. Men vad två personer gör frivilligt är väl ändå upp till dem. Sen tycker jag inte heller att sex på offentliga platser är rätt ställen att idka sina sexuella övningar på. Det gäller både feta, smala, gamla, unga, hetero eller homo.

micro1132008-08-04 03:55

Rigoletto

Jag håller med dig -- absolut -- vad två vuxna människor väljer att göra tillsammans är helt upp till dem ..... oavsett läggning eller fetischer osv...

När det gäller vuxen-barn finns ingen ömsesidighet, och det kan och ska man både fördöma och ingripa i.

Sen åter till tråden -- jag är emot pride eftersom jag tycker att det under prideveckan visas upp en felaktig och förlöjligande bild av hbt -- som motverkar kampen för respekt på lika villkor som heterosexuella.

När det gäller människor i vardagen så bedömer jag dem utifrån hur jag blir bemött och hur vi kommer överens i stort -- en människas sexualitet är av helt underordnad betydelse så länge jag inte söker en partner.

Gör jag det -- ja då är det ju bra om vi är kompatibla

Rigoletto2008-08-04 04:01

Micro:
Jag håller med i det mesta av det du säger, men inte riktigt i din syn på pride. Paraden får inte förväxlas med Prideveckan. Paraden ingår i Pride. Under Pride finns det massor med föreläsningar, temakvällar, filmer (ej porr) seminarier mötesplatser osv osv. Paraden är den lite galna (i mitt tycke ganska oskyldiga) uppvisning av maskeradkostymer o dyl. Men glöm inte alla vanliga män och kvinnor som går paraden. Stolta föräldrar, poliser, brandmän, politiska partier, vänner, svenska kyrkan osv, listan kan göras lång.

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-08-04 04:05

micro113: Att vara emot prideparaden på det sättet du verkar vara, känns lite som att vara emot karnivalen i Rio, för att den ger en skev syn på människor som bor i Brasilien och gillar samba :p

Rigoletto2008-08-04 04:07

Jag själv följde med en släkting (nyutkommen) från ett östeuropeiskt land där synen på homosexualitet fortfarande befinner sig på medeltidsstadiet. Personen hade själv gått för första gången för fyra veckor sedan i landets huvudstad i en mycket blygsam prideparad. de hade blivit bemötta med stenar och avföring från de kringstående.

När nu personen var på besök i Stockholm var det rörande att se hur tårarna rann när jublet från åskådarna följde tåget. Personen var fullständigt omtumlad av glädje och framförallt mänsklig värdighet och stolthet. För henne blev det en stor dag.

micro1132008-08-04 04:26

Rigoletto -- jag vet att det är mycket seriöst som försigår under prideveckan - därför tycker jag att det är ännu mer sorgligt att det kommer i skuggan och det som visas upp är paraden.

Jag anser att paradens grundsyfte -- att ta ställning, och paradera för sina rättigheter - har försvunnit, och det har istället utvecklats till ett smaklöst jippo utan annan mening än festandet.

Jag vet också att jag har vänner som är homosexuella -- och bi -- som tar avstånd från själva paraden just för att de anser den vara vulgär och missvisande.

Stilig--

Din jämförelse haltar lite, eftersom karnevalen i Rio aldrig har handlat om en politisk agenda och acceptans för miniroteter -- utan är ett uttryck för glädje och fest som delas av majoriteten -- ungefär som vår nyårsafton eller andra stadskarnevaler.

Sen att vuxna spökar ut sig och dansar halvnakna på gatorna är inte riktigt min melodi -- så jag besöker inte karnevalen här hemma i stan heller.

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-08-04 04:37

micro, menade bara lite att det är onödigt att hänga upp sig på de som väljer att klä sig på ett visst vis då det är, såsom du också i princip säger, och rigoletto beskrev tidigare, inte hela meningen med festivalen. Verkar för övrigt vara en smakfråga om man tycker det är smaklöst eller inte. Själv tycker jag att de är fina, och jag är glad att människor tillåts se ut som de vill.

Rigoletto2008-08-04 04:49

Fast jag undrar om paraden skulle dra lika mycket folk om den vanliga vardagsmänniskan skulle bära en massa sexualpolitiska banderoller och skandera om rättigheter och jämlikhet (på det lite trista sättet). För hur det än är så är ju hela världens massmedia där och skickar hem någon blänkare. Hundratusentals människor kantar gatorna och folk ser rätt glada ut. Hur många kantar gatorna i Stockholm en 1 maj. Inte många. Sen får man väl ändå hoppas att vi svenskar är så pass upplysta att vi både inser och förstår att de flesta homosexuella är som de flesta människor. Men till att få hela paraden till en vulgär tillställning då antar jag att du inte varit och sett något av den utan dragit slutsatser av tidningarnas reportage.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?