Spelrum
Giraffen21
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade50
Mobilspel
Pågående20 830

Forumkategorier

Användare Inlägg  
dahlgren_2008-08-17 21:12
Antal inlägg: 733

Ospecificerad utlandsresa
Jag har funderat på att ta en sista minuten till något trevligt ställe i oktober. Grejen är bara att jag vet inte om man borde satsa på att hitta en specificerad resa eller om man ska våga chansa på en ospecifierad?

Min fundering till er troga betapetare är om ni åkt på någon ospecifierad sista minuten och hur det var? Var hotellet bra, nära till strand osv? Vill bara göra lite research över hur många som har varit nöjda. ;D
 
Wilsson - Ej medlem längre2008-08-17 21:15
Antal inlägg: 325

jag har aldrig bott eller åkt dåligt på en ospecad resa, det är i princip samma hotellutbud som "vanliga" resor har, varför skulle de ändra dom just då? Detta har själv en guide som jag känner berättat för mig, så det är bara o åka ospecat om det e billigare...
 
Gunna F - Ej medlem längre2008-08-17 21:18
Antal inlägg: 873

Av 3 ggr.. ospec.. så hammnade vi på kanonhotell...dvs.. **** Hur bra som helst !! VÅga våga... det är vad som gäller.. Värt att spara pengar till annat ;)

Platserna var ..Türkey,Grekland x 2

Lycka Till §;)
 
Wilsson - Ej medlem längre2008-08-17 21:20
Antal inlägg: 325

jag sa ju det att det e samma hotell som dom annars har oxo o man bor alltid bra..det finns inga ruckel längre :)
 
Gunna F - Ej medlem längre2008-08-17 21:21
Antal inlägg: 873

Hahhahaa...okkkoko
 
odin - Administratör2008-08-17 21:22
Antal inlägg: 7442

Man kan ju hamna längre från city än vad man vill iofs...
 
Wilsson - Ej medlem längre2008-08-17 21:37
Antal inlägg: 325

oj, ditt tangentbord funkar nu igen Odin...trevligt :)

..och det kan va gott o slippa city oxo ibland...speciellt slumorådena..
ligger hellre på ett hotell vid playorna o suger på drinkar i solen...
 
dahlgren_2008-08-17 21:39
Antal inlägg: 733

Okej.. :) Jo, jag ligger också hellre på stranden men det kan ju vara trevligt att ha något centrum i hyfsad närhet i alla fall..

Någon som har någon koll på vart det kan vara fint att åka i oktober? :D Fortfarande varma vatten och fint väder? :P
 
ewaleena - Ej medlem längre2008-08-17 22:20
Antal inlägg: 1977

Sist jag åkte specat så hade dom bakom mig på bussen till hotellet köpt samma resa på sista minuten och betalat en tredjedel av vad jag betalat.. Lite surt kändes det allt.. Nu var det i och för sig till ett resmål jag velat se länge så jag ville bo på ett specifikt hotell, men men va faen.. är man inte så noga med VAR man bor utan ATT man bor så ta en ospecad och dra iväg.. :)
 
dahlgren_2008-08-17 22:22
Antal inlägg: 733

hehe okej :D ja får nog bli så tror jag .. ;P
 
SaraAras2008-08-17 22:25
Antal inlägg: 222

Har oxå åkt ospec o fått kanonhotell. Men de finns faktiskt de som har haft otur, det ska man inte sticka under stol me. Men man brukar ju inte hänga på hotellet så mycket iaf. Go for it dahlgren!
Var man ska åka beror ju på vad man är ute efter. Jag var i egypten i juni, helt underbar snorkling och dykning!! Men folket var ganska jobbigt, vi var ute på stan 1 dag, orkade inte med dom, jättejobbiga! Jobbigare än nån annanstans jag vart.
Turkiet är oxå underbart!
 
KattaBa2008-08-17 22:32
Antal inlägg: 133

Köp en flygstol. Boka själv i Grekland - billigt och bra i oktober. Inga problem. Kolla på kalimera.se finns massor av tips
 
dahlgren_2008-08-17 22:37
Antal inlägg: 733

SasaAras, jo jag har också vart i Egypten. Sjukt jobbiga människor jag fick typ ont i magen av att gå ut. E lite rädd att de ska vara likadana i Turkiet :P

KattaBa, det orkar jag inte göra :P
 
SaraAras2008-08-17 22:45
Antal inlägg: 222

Jag var i Alanya förra året. Stor skillnad tycker jag, mycket lättare i Turkiet. Dom är inte lika hårt religiösa där heller. Mer turistställe tror jag.
 
dahlgren_2008-08-17 22:45
Antal inlägg: 733

Okej.. Ja kanske det.. :)
 
MariaAdolf2008-08-17 23:08
Antal inlägg: 3

Har åkt mycket sista minuten, men jag skulle inte satsa på Bulgarien, där bodde vi nog på ett gammalt mentalsjukhus...där hade de slängt in alla som köpt i sista sek.. Det var fruktansvärt illa, 2 veckor dessutom...
sämre än rum för 15 spänn i Asien.. stackars våra barn.. men man vänjer sej! Vi hade skitkul i alla fall! Lycka till!
 
Ellebellebii - Ej medlem längre2008-08-17 23:09
Antal inlägg: 7733

vill me ut o åka... får bli nästa år kanske :) men våga så vinner du dahlis, heter det inte så :)
 
Miss_jk2008-08-18 05:56
Antal inlägg: 8941

Vi åkte för många år sen till Kos. På vägen från flygplatsen till vårt hotell släppte dom av några tjejer på ett hotell mitt ute i ingenstans. Bara skog, och vi åkte en riktigt bra bit efter det för att komma till stan. Jag skulle inte våga åka ospec.
 
rispåse2008-08-18 08:30
Antal inlägg: 406

Turkiet är underbart i slutet av sep- okt. Säsongen är inte lika "på" och försäljarna är lite trötta. Vattnet håller ca 25 grader och i luften ca 30. I turkiet finns inte så många rabbiga hotell, det renoveras o byggs nytt hela tiden. Det är nog som nån annan sa oxå att ospecat innebär att hamna på samma ställe som fullt betalande gäster. Researrangören är mest ute efter att fylla sitt hotell ju. Annars är en bra lösning att bara köpa en flygstol o boka själv. Du kan till och med bara åka ner o knalla in o köpa ett boende. Det blir billigast. Tänk på att i alla led din resa är inblandad ska alla tjäna pengar annars...
 
grynkan - Ej medlem längre2008-08-18 09:34
Antal inlägg: 104

Klart du vågar åka ospecifierat. Har varit utomlands hur många gånger som helst och bara åkt på en specifierad. Och har av 9/10 fått hur bra och mysiga hotell som helst. Sen det enda man i princip gör på hotellet är att sova så.. :)
 
Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?