Spelrum
Giraffen | 33 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 19 |
Inloggade | 53 |
Mobilspel
Pågående | 20 548 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
le-lou | 2008-06-09 22:43 | |
![]() | Upa, förbjuda? Jag vill inte förbjuda hundar eller katter. Vart har du läst det nånstans? | |
upa - Ej medlem längre | 2008-06-09 22:47 | |
![]() | Du vill ta dig rätten att begränsa andra ganska mycket. Jag tycker människor som klagar över att en katt råkar hoppa in genom deras fönster och ser enda lösningen att stänga in katten som ganska fyrkantiga. Hur svårt är det att skrämma iväg en katt? Man kan väl försöka lösa problem utan att hävda sin egen rätt hela tiden? | |
le-lou | 2008-06-09 22:49 | |
![]() | upa - men hur svårt är det att ta hand om sin katt istället för att låta andra besväras av det? Det är ju ändå din katt, ditt ansvar. Ser inte det som min grannes problem, han ska kunna ha sina fönstren öppna utan att behöva få min tjocka lufs i hans skinnsoffa. Men du tycker han ska kunna tåla det lite... och skrämma i väg bara, om och om igen :)? Varför... ? För att vi älskar våra katter och för att just VI inte ser några problem med att få besök av en katt i våra fönster? | |
le-lou | 2008-06-09 22:50 | |
![]() | Du vill ta dig rätten att lägga över ditt ansvar som husdjursägare på andra säger jag då. Inte fyrkantigt, men väl runt :P | |
Pg up - Ej medlem längre | 2008-06-09 22:51 | |
![]() | Jag älskar min kompis som är en av rasen chihuahua (långhårig), men skulle inte vilja ha andra chihuahuor i mina fönster utan att jag är med på det. | |
upa - Ej medlem längre | 2008-06-09 22:53 | |
![]() | Nej, skulle det ske upprepade gånger förstår jag klagomålen. Men en katt som får en hink vatten över sig brukar sällan göra om samma sak. De som klagar på djur har heller oftast ingen kunskap om djurs beteende och blir på så sätt ganska fantasilösa. Det är inte mitt val att grannen skaffade fem ungar som klampar i golvet och stör mig när jag ska plugga. Men jag har valt att bo nära människor. Skulle jag störas så mkt av det bör jag flytta ut på landet istället för att begränsa mina grannar. | |
Minta | 2008-06-09 22:53 | |
![]() | Varför är man så rädd för saker som ger lite olägenhet om man tänker på betydelsen för katten som får vara katt och vara både ute och inne? Om en katt kom in till mig skulle den olägenheten inte vara så stor att jag ville förvägra katten ett liv ute och inne (som en katt gärna vill ha). | |
le-lou | 2008-06-09 22:55 | |
![]() | ja valt att bo nära människor är en sak. men nära djur är kanske en annan. . . minta - jamen alla gillar ju inte djur och skiter i våra katter och hundar. det har de ju all rätt till, inte sant ? | |
upa - Ej medlem längre | 2008-06-09 22:55 | |
![]() | Nej, men det är mycket man inte vill. Jag VILL inte det, alltså FÅR INTE du göra si och så. | |
upa - Ej medlem längre | 2008-06-09 22:56 | |
![]() | Minta, svaret är ganska enkelt, folk är egoister och ser främst till sina egna behov. | |
Minta | 2008-06-09 22:57 | |
![]() | Jag blir så beklämd av denna "intolerans" och att allting naturligt "stör". Vi blir inte lika upprörda av allt onaturligt vi utsätts för dagligen och lägger inte ner en bråkdel så mycket att bekämpa det. Men några katter och hundar som inte beter sig som robotar får vår frustration. | |
le-lou | 2008-06-09 22:57 | |
![]() | precis som hundägare då, som tycker att ingen ska vara rädd för deras lilla sötnos , och att alla ska älska hundar : Alltså har jag rätt att både gå på cafe och ha hunden lös bland folk. För nåt annat är ju egoistiskt, håhåjaja. | |
Ande78 | 2008-06-09 22:57 | |
![]() | Varför vill man stänga in ett stort djur i en liten lägenhet i stan om man är djurvän? | |
Minta | 2008-06-09 22:58 | |
![]() | le lou, de har rätt att tycka det men inte att begränsa mitt och min hunds liv om jag - återigen - visar normal hänsyn. Vad ni tänker är en annan sak. | |
le-lou | 2008-06-09 22:58 | |
![]() | jamen minta - måste alla älska djur för att du gör det ? Är inte alla olika? | |
upa - Ej medlem längre | 2008-06-09 22:58 | |
![]() | Är det egoistiskt att vilja tillgodose sin hunds behov? | |
oceano - Ej medlem längre | 2008-06-09 22:59 | |
![]() | Jag fick nästan min hamster uppäten av en katt för ett antal år sen när jag bodde i hus. En skön sommardag hade vi altandörren öppen och vår lilla hamster sprang ute som han brukade göra. Fick för mej att jag skulle kolla var hamstern var nånstans och kollar under soffan. Där sitter en fet katt ca 30 cm från vår hamster. Herregud vad jag skrek! Å katten pinna ut därifrån han kommit. Då blev jag faktiskt småsur över att jag inte kunde ha mitt husdjur ute hemma hos oss utan att behöva kolla upp andras husdjur eller ha stängt om mej! | |
Minta | 2008-06-09 23:01 | |
![]() | le lou, du måste inte älska djur, var får du det ifrån? Det enda jag begär är att du inte vill begränsa mitt och min hunds liv så länge jag visar normal hänsyn. Det är samma sak med människor, jag älskar inte alla människor, men anser ändå att de har rätt att finnas till - liksom jag - och tycker inte att jag behöver tala om för dem att jag inte tycker om dem eller att de kan hålla sig någon annanstans därför att jag inte gillar dem. | |
le-lou | 2008-06-09 23:02 | |
![]() | minta- ok , vad är normal hänsyn? Vet du hur många människor som faktiskt är hundrädda? Eller hur många som enkelt sagt inte uppskattar att få en hund hoppande och springandes emot sig? Eller hur många allergiker det finns? Jag har barn och tycker jag kör med normal hänsyn. Vet att inte alla tycker att barn är gulliga, och accepterar även av den anledningen inte att hon beter sig som en dåre ute bland folk. Då är det hemåt som gäller. Eller att hon går fram till folk och glor, alt hostar nyser på människor. | |
le-lou | 2008-06-09 23:02 | |
![]() | upa - nej absolut inte som hundägare! Men det är egoististiskt att förvänta sig och att nästan kräva det av andra som inte äger hunden. Eller gillar hunden. Hundar. | |